Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » ma 17 mei 2021, 23:11

Weet je wat het mooie van dit forum is, dat er rationeel nagedacht wordt. Pro prik, anti prik, er valt voor beide wat te zeggen, en dat blijkt hier ook.( Zou dat aimabel rationeel intellectuele door het gebruik van goede koffie komen? ) Indrukwekkend verhaal van Bobbee, maar van Frans niet zo lang geleden ook.

Ik ben er zelf nog niet uit maar 2 artsen in onze kennissen kring legden eea zodanig uit rond het middel dat ik wat minder wantrouwend ben geworden. Daarom kijk ik niet meer naar Mark R. en souflerend schoenenfestisjist. De vaak politiek geladen onzinmaatregelen en dito versoepelingen, die door o.a. laatstgenoemde naar buiten worden gebracht draagt bij mij totaal niet bij vergroting van draagvlak voor inenting, maar effectueert eerder een omgekeerde evenredig effect.

Dus ik lees mijzelf nu meer in en laat mij door medico's, niet zijnde politici, voorlichten daar waar mogelijk.







Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » di 18 mei 2021, 08:22

Ik ben het 100% met Bobbee eens.
Heb ook al genoeg polonaise aan m'n lijf gehad en ik kies er ook voor om de prik vooralsnog niet te nemen.
Voornamelijk daar er in mijn 'categorie' (qua leeftijd, BMI, onderliggend lijden) amper mensen aan overlijden, en je volgens de experts als gevaccineerde ook anderen kunt besmetten. Je moet het voor jezelf doen en niet voor een ander.
Ook vind ik de directe bijwerkingen die worden gerapporteerd aan de hoge kant, en we hebben al helemaal geen idee wat de lange termijn effecten zijn. Ook de indirecte dwang (paspoort, toegang) en de bewust gestuurde sociale druk richting mensen die er niet voor kiezen om gevaccineerd te worden vind ik niet ok.
Ben absoluut geen ativaxxer en misschien kijk ik er over een tijdje anders tegenaan, maar voor nu sla ik het even over. En als men mij wil overtuigen kunnen ze beter gewoon m'n vragen beantwoorden, in plaats van me in een hoek te plaatsen en uit te schelden voor wappie, egoist, complot denker of wat dan ook.
Ik hou me ook wat afzijdig in deze discussie omdat de emoties nogal eens hoog kunnen oplopen en dat is het me niet waard. Bij mij lopen er ook geen vriendschappen op stuk.
Ik respecteer eenieders keuze, ik zou het fijn vinden als 'de andere kant' dat ook deed.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15055
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » di 18 mei 2021, 08:30

Ik respecteer eenieders keuze, ik zou het fijn vinden als 'de andere kant' dat ook deed.
Voor zover ik aan de 'andere kant' sta, alle respect.

Het is goed dat er 'andere kanten' zijn om aan te gaan staan.

En ook prettig dat men niet op zijn kant wordt vastgepind, overlopen houdt het levendig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » di 18 mei 2021, 09:44


Voor zover ik aan de 'andere kant' sta, alle respect.

Het is goed dat er 'andere kanten' zijn om aan te gaan staan.

En ook prettig dat men niet op zijn kant wordt vastgepind, overlopen houdt het levendig.

Bedankt Frans.
Verschillende perspectieven maken de zaak levendig en je kunt elkaar mooi inspireren. We doen onszelf tekort door alles in 2 uiterste kampen te (laten) duwen. Divide et impera...
Laatst gewijzigd door Marcje op di 18 mei 2021, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15055
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » di 18 mei 2021, 10:05

Verschillende perspectieven maken de zaak levendig en je kunt elkaar mooi inspireren. We doen onszelf tekort door alles in 2 uiterste kampen te (laten) duwen. Divide et impera...
Social-media bedrijven als Facebook hebben begrepen dat ophef en ruzie goed is voor de business dus zorgen ze ervoor dat je zoveel mogelijk nieuwsberichten voorgeschoteld krijgt waar je ziedend of woest of geschokt van raakt. Dan zet men zichzelf aan tegenwerpingen en neemt men achter het toetsenbord geen blad voor de mond waarna de anderen ook denken nee nou wordt-ie mooi, de handschoenen gaan uit, ik geef jou je vet, van katoen, zo die zit! Ik kan die verleiding ook weleens voelen, de zinnen borrelen dan op, stukjes die bij wijze van spreken zo in mijn nog te verschijnen bundel "Het laatste woord" kunnen, vlijmscherpe observaties waarin ik aan alle hedendaagse discussies een eind maak door voor eens en voor altijd vast te stellen hoe het zit en wie er als enige gelijk heeft (dat boek bestaat niet).

Het is dan een leuke uitdaging om juist *niet* nijdig te worden ;-)

Naarmate er steeds meer mensen die ik goed kende, en/of van wie ik veel hield, dood zijn, realiseer ik me meer wat een bijzonder toevallige en gelukkige omstandigheid het is om deze dag als levende mee te mogen maken. Dan is het zonde die tijd te verprutsen. Flauwekul mag, maar dan liefst aardige flauwekul.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » di 18 mei 2021, 14:22


Verschillende perspectieven maken de zaak levendig en je kunt elkaar mooi inspireren. We doen onszelf tekort door alles in 2 uiterste kampen te (laten) duwen. Divide et impera...
Social-media bedrijven als Facebook hebben begrepen dat ophef en ruzie goed is voor de business dus zorgen ze ervoor dat je zoveel mogelijk nieuwsberichten voorgeschoteld krijgt waar je ziedend of woest of geschokt van raakt.

Het is dan een leuke uitdaging om juist *niet* nijdig te worden ;

Rijdende rechterAfbeelding


https://youtu.be/WmLMSw_h5Vk



Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15055
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 19 mei 2021, 13:45

Gelukkig is de stemming hier vriendelijker, geen antitankwapen in de strijd tegen een viroloog zoals in België...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210518_95838020
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 19 mei 2021, 14:26

Heeft niks met covid19 te maken. Wel met ontspoorde mensen, zoals die er altijd al waren en door iets getriggerd worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 19 mei 2021, 22:59

Interessant! Nieuwe inzichten zullen natuurlijk steeds meer het virus in kaart brengen. Toch weer een rede voor mij om even te wachten met een vaccin, alle vaccin die nu gemaakt worden zijn gemaakt op de kennis van het virus van eergisteren en langer geleden. Afbeelding

https://www.salk.edu/news-release/the-n ... n-illness/

"A lot of people think of it as a respiratory disease, but it’s really a vascular disease,” says Assistant Research Professor Uri Manor, who is co-senior author of the study. “That could explain why some people have strokes, and why some people have issues in other parts of the body. The commonality between them is that they all have vascular underpinnings.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 19 mei 2021, 23:18

Gelukkig is de stemming hier vriendelijker, geen antitankwapen in de strijd tegen een viroloog zoals in België...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210518_95838020
Soort grappige gebrachte show van de beste man, kijk en luister naar hem hier. Apart, hij weet heel goed hoe je moet communiceren rondom een pandemie en met cijfers moet werken om eea voorelkaar te krijgen en geeft daarom ook deze lezing. Wellicht is dit voorval met de bedreiging nu in het nieuws ook ingecalculeerd of in scene gezet. Wie weet....je gaat toch denken. Afbeelding Ik heb uiteraard geen idee... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron