Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 22 mar 2021, 20:05

Het kabinet had in zijn corona-aanpak meer nadruk moeten leggen op gezond leven. Dat zegt ic-arts en OMT-lid Diederik Gommers in de BNR-podcast Vraag het Gommers.

#gommers #ikhoorbijBNR

https://twitter.com/BNR/status/1374030747514896389?s=09
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor swimmer » ma 22 mar 2021, 20:59

Hmja dan moet je de mensen die je kunnen helpen gezond te leven en te bewegen ook wel laten werken ... ik zit nu al 3 maanden thuis en heb niet het gevoel dat ons werk überhaupt gewaardeerd wordt :|
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 22 mar 2021, 21:05

Ja! Jij bent sport instructeur of iets dergelijks?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 22 mar 2021, 21:06

Ben ik met Gommers eens, maar het was van meet af aan bekend dat ongezond leven, dik zijn en slechte sportconditie fnuikend zijn als je ziek wordt. Had de overheid dat extra hard moeten omroepen? Misschien, maar dan moeten mensen ook wel willen luisteren.

Fysiotherapeuten mogen al wel weer aan het werk gelukkig.

Van mij zou er al wel meer 'versoepeld' mogen. Het doel was het zwartste scenario van overvolle IC's in ziekenhuizen en pijnlijke keuzes aan de voordeur wie wel en niet binnen mocht te voorkomen. Nu lijkt het doel steeds breder en dieper te worden gezet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 22 mar 2021, 21:25

Ben ik met Gommers eens, maar het was van meet af aan bekend dat ongezond leven, dik zijn en slechte sportconditie fnuikend zijn als je ziek wordt. Had de overheid dat extra hard moeten omroepen? Misschien, maar dan moeten mensen ook wel willen luisteren.
Al het andere wordt ook bepaald en medegedeeld incl binnen blijven dus ja, best handig om daar wat klemmende aandacht aan te geven. Ik baal zelf ook dat ik te dik ben. Krijg het extra gewicht er gewoon niet af door mijn schildklier die destijds is meebestraald en daardoor niet veel meer doet. Zou heel graag een nieuwe willen daarvan, dat kan niet en zou daarom mensen heel erg duidelijk willen maken dat ze zuinig moeten zijn op hun lichaam. Ook die het niet beseffen toch proberen te bereiken.
Als je premier of minister van volksgezondheid bent en een persconferentie houdt is dat een mooie unieke kans om dat alsmaar duidelijk te maken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 22 mar 2021, 21:36

Ben ik met je eens maar de eerste verpleegkundigen die op tv meldden dat er vooral mensen met te hoog BMI op de IC lagen, kregen de wind van voren. Niemand wil worden beticht van 'fat shaming' en er staan collega politici klaar je af te branden vanwege 'betuttling!' als je gewoon wat verstandigs en vermanend zegt, dus ik kan me de huiver wel voorstellen.

Bill Maher zei een ergens vorig jaar aan het begin van de crisis al in zijn tv show dat hij vond dat de overheid eens duidelijk moest zeggen dat het land van de junk food af moet, maar Michelle Obama werd destijds al belachelijk gemaakt omdat ze een moestuin had en iets deed aan gezond eten, want mensen als Trump zeggen "we zijn geen konijnen, rot op met je groenvoer'.

SEPT 2019 al:


JANUARI 2020 reeds:


Ik houd er niet van om naar de NL tv te kijken maar hier zijn ongetwijfeld ook verstandige mensen geweest, voorheen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor swimmer » ma 22 mar 2021, 22:12

Ja! Jij bent sport instructeur of iets dergelijks?

Ik geef les in Tango Argentino ... al meer dan 20 jaar.

Er zijn ontelbare onderzoeken gedaan op de positieve werking van deze dans op de mens niet alleen op lichamelijk vlak maar ook op neuropsychologisch gebied en uiteraard de mentale gezondheid.

Echt een gemiste kans ...
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » di 23 mar 2021, 07:28

Ja! Jij bent sport instructeur of iets dergelijks?

Ik geef les in Tango Argentino ... al meer dan 20 jaar.

Er zijn ontelbare onderzoeken gedaan op de positieve werking van deze dans op de mens niet alleen op lichamelijk vlak maar ook op neuropsychologisch gebied en uiteraard de mentale gezondheid.

Echt een gemiste kans ...
Wow. Kunst. Ik ben op de hoogte van de positieve effecten van dansen. Afbeelding

IMG_20210323_072744_566.jpg

Sporten, bewegen. Mens zijn.


https://www.rtlnieuws.nl/sport/artikel/ ... meer-sport
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor we tigers » di 23 mar 2021, 12:51

Ja! Jij bent sport instructeur of iets dergelijks?

Ik geef les in Tango Argentino ... al meer dan 20 jaar.

Er zijn ontelbare onderzoeken gedaan op de positieve werking van deze dans op de mens niet alleen op lichamelijk vlak maar ook op neuropsychologisch gebied en uiteraard de mentale gezondheid.

Echt een gemiste kans ...
Tof! Mijn vrouw en ik hebben een aantal jaar met veel plezier tangolessen gevolgd. Maar dan wel zo puur en Argentijns mogelijk. Zo ver weg mogelijk van ballroom gedoe, want dat vind ik echt vreselijk. Ik vergeleek het vaak met jazz. Je hebt een stel thema's en ter plekke improviseer je daar doorheen.
Enfin, toen kwam onze tweeling en zijn we ineens tien jaar verder. Verder dan een dansje door de woonkamer komt het nu niet meer. Toevallig hadden we het van de week nog over dat we het missen en wel weer zouden willen oppakken.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor swimmer » di 23 mar 2021, 13:06

Tof! Mijn vrouw en ik hebben een aantal jaar met veel plezier tangolessen gevolgd. Maar dan wel zo puur en Argentijns mogelijk. Zo ver weg mogelijk van ballroom gedoe, want dat vind ik echt vreselijk. Ik vergeleek het vaak met jazz. Je hebt een stel thema's en ter plekke improviseer je daar doorheen.
Enfin, toen kwam onze tweeling en zijn we ineens tien jaar verder. Verder dan een dansje door de woonkamer komt het nu niet meer. Toevallig hadden we het van de week nog over dat we het missen en wel weer zouden willen oppakken.

Oh wat leuk! :D

Ik heb ook niet voor niets "Tango Argentino" geschreven en niet "Argentijnse Tango" - wij staan d'r heel ver af van het ballroom gedoe en hebben inmiddels een authentieke Tango cultuur in Europa gecreëerd die tot een jaar geleden floreerde ... wellicht zegt je de naam "El Corte" iets? :)

Laat het maar weten als jullie de draad weer op willen pikken - wellicht dat ik jullie daar ene beetje bij kan staan.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron