Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
manduca
Berichten: 897
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor manduca » wo 16 dec 2020, 15:47

Waar is de like knop als je hem nodig hebt :). In ieder geval is het gras een keer niet groener bij de buren....

Die column van Aaf is mij ook uit het hart. De symptomen van Corona zijn echt heftig en langdurig. Iedereen zit maar aantallen doden te tellen ("er gaan meer mensen dood aan x dan aan Corona") maar ook al je niet doodgaat zijn de gevolgen vaak best heftig. Dat zie ik in mijn omgeving ook. Het is inderdaad echt geen griepje waar je na een week of twee bikkelen vanaf bent.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 16 dec 2020, 17:33

Ja het kan super heftig zijn als je covid 19 krijgt. Er zijn er maar weinig die dat nog ontkennen voor zover ik weet.
Ik moet het zelf ook niet krijgen met mijn geschiedenis, hoewel ik erop vertrouw dat ik, mijn lichaam het aan kan. Wat moet ik anders.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 31 dec 2020, 10:03

Struikelend van incident naar incident. Aan deze incidenten zullen de permanent boze mensen zich kunnen laven, zij die elk voorval aangrijpen om hun woede over alles wat misgaat in hun leven te botvieren op de crisisbestrijders en op die lui in Den Haag; bij een zoomborrel kwam onlangs in dit verband de prachtige term 'staatsverlaters' langs. 'Veel Nederlanders zijn woedend dat ze het vaccin pas vanaf 8 januari kunnen weigeren', vatte cabaretier Pieter Derks de toestanden die ons nog te wachten staan adequaat samen.
stukje uit column Sheila Sitalsing, Volkskrant vandaag
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor pichichi » zo 03 jan 2021, 12:51

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor pichichi » zo 03 jan 2021, 12:54

En hier staat in het algemeen het sensorische euvel heel duidelijk en herkenbaar beschreven:

https://www.nytimes.com/2021/01/02/heal ... taste.html
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor pichichi » zo 03 jan 2021, 13:29


Dit artikel is overigens geschreven door de journalist die ook het boek over Alfred Peet ("de man die de wereld koffie leerde drinken") schreef, een aanrader!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » zo 03 jan 2021, 17:23

Dank voor je update en de artikelen -- ik duim mee voor verder herstel!

Bij koffiebranden zijn gelukkig veel variabelen exact te meten, waardoor die oriëntatiepunten voor kwaliteitscontrole voor, tijdens en na de branding zijn te bewaken door middel van zorgvuldig en consistent omgaan met de technische processen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 feb 2021, 19:36


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 08 feb 2021, 19:47

Ik zag van dat Bijwerkingencentrum uit het artikel van de link hierboven de directeur Agnes Kant op de televisie daarnet. Leuk haar beeltenis weer eens te zien en tegelijk realiseer ik me hoe oud mensen van mijn generatie nu alweer zijn geworden. Ik zag haar, vrij jeugdig en energiek, in Dieren bij een live concert van een band, enthousiast midden vooraan staan swingen, maar dat was ook alweer in 2006 realiseer ik me nu. Toen strijdbaar SP boegbeeld, nu een dappere directeur van iets in de gezondheidszorg, geen zorgeloze job, grijze haren. En ik ben een flink stuk ouder dus het is ergens een vreemd toeval dat ik nog leef en van de koffie geniet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » ma 08 feb 2021, 19:57

Als je zo achter in de 50 beland word je daar steeds meer bewust van. Zat laatst delen van de Wrekers met Emma Peel en John Steed te kijken. Ook De Versierders met Roger Moore en Tony Curtis. En dan zijn al die acteurs al dood. Maar koffie, wijn, desembrood en dit forum en Japanse messen maakt een hoop goed.





Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron