Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » do 16 sep 2021, 09:15


De meerderheid van Nederlanders luistert ook meer naar Toppers dan naar John Coltrane. Wat ben ik blij dat wijlen John zijn eigen koers heeft gevaren.
En tijdelijkheid of permanent, dat maakt voor mij totaal geen verschil, het gaat hier om een principieel uitgangspunt die door een tijdelijke maatregel net zo hard geweld wordt aangedaan, en een principiële discussie over grondrechten binnen de Staten Generaal behoeft dan ook niet, overigens geheel in overeenstemming met de Ruttedoctrine, gevoerd te worden.
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 16 sep 2021, 09:38


De vaccinaties werken overigens heel goed.

Dat we nu aan iPhone 13 beginnen betekent niet dat de eerste 3 - 4 iPhones niet werkten -- er kwamen verbeteringen en je kunt je vierde, vijfde en volgende 'booster' iPhones zien als nóg betere garantie tegen social isolement en tweedeling -- denk niet in android-versus-apple, maar in apple en toekomstige apples.
Jij liep toch niet met een iPhone 1,2,3 en 4 op zak omdat de eerste 3 niet helemaal goed werkte en zo samen 1 vormde die nog niet goed werkte.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 16 sep 2021, 09:46

Jij liep toch niet met een iPhone 1,2,3 en 4 op zak omdat de eerste 3 niet helemaal goed werkten en zo samen 1 vormde die nog niet goed werkte.
In wezen wel, want al het goede van 1 zat ook in de 2 en de volgende ;-)

Toen ik al skeelerend was neergestort heb ik een tetanusprik gehaald, ook al had ik er ooit reeds eentje gehad. Betekent niet dat die 'dus' niet werkt, wel dat het verstandig was deze er maar eens bij te pakken. Ik droeg ermee bij aan het minder belasten van 'de zorg' want ik hoefde mij zodoende geen zorgen te maken over de tetanus.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 16 sep 2021, 09:58

Jij liep toch niet met een iPhone 1,2,3 en 4 op zak omdat de eerste 3 niet helemaal goed werkten en zo samen 1 vormde die nog niet goed werkte.
In wezen wel, want al het goede van 1 zat ook in de 2 en de volgende ;-)

Toen ik al skeelerend was neergestort heb ik een tetanusprik gehaald, ook al had ik er ooit reeds eentje gehad. Betekent niet dat die 'dus' niet werkt, wel dat het verstandig was deze er maar eens bij te pakken. Ik droeg ermee bij aan het minder belasten van 'de zorg' want ik hoefde mij zodoende geen zorgen te maken over de tetanus.
Ja maar stel je voor dat je nu nog steeds met die oude iphones aan je lichaam vastgeplakt moet rondlopen terwijl ze niet goed werken en dus alleen een last zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 16 sep 2021, 10:08

Ja maar stel je voor dat je nu nog steeds met die oude iphones aan je lichaam vastgeplakt moet rondlopen terwijl ze niet goed werken en dus alleen een last zijn.
Die werkten wel goed! Later kwamen er leuke features bij.

En zo'n vaccin verdwijnt zelf al snel, heeft alleen de T cellen en nog zowat een trucje geleerd.

Zo stel ik het mij voor en daardoor ben ik er blij en tevree mee.

Anderen stellen zich wat anders voor en zijn daardoor in staat van onrust, dat is voor hen misschien weer fijn, dat kan ik niet beoordelen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 16 sep 2021, 10:29


Ja maar stel je voor dat je nu nog steeds met die oude iphones aan je lichaam vastgeplakt moet rondlopen terwijl ze niet goed werken en dus alleen een last zijn.
Die werkten wel goed! Later kwamen er leuke features bij.

En zo'n vaccin verdwijnt zelf al snel, heeft alleen de T cellen en nog zowat een trucje geleerd.

Zo stel ik het mij voor en daardoor ben ik er blij en tevree mee.

Anderen stellen zich wat anders voor en zijn daardoor in staat van onrust, dat is voor hen misschien weer fijn, dat kan ik niet beoordelen ;-)
Oh zien anderen dat zo? Ik dacht dat de meeste mensen die zich laten prikken dat deden om op vakantie te mogen of omdat er een dodelijk virus rondgaat en daardoor in staat van onrust zijn. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Dirk Jan » do 16 sep 2021, 11:41

Oh zien anderen dat zo? Ik dacht dat de meeste mensen die zich laten prikken dat deden om op vakantie te mogen of omdat er een dodelijk virus rondgaat en daardoor in staat van onrust zijn.
De belangrijkste reden voor mij om me te laten vaccineren was dat ik anderen niet wil besmetten. Vlak daarna kwam dat ik niet geveld wilde worden door Corona. Nu blijkt dat gevaccineerden gewoon anderen nog kunnen besmetten. Is er een poot onder mijn beleid weggeslagen. ;)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 16 sep 2021, 13:02

Oh zien anderen dat zo? Ik dacht dat de meeste mensen die zich laten prikken dat deden om op vakantie te mogen of omdat er een dodelijk virus rondgaat en daardoor in staat van onrust zijn.
De belangrijkste reden voor mij om me te laten vaccineren was dat ik anderen niet wil besmetten. Vlak daarna kwam dat ik niet geveld wilde worden door Corona. Nu blijkt dat gevaccineerden gewoon anderen nog kunnen besmetten. Is er een poot onder mijn beleid weggeslagen. ;)
Dat van dat besmetten is iig een hele goede rede geweest! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor manduca » do 16 sep 2021, 13:15

Er wordt ook hier volgens mij te zwart/wit gedacht. Vaccinaties verkleinen de kans om (ernstig) ziek te worden en verkleinen de kans dat je anderen besmet. Hij wordt niet nul (het zit geloof ik zo rond de 70-90% effectiviteit). Volgens mij was dat vanaf het begin al duidelijk. Ook dat je van sommige vaccins een tweede prik nodig had.
Dit is niet anders dan bij de mazzelen, BOF, DKTP of andere vaccinaties. Ook die zijn niet 100% effectief en ook daar heb je soms meerdere herhalingen van nodig. Ook daar geld dat als maar genoeg mensen zijn gevaccineerd je het virus de kans niet geeft om echt voet aan de grond te krijgen (er worden wel mensen ziek/gaan dood, maar het wordt geen epidemie). Hoe effectief zo'n groepsimmuniteit is hangt overigens tevens af van de viraliteit van het virus, dat is een balans. Voor hele besmettelijke virussen zou je een hele hoge vaccinatiegraad en effectiviteit moeten hebben, en is de vraag of dat haalbaar is natuurlijk. Hoe zich dat met COVID ontwikkeld is nog moeilijk te zeggen. Daar is het nog te vroeg voor.

Men had te hoge verwachtingen ('dan ben ik volledige veilig') van de vaccinaties en dat lijkt nu om te slaan in 'zie je wel, het werkt helemaal niet'. Dat zijn twee uitersten die allebei niet aan de waarheid grenzen. Ik laat de schuldvraag voor het onbegrip in het midden; daar ben ik niet zo van. Maar kan me voorstellen dat nuances niet altijd gezien of begrepen worden. Virologie, en wat breder cel- en genregulatie, is een complex vakgebied dat zich lastig laat vatten in simplificaties.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 16 sep 2021, 14:21

Ja klopt, er is nog heel veel onbekend en zo hebben we allemaal onze redenen voor onze keuze.
Er is genoeg reden om hem wel te nemen en er is genoeg reden om hem niet te nemen of nog niet te nemen.
Ik wacht nog een jaar met het nemen van een vaccin, zodat er een beter zicht is op de mogelijke bijwerkingen op de lange termijn en de resultaten van het vaccineren wat duidelijker zijn. Gevaccineerden en ongevaccineerden zorgen allebei voor nieuwe besmettingen dus dat is voor mij geen reden. Bovendien las ik van de week bij de NOS dat de werking van het vaccin binnen enkele maanden sterk afneemt en er steeds weer een nieuwe nodig is. Er komt steeds meer nieuwe informatie, omdat de hele situatie experimenteel is. Ik wacht liever even af.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron