Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!

<t><t>Hoeveel kopjes koffie drink jij per dag?</t></t>

Peiling eindigde op di 21 sep 2021, 23:58

<t><t>1</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>2</t></t>
1
6%
<t><t>3</t></t>
4
24%
<t><t>4</t></t>
6
35%
<t><t>5</t></t>
5
29%
<t><t>6</t></t>
1
6%
<t><t>7</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>8</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>9</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>10</t></t>
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13343
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » vr 27 aug 2021, 23:58

Koffie kan er nogal Inhakken als je er teveel van drinkt. Ikzelf heb gemerkt dat ik wat moet temperen, kreeg wat vage klachten.
Nu rees bij mij daardoor de vraag hoeveel koffie jullie op een dag drinken.
Vandaar deze poll. (als je tapatalk gebruikt zie je de poll niet)

Hier de link om te openen buiten tapatalk om in een browser :
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=11559
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Fisherman » za 28 aug 2021, 03:05

Ik zie geen poll, door Tapatalk.

Ik kocht voor €75 aan (filter-)bonen voor twee personen per maand aan koffie. Heb nu 2 maanden zonder welke vorm van vers gebrande koffie ook 'doorstaan', en merk dat ik écht behoefte heb aan 1 kopje, hetzij espresso van de Flair of een bakkie filter met mijn eigen constructie (Gabi-B ft. Aeropress).

Komt door het thuiswerken. Ik heb geen luxe koffie nodig behalve dat ene bakkie 'heerlijke koffie'; om van te genieten.

De rest is tegenwoordig thee en water.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor gilleko B. » za 28 aug 2021, 07:46

Drink nu wel meer koffie door 1. Het thuiswerken en 2. Doordat het mij erg veel plezier geeft het maken van koffie een level verder te brengen. Daardoor zijn mijn espresso's beter geworden en drink er nu gemiddeld 4 per dag. Voor mijn vrouw maak ik 4 latte's per dag. Kilo per twee weken redde ik eerst makkelijk, maar nu wordt het krap.

Heb nu twee molens en ga vandaag in alle rust maalsel en smaak vergelijk doen. Dan drink ik de espresso niet helemaal op,.maar neem 2 kleine slokjes uit ieder kopje. Gister ook gedaan bij het finetunen van die 2e molen.

Dit forum draagt ook bij stijging koffieverbruik. Met name de leuke manier waarop die enorme kennis verspreid wordt.

Zonder bijvoorbeeld de filmpjes en toelichtingen van met name Frans Goddijn had ik niet de levensverrijkende keuzes gemaakt die ik nu gemaakt heb. Ik ben het forum en met name laatstgenoemde dankbaar voor.

Maar gemiddeld met mijn vrouw 8 koppen per dag.




Pti
Berichten: 3291
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Pti » za 28 aug 2021, 08:26

Ik doe over het algemeen tussen de 3 en 7 shots op een dag. Drink na vieren meestal geen koffie meer behalve als het een cocktail avondje is, die begin ik graag met een espresso based cocktail B)

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor swimmer » za 28 aug 2021, 08:28

2 kannen slow coffee tussen de 300 en 400 ml en een a twee espresso per dag.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1552
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Dirk Jan » za 28 aug 2021, 09:18

2 espresso's 18 gram uit de Rancilio Silvia en 2 espresso's 13,5 gram uit de Pavoni per dag. Het aantal bakkies is al jaren min of meer hetzelfde.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1552
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Dirk Jan » za 28 aug 2021, 09:28

Het aantal bakkies is al jaren min of meer hetzelfde.
Niet helemaal waar: in de ochtend dronk ik er twee en na het eten 1. Nu drink ik in de ochtend drie bakkies. Is toch een verschil van 33% op een dag!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

pauls90
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor pauls90 » za 28 aug 2021, 09:32

Ik zit aan zo'n drie per dag. 's Ochtends een cappuccino, een espresso in de namiddag en nog een espresso ergens doorheen de dag, afhankelijk van de goesting. Dat is de routine als ik thuis ben. Als ik ga werken is het 's ochtends cappuccino, bij het thuiskomen een espresso en voor op het werk 250 ml filter in de thermos.

Voor Corona maakte ik met de Aeropress koffie op het werk, altijd een schouwspel voor de nieuwsgierige, Senseo-drinkende collega's, maar in tijden van minimale verplaatsing en vermijden van onnodige contacten werd dat niet meer handig.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Marcje » za 28 aug 2021, 09:52

Ik denk plm 4-5 per dag, m'n vrouw 3, en 3 voor de kinderen en dan bezoek.
Iets meer dan een kilo in de week. Dan loont thuisbranden :-)
dus...

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor gilleko B. » za 28 aug 2021, 12:05

Bij nader inzien,.maak er maar 6 espresso's van. Op dit moment zeker





Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron