Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 26 jan 2022, 11:14

Ik denk dat ik toch een keertje het virus heb gehad want ik kan de Filterkoffie niet meer lekker vinden, schreef het al eerder en het is nog steeds niet goed terwijl ik eigenlijk alleen nog maar filterkoffie dronk. Het smaakt al maanden naar oude meuk, natte handdoek en muf, kruipkelder gevoel. Espresso puur moet ik heel erg mijn best voor doen en de brew ratio aanpassen van 50% naar 33% dus bijvoorbeeld 16gr in/48gr uit (lungo), maar gaat beter en met melk gaat het prima. Kan ook bijna niet anders dat ik covid of een griep heb gehad met 2 basisschool kinderen en 1 puber in huis. Zou eigenlijk wel een antigenen bloedtest willen doen.

Zijn er meer die iets hebben gemerkt van gelijke aard? Van pichichi weet ik het, wat natuurlijk extra zuur is aangezien proeven zijn werk is.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » wo 26 jan 2022, 14:24

Ik heb het eind November gehad en was 2 weken m'n smaak en geur vrijwel volledig kwijt.
De smaak kwam daarna weer langzaam terug, maar bepaalde aroma's proefde ik eerder dan andere, dus de balans was volledig weg.
De koffie was in het begin echt vies, een pilsje smaakte naar afwaswater. En frisse buitenlucht rook heel muf, vreemd genoeg.

Nu is alles weer voor 90% terug denk ik.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 26 jan 2022, 15:02

Ik denk dat ik toch een keertje het virus heb gehad
Zou wel een opluchting zijn, dan heb je in elk geval enige weerstand ontwikkeld!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 26 jan 2022, 15:04

Ja! Het gaat dan zelfs om betere weerstand dan ooit!
Maar ik ga er geen snot van een ander voor oplurken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor GuidovW » wo 26 jan 2022, 15:21

Ik denk dat ik toch een keertje het virus heb gehad want ik kan de Filterkoffie niet meer lekker vinden, schreef het al eerder en het is nog steeds niet goed terwijl ik eigenlijk alleen nog maar filterkoffie dronk. Het smaakt al maanden naar oude meuk, natte handdoek en muf, kruipkelder gevoel. Espresso puur moet ik heel erg mijn best voor doen en de brew ratio aanpassen van 50% naar 33% dus bijvoorbeeld 16gr in/48gr uit (lungo), maar gaat beter en met melk gaat het prima. Kan ook bijna niet anders dat ik covid of een griep heb gehad met 2 basisschool kinderen en 1 puber in huis. Zou eigenlijk wel een antigenen bloedtest willen doen.

Zijn er meer die iets hebben gemerkt van gelijke aard? Van pichichi weet ik het, wat natuurlijk extra zuur is aangezien proeven zijn werk is.

Nee gelukkig niet.
Ik was begin december positief getest, maar heb er weinig last van gehad (beetje moe, beetje hoofdpijn en beetje verkouden).
M'n smaak was (gelukkig) helemaal niet weg.
Ik begrijp het dat je graag de bevestiging wilt hebben van het wel of niet..... ;)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 28 jan 2022, 10:32

Gaat goed in Canada! Truckers op pad.
Frappant dat je daar niets van leest hier op de gebruikelijke nieuws kanalen van ons land terwijl het toch wel behoorlijk groots is wat daar gebeurt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 03 feb 2022, 12:01

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/cor ... verwerken/

Veel onnodige vervuiling van de mensch op moeder aarde.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 03 feb 2022, 12:48

Frappant dat je daar niets van leest hier op de gebruikelijke nieuws kanalen van ons land terwijl het toch wel behoorlijk groots is wat daar gebeurt.
Is denk ik een kwestie van focus en interpretatie. Zo las ik net dit:
Het zijn dilemma's. Het nieuwst dilemma is misschien het meest triviale. In het Limburgse Born liggen 4.200 werknemers van autofabriek VDL Nedcar overhoop met actievoerders die een bos willen behouden. De werknemers zijn boos over de 'buitensporige aandacht' die de zogenoemde boomhangers of boomklevers krijgen.
Ik wist wel van de truckers, kennelijk ergens in de gebruikelijke nieuwskanalen over gelezen:
Schermafbeelding 2022-02-03 om 12.45.01.png
en bij de NOS, ook een gebruikelijke, word je zowat doodgegooid met elk nieuwtje hierover ;-)
Schermafbeelding 2022-02-03 om 12.47.14.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor manduca » do 03 feb 2022, 12:59

Veel onnodige vervuiling van de mensch op moeder aarde.
De mensch IS de onnodige vervuiling op moeder aarde. Afbeelding
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 03 feb 2022, 13:22

Veel onnodige vervuiling van de mensch op moeder aarde.
De mensch IS de onnodige vervuiling op moeder aarde. Afbeelding
Ja eens. Maar dat wou ik niet zo zeggen want kan zijn dat ik dan iets verkeerds zeg. Afbeelding
Het 1 is het gevolg van het ander.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten