Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 18 jun 2021, 14:17

Het is hier natuurlijk ook vol aan de gang, maar wij hebben er toch 0,0 invloed op dus ik laat het maar op zijn beloop.

Of bedoel je wat anders?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 18 jun 2021, 14:34

Mee eens, over vijf jaar weten we veel meer.
Nu nog opwinden of dmv een tweet gebruik maken van een onwel geworden voetballer om eigen punt te scoren, onnodig tenzij men leeft van ophef als verdienmodel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 18 jun 2021, 15:13

Ik vind er niks meer van, inhoudelijk. Wel dat voor alles wat valt te zeggen, wat er ook gezegd wordt. Ook vervelend als wetenschappers elkaar bedreigen, als dat waar is. Of vaccineerderders en niet vaccineerderders, mondkap dragers en niet mondkap dragers elkaar iets gaan verwijten en iets ergens van vinden.

Maar nu wil ik iedereen even voor deze potentiële dreiging van zwaar onweer beschermen vanavond:

Ben je buiten?

️ Blijf uit de buurt van hoge punten.

️ Ga niet in een open veld staan of in een boot zitten.

️ Ben je per ongeluk toch op een open veld? Ga gehurkt zitten met je handen over je oren. Ga niet liggen, want dan vergroot je de kans op elektrocutie.

️ Als je met een groep bent, kun je het beste een stukje uit elkaar gaan zitten.

️ Gebruik geen paraplu.

Ben je binnen? Ook dan kan je schade beperken.

️ Haal de stekkers uit het stopcontact. Hoewel elektrische apparaten beter beveiligd zijn dan vroeger, kunnen ze nog steeds schade oplopen als er iets in het stroomnetwerk door de bliksem geraakt wordt.

️ Ga niet douchen of in bad. Water loopt meestal via koperen leidingen en koper geleid heel goed stroom.

️ Houd de ramen en deuren dicht om waterschade te voorkomen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 18 jun 2021, 15:20

Heel goed
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor swimmer » za 19 jun 2021, 21:09

En het was hard nodig achteraf gezien ...
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 20 jun 2021, 12:51

Ik vind er niks meer van, inhoudelijk. Wel dat voor alles wat valt te zeggen, wat er ook gezegd wordt. Ook vervelend als wetenschappers elkaar bedreigen, als dat waar is. Of vaccineerderders en niet vaccineerderders, mondkap dragers en niet mondkap dragers elkaar iets gaan verwijten en iets ergens van vinden.

Maar nu wil ik iedereen even voor deze potentiële dreiging van zwaar onweer beschermen vanavond:

Ben je buiten?

Afbeelding️ Blijf uit de buurt van hoge punten.

Afbeelding️ Ga niet in een open veld staan of in een boot zitten.

Afbeelding️ Ben je per ongeluk toch op een open veld? Ga gehurkt zitten met je handen over je oren. Ga niet liggen, want dan vergroot je de kans op elektrocutie.

Afbeelding️ Als je met een groep bent, kun je het beste een stukje uit elkaar gaan zitten.

Afbeelding️ Gebruik geen paraplu.

Ben je binnen? Ook dan kan je schade beperken.

Afbeelding️ Haal de stekkers uit het stopcontact. Hoewel elektrische apparaten beter beveiligd zijn dan vroeger, kunnen ze nog steeds schade oplopen als er iets in het stroomnetwerk door de bliksem geraakt wordt.

Afbeelding️ Ga niet douchen of in bad. Water loopt meestal via koperen leidingen en koper geleid heel goed stroom.

Afbeelding️ Houd de ramen en deuren dicht om waterschade te voorkomen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 12 jul 2021, 09:17

Uitweg
WiBra
AAF BRANDT CORSTIUS

Nieuwe levensstijl: niemand ergens de schuld van geven. Ik geef de jonge mensen die gingen feesten niet de schuld van het feit dat Nederland langzaam, of eigenlijk heel snel, rood kleurt. De disco's waren toch open? Je mocht toch naar Mallorca? Er waren toch festivalletjes waar je met een gekke zonnebril en je fannypack om je blote bast de ouderwetse definitie van wappie mocht gaan? Hadden al die jongeren dan bij de poorten van de club rechtsomkeert moeten maken en moeten zeggen: 'Volgens mijn berekeningen gaat dit leiden tot een flinke piek op het moment dat mensen nét een beetje met vakantie gaan. Ik ga thuis Netflix kijken. Mijn slutty summer stopt hier.'

Nee, want ze zijn jong en de poorten stonden open.

Hugo de Jonge geef ik ook niet de schuld, gewoon omdat ik dat een beetje tweede golf vind. Ouwe koek, dat weten we nu wel. Over zijn schoenen ben ik ook uitgepraat. Mezelf geef ik ook niet de schuld, want ik heb me keurig laten prikken.

Niemand de schuld geven: ook weleens rustig. Al vergt het wel een flinke oefening in zenboeddhisme om dit te combineren met de twee andere deugden die ik probeer hoog te houden: niet zeuren en flink relativeren.

Want ik wil echt heel graag op vakantie, eind deze week. Heel graag! Ik wil niet bij de grens geweigerd worden omdat mijn land rood is. Ik wil met prikbewijzen en geteste kinderen verscheidene grenzen over, de landen van het lekkere stokbrood, de copieuze ijsjes, de roze sportkrant en de multicolore tomaten tegemoet. Ik wil uitgelachen worden door een ober omdat ik na het eten koffie met melk bestel, een berg zien, een zee die niet de Noordzee is en een winkelstraat zonder Kruidvat. Is dat nou zoveel gevraagd?

Ja, tuurlijk wel, en ik moet niet zeuren, want sommige mensen zien nooit een straat zonder Kruidvat.

Maar ik zou mezelf niet zijn als ik niet zat te broeden op een vluchtweg. Mijn man en dochter gingen dit weekend naar de voorstelling van The Sound of Music, en dat bracht me op een idee. De familie Von Trapp ging, op de vlucht voor de nazi's, te voet en canonzingend stiekem de grens van Oostenrijk over, door de bergen. Het zag er nog hartstikke gezellig uit ook. Het is een optie.

Niet dat ik de situatie van de familie Von Trapp wil vergelijken met de mijne. Of iemand ergens de schuld van wil geven. Of wil zeuren. Of ook maar een grein zelfmedelijden wil hebben. Er blijft wel weinig gespreksstof over, trouwens, als je de positieve levensstijl aanhangt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 31 jul 2021, 09:27

Grappig: volgens FOX stelt Covid NIKS voor, kan geen kwaad, geen zorgen, TENZIJ een buitenlander het met zich meedraagt natuurlijk ;-)

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » za 31 jul 2021, 09:34

Ach hou toch op met die complotten te verspreiden.
Er is gewoon 1 zo'n youtuber-man die even wat beelden knipt en daar zijn eigen verhaal van maakt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 31 jul 2021, 09:44

Ik las laatst dat bijna niemand in de USA naar de FOX kijkt (het zit ergens in alle kabelpakketten om te worden genegeerd), zelfs de halfgare ongevaccineerde gekkies van de Republikeinen vinden het teveel onzin dus is het inderdaad zinloos om ons erover op te winden en slechts leuk om er af en toe om te lachen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron