Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!

<t><t>Hoeveel kopjes koffie drink jij per dag?</t></t>

Peiling eindigde op di 21 sep 2021, 23:58

<t><t>1</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>2</t></t>
1
6%
<t><t>3</t></t>
4
24%
<t><t>4</t></t>
6
35%
<t><t>5</t></t>
5
29%
<t><t>6</t></t>
1
6%
<t><t>7</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>8</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>9</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>10</t></t>
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Marc O. » za 28 aug 2021, 17:23

5 kopjes per dag hier, x2 personen. 's Morgensvroeg meteen 2 na het opstaan. Die zijn het lekkerst. Dan later in de ochtend nog eentje, halverwege de middag een en 's avonds de laatste. Ben ik nu verslaafd? :o :D
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » za 28 aug 2021, 17:59

5 kopjes per dag hier, x2 personen. 's Morgensvroeg meteen 2 na het opstaan. Die zijn het lekkerst. Dan later in de ochtend nog eentje, halverwege de middag een en 's avonds de laatste. Ben ik nu verslaafd? :o :D
Dit is wat ik ook doorgaans ongeveer drink maar heb het idee dat ik het niet meer kan verwerken ofzo. Ga eerst maar eens met een cappuccino beginnen in de ochtend om te kijken hoe dat gaat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor ErikW » za 28 aug 2021, 20:12

4 kopjes per dag = alleen 's ochtends.
Melk lust ik echt niet dus die koffie variëteiten komen er niet in. :x
Water ter compensatie en verder 1,5 liter water per dag.
Bij zware arbeid of hitte nog meer natuurlijk.

Willemduijv
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 19:21

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Willemduijv » za 28 aug 2021, 21:19

Ik drink ongeveer 3 espresso per dag. In het weekend meestal 4. Ik merk vooral op het werk wanneer ik teveel filterkoffie drink ik klamme handjes krijg en een onrustig gevoel. Achteraf heb ik dan vaak te weinig water gedronken. Ik vind het altijd knap als mensen 's avonds koffie drinken. Ik doe dan geen oog dicht..

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk


ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor ErikW » za 28 aug 2021, 21:30

Vroeger kon ik dag en nacht koffie drinken en viel ik toch als een blok in slaap als ik mijn al zag en zelfs voordat ik er goed en wel inlag. :D
Dat verandert blijkbaar als je wat wijzer wordt . . . :idea:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » za 28 aug 2021, 21:41

Ja, dat lijkt dus aan de hand sinds een klein jaartje. Voorheen nergens last van. Kan het minder goed verdragen, vooral filterkoffie en juist dat drink ik graag. Kreeg laatste weken zelfs enorme transpiratie aanvallen na inname maar ook weer opkwamen bij (in)spanning, drukte. Moet wel cafeïne overdose zijn. Is nu helemaal verdwenen!

Op zich wel goede gewoonte om bij iedere koffie standaard een glas water te serveren en daarnaast mijn normale water intake erbij te houden.
Goede tip om dat water wat jij zegt in de gaten te houdem voor iedereen hier op forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor ErikW » za 28 aug 2021, 22:03

Ik heb begrepen dat de filterkoffie meer cafeïne afgeeft tov espresso.
Mss minder filter en meer espresso gaan drinken?
Naast voldoende water maar dat wist je al!! :)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » za 28 aug 2021, 22:06

Ja klopt, door de lange extractie tijd trek je meer cafeïne uit de koffie dan espresso.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor manduca » ma 30 aug 2021, 09:30

Bij mij is het wisselend. Een cappuccino is de ochtend is wel vaste prik (en een babycino (alleen melkschuim) voor mijn zoontje, waarin ik altijd een hartje van mijn capu over moet scheppen).

Op het werk drink ik twee aeropresses normaal gesproken. Thuis, zeker met de Compressa, 1 of 2 espresso's tijdens werktijd.
En tegenwoordig af en toe ook na het eten nog even een espresso als de drukte met de kinderen dat toelaat.

Ik ben nog steeds cafeïne-immuun volgens mij. Ik slaap als een blok op een espressootje voor het slapen gaan. Mijn slapeloze nachten van koffie kwamen vooral door het lezen van koffiefora; dan vergeet je soms gewoon de tijd ;).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » ma 30 aug 2021, 10:53

Ik heb er ook nooit last van gehad maar het begint mij nu parten te spelen lijkt het. Nu 5 dagen geen koffie en klachten zijn nog steeds weg.
Misschien morgen een slappe ochtend cappuccino proberen. Wel veel zin in!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron