COVID-19 & de koffiewereld

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Dirk Jan

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Dirk Jan » vr 25 sep 2020, 08:16

Tjonge, indrukwekkend. Goed en duidelijk verhaal en rustig verteld. Die paniek snap ik helemaal. Veel succes en vooral volhouden dus!
Machine keuken: QuickMill Aquaviva en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer. Kantoor: Jura Ena Micro 1

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » do 15 okt 2020, 21:12

https://nos.nl/artikel/2352495-verse-ko ... enten.html
Koffie

De Utrechtse mist de geur van koffie. Die was voor haar eerst "superlekker", maar ruikt nu "naar uitlaatgassen". Ook dj Verschuuren deelt dit gemis. "Het is vooral irritant, want koffie smaakt nu echt anders."

Volgens deskundigen kan geurtraining helpen om het ruikvermogen sneller te laten herstellen. Ook heeft patiëntenvereniging Reuksmaakstoornis.nl een speciale pagina met informatie voor coronapatiënten. Daarnaast heeft deze belangenvereniging ook een Facebookgroep, waar slachtoffers hun ervaringen kunnen delen.
https://reuksmaakstoornis.nl/reuktraining-nl/

https://www.facebook.com/groups/reukverliesnacovid19

https://www.kno-winkel.nl/nl/reuktraining.html

https://www.kno-winkel.nl/nl/reuktraini ... -set3.html
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 17 okt 2020, 16:59

Geriater Rudi Westendorp was maandenlang lid van het corona-adviesteam in Denemarken, waar het leven na twee milde golven weer terugkeert naar normaal. Hij wijt de ernstige uitbraak in Nederland aan de volksaard en voorspelt dat vrij sociaal verkeer definitief aan banden zal worden gelegd.

Ellen de Visser 16 oktober 2020, 17:11

[...]

Hoe ziet u de toekomst?

‘De manier waarop wij de afgelopen decennia met elkaar zijn omgegaan, komt niet meer terug, daar ben ik van overtuigd. Ik ben hoogleraar en ik bezocht regelmatig internationale congressen en symposia om me door vakgenoten te laten inspireren, maar kun jij je voorstellen dat er binnenkort duizend geriaters in Milaan bijeenkomen? En dat we dan de dag erna weer in het verpleeghuis aan het werk gaan? Laat staan dat we, zoals vroeger, bijeenkomsten organiseren voor tienduizend radiologen of een wereldcongres voor 50 duizend cardiologen. Ik zie dat niet meer gebeuren, het risico op een uitbraak is te groot.

‘Mijn inschatting is dat het oude normaal voorbij is. Dankzij Schengen konden we moeiteloos de landsgrenzen over, hup naar Parijs en dan doorvliegen naar Ischgl om daar twee dagen te skiën, en dan zondagavond nog mooi op tijd terug in Brabant voor het carnaval. Het is dé verbeelding van de sterk wisselende sociale contacten. Dat komt niet meer terug. Echt niet. Er zal een nieuw normaal ontstaan. Hoe dat eruitziet? En of we dan nog wel mogen après-skiën en carnavallen? Dat weet ik niet, dat moeten we met elkaar uitvinden.’

Ik heb Jaap van Dissel horen zeggen dat we eens moeten gaan nadenken over vakanties, en terecht. Wat hij bedoelde te zeggen is: we hebben een sociale promiscuïteit die niet meer met ons lijf en ons leven verenigbaar is. Vroeg of laat worden we opnieuw gegrepen. Het idee dat alles moet kunnen, dat we overal maar naartoe reizen als we dat willen, dat idee moeten we echt loslaten. We zullen ons sociale gedrag moeten inperken, ik zou zeggen: we hebben een sociaal condoom nodig.’

Ik heb Jaap van Dissel horen zeggen dat we eens moeten gaan nadenken over vakanties, en terecht. Wat hij bedoelde te zeggen is: we hebben een sociale promiscuïteit die niet meer met ons lijf en ons leven verenigbaar is. Vroeg of laat worden we opnieuw gegrepen. Het idee dat alles moet kunnen, dat we overal maar naartoe reizen als we dat willen, dat idee moeten we echt loslaten. We zullen ons sociale gedrag moeten inperken, ik zou zeggen: we hebben een sociaal condoom nodig.’

https://www.volkskrant.nl/a-b39b0742e
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » ma 19 okt 2020, 17:10

Mooi artikel. Ik zal het nog eens opzoeken, maar er was een deel van het Romeinse Rijk disproportioneel door een destijds nog dodelijke ziekte getroffen. Men verklaart dit dat de ver ontwikkelde infrastructuur in dat specifieke deel hier debet aan was. (Sociale) mobiliteit werkt, zeker gelet op een een zeer dicht wereldpopulatie, besmetting in de hand. Ik ben er nog niet uit of het gewoon niet voortvloeit uit een natuurlijk evenwicht. Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » ma 19 okt 2020, 17:22

Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.
Mee eens. Geen bussen met mensen uit Azië die Appelenscha willen zien of de Zaansche Schans. Ginds zijn voldoende bezienswaardigheden.

En wij ook naar kleinschalige leuke eigen plekjes.En op zaterdag naar onze (klein-) kinderen op het sportveld kijken, niet meer met 120.00 anderen in een stadion naar gedrogeerde miljonairs turen.

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » ma 19 okt 2020, 17:30

Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.
Mee eens. Geen bussen met mensen uit Azië die Appelenscha willen zien of de Zaansche Schans. Ginds zijn voldoende bezienswaardigheden.

En wij ook naar kleinschalige leuke eigen plekjes.En op zaterdag naar onze (klein-) kinderen op het sportveld kijken, niet meer met 120.00 anderen in een stadion naar gedrogeerde miljonairs turen.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Terug naar “Leuk en interessant”