Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 02 sep 2020, 20:54

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 09 sep 2020, 21:05

36F9840D-F918-4437-AAE4-34B4A2C478EA.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 10 sep 2020, 17:59

https://dailycoffeenews.com/2020/09/08/ ... e-culture/
Research from coffee industry analysts Allegra revealed that after lockdown restrictions eased 55% of their respondents had visited a coffee shop – this came second only to visiting friends or family. As coffee shops began to reopen, there were scenes of long queues at shops and drive-throughs.

But this does not necessarily paint an accurate picture of what the future holds. While people are visiting coffee shops again, they are not doing so as frequently as before. And this is unlikely to change while working from home remains prevalent and while the risk of COVID-19 remains present. Our research found that around half of respondents intended to visit coffee shops the same amount as before but only when back in a “normal” working pattern. Around 20% indicated they would visit less, primarily because of concerns around getting COVID-19.

This did leave around a third of respondents saying they intend to visit coffee shops more, however. They explained this was because they wanted to support local businesses and also because they felt more connected to their local communities since lockdown. This raises a question about whether the future of the coffee shop industry is less tied to the areas around offices and commuter hubs, but more to the residential areas where people are now spending more time.

For coffee shops to remain a thriving part of where we live and work, they need a regular customer base. Without this the industry will have to change to reflect the new consumption habits of the COVID-19 era.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor pichichi » do 24 sep 2020, 21:53

Ik heb geen tv en als ik ergens ben waar die aan staat vraag ik me af wat de mensen mankeert ;-)

Er mankeert mij helaas nogal wat, sinds begin juni.... :cry: en ik mocht er afgelopen dinsdag over vertellen. Had me m'n landelijke tv-debuut wel feestelijker voorgesteld... (maar ooit, óóit lukt zoiets me, als NK Cuptaster bijvoorbeeld..)

https://www.kijk.nl/programmas/5-uur-sh ... z9QiCxmdfv

20200924_205515.jpg

(ik zit vóór Hugo Borst :P )
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor GuidovW » do 24 sep 2020, 22:06

Spannend!
Goed van je, dat je dit gedaan hebt. 👍
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 24 sep 2020, 22:18

Je vertelt je verhaal goed! Gewoon, zoals in een normaal gesprek tussen mensen. De rest doet erg tv-achtig, onnatuurlijk.

De gastvrouw lijkt me typisch zo'n getrainde presentatrice die enórm belangstellend kijkt maar ze leidt het gesprek wel goed ("ik kom zo bij jou"). De dame die op haar hoofd viel gaat wel héél lang door. Dus na jouw verhaal heb ik het verder laten zitten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 24 sep 2020, 23:47

Ik heb geen tv en als ik ergens ben waar die aan staat vraag ik me af wat de mensen mankeert ;-)

Er mankeert mij helaas nogal wat, sinds begin juni.... :cry: en ik mocht er afgelopen dinsdag over vertellen. Had me m'n landelijke tv-debuut wel feestelijker voorgesteld... (maar ooit, óóit lukt zoiets me, als NK Cuptaster bijvoorbeeld..)

https://www.kijk.nl/programmas/5-uur-sh ... z9QiCxmdfv

20200924_205515.jpg

(ik zit vóór Hugo Borst Afbeelding )
Ik hoop zó erg dat je jouw reuk en smaak vermogen weer terugkrijgt! Ja, het is je werk maar we weten allemaal met hoeveel passie je jouw vak uitoefende!
Ik bid nooit maar zal in dit geval een gebedje voor je doen hopende dat het je kan helpen. Wie weet. Hou je taai. AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Dirk Jan » vr 25 sep 2020, 08:16

Tjonge, indrukwekkend. Goed en duidelijk verhaal en rustig verteld. Die paniek snap ik helemaal. Veel succes en vooral volhouden dus!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 15 okt 2020, 21:12

https://nos.nl/artikel/2352495-verse-ko ... enten.html
Koffie

De Utrechtse mist de geur van koffie. Die was voor haar eerst "superlekker", maar ruikt nu "naar uitlaatgassen". Ook dj Verschuuren deelt dit gemis. "Het is vooral irritant, want koffie smaakt nu echt anders."

Volgens deskundigen kan geurtraining helpen om het ruikvermogen sneller te laten herstellen. Ook heeft patiëntenvereniging Reuksmaakstoornis.nl een speciale pagina met informatie voor coronapatiënten. Daarnaast heeft deze belangenvereniging ook een Facebookgroep, waar slachtoffers hun ervaringen kunnen delen.
https://reuksmaakstoornis.nl/reuktraining-nl/

https://www.facebook.com/groups/reukverliesnacovid19

https://www.kno-winkel.nl/nl/reuktraining.html

https://www.kno-winkel.nl/nl/reuktraini ... -set3.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 17 okt 2020, 16:59

Geriater Rudi Westendorp was maandenlang lid van het corona-adviesteam in Denemarken, waar het leven na twee milde golven weer terugkeert naar normaal. Hij wijt de ernstige uitbraak in Nederland aan de volksaard en voorspelt dat vrij sociaal verkeer definitief aan banden zal worden gelegd.

Ellen de Visser 16 oktober 2020, 17:11

[...]

Hoe ziet u de toekomst?

‘De manier waarop wij de afgelopen decennia met elkaar zijn omgegaan, komt niet meer terug, daar ben ik van overtuigd. Ik ben hoogleraar en ik bezocht regelmatig internationale congressen en symposia om me door vakgenoten te laten inspireren, maar kun jij je voorstellen dat er binnenkort duizend geriaters in Milaan bijeenkomen? En dat we dan de dag erna weer in het verpleeghuis aan het werk gaan? Laat staan dat we, zoals vroeger, bijeenkomsten organiseren voor tienduizend radiologen of een wereldcongres voor 50 duizend cardiologen. Ik zie dat niet meer gebeuren, het risico op een uitbraak is te groot.

‘Mijn inschatting is dat het oude normaal voorbij is. Dankzij Schengen konden we moeiteloos de landsgrenzen over, hup naar Parijs en dan doorvliegen naar Ischgl om daar twee dagen te skiën, en dan zondagavond nog mooi op tijd terug in Brabant voor het carnaval. Het is dé verbeelding van de sterk wisselende sociale contacten. Dat komt niet meer terug. Echt niet. Er zal een nieuw normaal ontstaan. Hoe dat eruitziet? En of we dan nog wel mogen après-skiën en carnavallen? Dat weet ik niet, dat moeten we met elkaar uitvinden.’

Ik heb Jaap van Dissel horen zeggen dat we eens moeten gaan nadenken over vakanties, en terecht. Wat hij bedoelde te zeggen is: we hebben een sociale promiscuïteit die niet meer met ons lijf en ons leven verenigbaar is. Vroeg of laat worden we opnieuw gegrepen. Het idee dat alles moet kunnen, dat we overal maar naartoe reizen als we dat willen, dat idee moeten we echt loslaten. We zullen ons sociale gedrag moeten inperken, ik zou zeggen: we hebben een sociaal condoom nodig.’

Ik heb Jaap van Dissel horen zeggen dat we eens moeten gaan nadenken over vakanties, en terecht. Wat hij bedoelde te zeggen is: we hebben een sociale promiscuïteit die niet meer met ons lijf en ons leven verenigbaar is. Vroeg of laat worden we opnieuw gegrepen. Het idee dat alles moet kunnen, dat we overal maar naartoe reizen als we dat willen, dat idee moeten we echt loslaten. We zullen ons sociale gedrag moeten inperken, ik zou zeggen: we hebben een sociaal condoom nodig.’

https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742e
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron