Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Keyser » di 07 jul 2020, 23:38

Haha tegelijk typen werkt fantastisch. Maar goed om te weten dat het nieuws jou het snelste bereikt via het forum
Je hebt het dus over de mondkapjes uit de supermarkt. Niet over de professionele.


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » di 07 jul 2020, 23:57

Dat was toen nog geen nieuws hoor! Dat moest het voor de meeste mensen nog worden na die datum. Afbeelding
De mondkapjes die nu in de trein verplicht zijn, van zelf gemaakte tot wegwerp dingen. Die waar virusdeeltjes gemakkelijk doorheen gaan. Maar daar ging het destijds dus ook al over.
De mondkapjes waren toen niet goed en werden afgeraden en nu moeten ze wel gedragen worden in het openbaar vervoer omdat ze wel werken. Maar dat doen ze eigenlijk nog steeds niet.

Afbeelding


‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Keyser » wo 08 jul 2020, 00:43

We zullen over een langere tijd weten wat het beste was om te doen denk ik.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 08 jul 2020, 09:26

Ja dat is zo. Ik persoonlijk verdiep mij er graag in omdat ik het ontzettend interessant vind. Hoe mensen met elkaar omgaan, hoe er verdeeldheid ontstaat, hoe er wordt bestuurd. Hoe duidelijk het wordt dat we allemaal anders omgaan met een situatie etc.
En ik kan er heel slecht tegen als ik zelf niet mag of kan nadenken en iets zo moet aannemen. Ik wil in het algemeen dingen begrijpen en kunnen plaatsen als ik het interessant vind. Of het nu wel of niet aansluit bij mijn denkwijze zie ik als mijn beperking dus valt er iets te leren, ik wil gewoon begrijpen waarom er iets gebeurt of wordt gedaan.

Dit is bijvoorbeeld interessant :
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... 26eb78ddc6
En daarop voortbordurend de werking van een vaccin icm een virus!

Dit vind ik ook interessant:

https://www.ad.nl/politiek/corona-noodw ... jNDybhAGrI

Nu blijft er nog een uitgeklede versie van die wet over, maar er wordt nog wel een wet doorgevoerd. Vind ik interessant.

Geschiedenis vind ik in deze situatie ook interessant. Bijvoorbeeld in januari 1890 stond dit in De Tijd:

Afbeelding

Lijkt erop dat we dezelfde tijd tegemoet gaan of er al inzitten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 08 jul 2020, 10:01

We zullen over een langere tijd weten wat het beste was om te doen denk ik.
Zo denk ik er ook over. En intussen zit een aantal mensen, politici, medici, en mensen met verlangen naar actievoeren en spreekkoren, allemaal te denken aan wat ze het beste zouden kunnen doen gezien de kennis die op dat moment beschikbaar is.

Als je weleens bij een vergadering bent geweest waarin een groep medici een aantal patiënten bespreekt en beslist wat de beste aanpak is, begrijp je dat daar een heel gedoe plaatsvindt. Oudere geneesheren/dames hebben vaak het laatste woord en je moet als co-schappen lopende arts vooral toehoren en niet aan het einde nog met een bijdehante afwijkende nieuwe zienswijze komen. Die manier van werken zorgt ervoor dat men niet de gehele dag aan het overleggen is ipv aan het daadwerkelijke werk is. Zou je de gehele dag kunnen overleggen over één patiënt dan kom je op de allerbeste behandeling uit, alleen kan het dan zijn dat die patiënt al dood is en enige anderen reeds overleden zijn.

Net zo is het met de deskundigen die vanaf het begin van de uitbraak adviezen hebben uitgebracht. De regering zit niet te wachten op 283 verschillende opinies, maar wil voor morgen 11:00 één richtlijn hebben, die dan later best kan worden aangepast. Als men maar voort kan.

Nadeel is wel dat stuurlui aan den wal dan kunnen roepen "zigzagbeleid! chaos! We zoeken een Leider die ons Zijn Waarheid verkondigt zodat we eindelijk weer eens plunderend rond kunnen trekken!"

Als arts leer je de hele tijd zo goed mogelijk knopen door te hakken, besluiten te nemen en vooral huisartsen moeten dat vanwege het ziekenfonds binnen enkele minuten per patiënt kunnen doen, de hele dag door. Dat vormt je en daar wordt een arts ook wat eigengereid van en dat is over het algemeen heel goed. Net zoals je van de piloot van je grote passagierstoestel verwacht dat hij heel zeker is van zijn zaak als hij de storm in vliegt en niet gaat lopen twijfelen en aarzelen.

Mede gevolg is wel dat je zomaar onder medici een groep kan vinden met een geheel andere kijk op de zaak. Dat is heel normaal, valt te verwachten, het hoort erbij, zou niet anders kunnen en moeten. Betekent niet dat er slechts één goed aanpak is en dat de regering de enig slechte aanpak heeft gekozen.

Andersdenkenden wegzetten als schapen of wolven verbetert het gezamenlijke nadenkproces niet. Het beste zou zijn als iedereen er gewoon zo over dacht als ik, of het denken aan mij over zou laten, ben ik geneigd te denken, maar dat heb ik dan fout natuurlijk. En de mensen die niet kunnen nadenken wegzetten als domme relschoppers zou ook onjuist zijn van mij.

Zo zie je maar!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 08 jul 2020, 10:34

Eens.

Er moet altijd met respect met elkaar worden omgegaan en gecommuniceerd worden. Dat kan helaas niet iedereen.
Het opruien wat je van alle kanten in fe samenleving ziet ontstaan is daar het bewijs van.
Voor de grote massa worden beslissingen genomen die we individueel op micro niveau bekritiseren.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » wo 08 jul 2020, 10:39

Ter aanvulling, binnen de politiek spelen de parameters pikdrang, opportunisme en ga zo maar door ook nog een flinke rol. Ik hou mij hier verre van. Om Trump Afbeelding een beetje aan te halen God bless Koffiepraat!. Ik ben aan mijn tweede latte bezig. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 08 jul 2020, 10:40

In de USA is het Trump die roept van "ja ze zeiden eerst masker op en dan weer niet nou ik doe het niet hoor"

De nieuwslezeres legt o.a. uit waarom er eerst (o.a. vanwege schaarste) niet een algemeen advies was om maskers op te kopen:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 08 jul 2020, 10:42

Fake news. Weet je toch
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 08 jul 2020, 10:42

Ik ben aan mijn tweede latte bezig. Afbeelding
Lekker! En een leuk kattenspeeltje op de achtergrond, die tunnel? Ik had van zulke, en dan heel lang, voor mijn fretten, die hadden er dolle pret mee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron