Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » za 27 nov 2021, 15:53


Ik geloof dat de geleerden het daar toch wel redelijk over eens zijn. Ben je gezond en niet erg oud, dan is de kans om het mét vaccin te overleven (of in ieder geval er niet heel erg ziek van te worden) net wat groter.

Dit vind ik wel een interessante stelling. Ik denk ook dat het een risico/kans afweging is, en heb met de officiele data eens zitten rekenen wat de risico's zijn. Waar kom jij op uit?
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » za 27 nov 2021, 15:58

Ach ja, ik vind het een mooie stelling. Geeft prima aan dat we allemaal wat roepen en denken het juiste te doen.
Maar zekerheid bestaat niet.
Feitelijk lopen de besmettingen op volgens de cijfers. Maar ja, die registratie....hoe zeker is die.

Wat ik zeker weet is dat ik het ontzettend erg vind voor degene die ziek zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » za 27 nov 2021, 16:06

Wat ik zeker weet is dat ik het ontzettend erg vind voor degene die ziek zijn.

Zeker mee eens. Ik snap de verwensing over- en weer (die je regelmatig ziet) dan ook werkelijk niet.
dus...

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » za 27 nov 2021, 16:13


Ik geloof dat de geleerden het daar toch wel redelijk over eens zijn. Ben je gezond en niet erg oud, dan is de kans om het mét vaccin te overleven (of in ieder geval er niet heel erg ziek van te worden) net wat groter.

Dit vind ik wel een interessante stelling. Ik denk ook dat het een risico/kans afweging is, en heb met de officiele data eens zitten rekenen wat de risico's zijn. Waar kom jij op uit?

Ik heb niks berekend. Maar wel een verleden met astma en hartritmestoornissen, en een vrouw die vroeger een longembolie heeft gehad. Dat was voor mij (en haar) voldoende om die prik prik te nemen, al realiseer ik me zeer wel dat je daarmee ook een stuk onzekerheid creëert ('wat zijn de lange termijn effecten'). Echter, ik vertrouw(de) op wat onderzoekers en andere geleerden doen. Daarmee was voor mij de kous af, en ik zou die beslissing nu weer hetzelfde nemen. Ik hoop echter wel dat er snel medicijnen gaan komen die je neemt als je eenmaal besmet bent, zodat we af kunnen van het preventief nemen van die vaccins.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5639
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » za 27 nov 2021, 16:27


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15104
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 16:40

Ja, die begrijp ik. Maar je zegt dat ongevaxten (degene die nog geen vaccin hebben genoten) minder besmettelijk zijn
Oh ja! Dat zei ik helemaal niet, maar mijn toetsenbord maakte dat ervan. Dat is althans mijn verklaring ervoor.

Ik heb dat nu subiet aangepast!

Dankje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15104
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 16:46

Bezoek ook vaak de hunebedden, vergeet dan even de tijd en laat alles los. De stress ebt dan weg. Heeerlijk is dat. Heb ik iedere week minimaal 1x nodig. Magische plekken voor mij. 10x liever dan een slechte horeca gelegenheid bezoeken.
En de koffie thuis momenteel donders goed! Beter dan ooit.
Precies! Ik heb dan ook geen last van de 'beperkingen' -- ik wil helemaal niet in drukke massa's tussen de herrie 'gezelligheid' opdoen.

Dat een aantal sectoren om 17:00 dicht gaan betekent voor een aantal mensen ook een wat rustiger werkweek zonder dat het helemaal plat moet.

Er zitten ook voordelen aan en daar geniet ik wel van.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » za 27 nov 2021, 16:52


Ik heb niks berekend. Maar wel een verleden met astma en hartritmestoornissen, en een vrouw die vroeger een longembolie heeft gehad. Dat was voor mij (en haar) voldoende om die prik prik te nemen, al realiseer ik me zeer wel dat je daarmee ook een stuk onzekerheid creëert ('wat zijn de lange termijn effecten'). Echter, ik vertrouw(de) op wat onderzoekers en andere geleerden doen. Daarmee was voor mij de kous af, en ik zou die beslissing nu weer hetzelfde nemen. Ik hoop echter wel dat er snel medicijnen gaan komen die je neemt als je eenmaal besmet bent, zodat we af kunnen van het preventief nemen van die vaccins.

En dat is een prima reden, niks mis mee.
Ik heb zelf helaas ook een 'hart historie' en moet erg uitkijken met alles wat met bloedstollingen te maken heeft. En in mijn leeftijdsgroep gaan er gelukkig amper mensen dood aan corona. Die combinatie was voor mij de reden om juist nog even af te wachten (ook na overleg met de cardioloog).
dus...

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » za 27 nov 2021, 17:04

Dat zei ik helemaal niet, maar mijn toetsenbord maakte dat ervan. Dat is althans mijn verklaring ervoor.
:mrgreen: Ja, dat bedoelde ik, maar volgens mij heeft mijn toetsenbord dezelfde eigenwijze trekjes als die van jou.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15104
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 27 nov 2021, 17:08

Ik heb zelf helaas ook een 'hart historie' en moet erg uitkijken met alles wat met bloedstollingen te maken heeft.
Ik had 10 jaar terug een hartinfarct, heb beide vaccinaties braaf gehaald, geen last van gehad. Door mijn aandoening niet 'overgedragen' aan huisarts maar nog steeds halfjaarlijks bij de cardioloog, pas echo gehad, alles prima en ik mocht na 10 jaar ophouwen met de betablokkers waardoor ik nu ineens véél meer energie heb nadat ik 10 jaar lang ook overdag veel extra slaap nodig had.

We hebben allen ons individuele verhaal over een poos zijn de grote lijnen helder.

Men neemt een grieprik ook niet omdat men dan zelf geen griep kan krijgen maar omdat op 10.000 gevaccineerden minder mensen ernstige mate van griep krijgen dan op 10.000 ongevaccineerden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten