Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor manduca » wo 01 feb 2023, 08:33

Zo ken het klaarblijkelijk ook


https://youtu.be/D-upKOmkSso


Afbeelding
En hij is compatible met een Kees van der WesteRn....
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Pti » wo 01 feb 2023, 11:02

Hopelijk ook met LamarzoWco

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Frup » wo 01 feb 2023, 11:20

Zo ken het klaarblijkelijk ook


https://youtu.be/D-upKOmkSso


Afbeelding
Hahaha. Prachtige uitvinding.
Ze hebben vermoedelijk ook een machientje dat volautomatisch de stoomtuit reinigt. :D
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Nelus
Berichten: 677
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Nelus » do 02 feb 2023, 17:13

Dit is een espresso machine “satisfier”
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5644
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » za 11 feb 2023, 12:00

"Ik kon het niet laten- aankoop" magneetloos Chinees funneltje €4,50 inclusief verzendkosten AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » za 11 feb 2023, 12:07

4,50 euro....tis toch nie normaal meer met die Chinezen producenten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor robinfcb » za 11 feb 2023, 13:45

4,50 euro....tis toch nie normaal meer met die Chinezen producenten.
De meeste meuk kwam al uit China voordat we als Europeanen via Chinese webshops konden kopen. De middle man is er tussenuit (of is veranderd naar een techbedrijf en pakt een lagere marge per product), en we zien nu de werkelijke waarde van dit soort producten.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Fisherman » di 14 feb 2023, 09:24

Ik dacht een mooie deal te hebben aan een MK Vario Home van de tweede generatie (met metalen pf houder) inclusief Ditting schijven en SD hopper. Helaas nog niet kunnen gebruiken, want de vorige eigenaar lijkt er zonder verstand van zaken aan te hebben geklust om e.e.a. te modden; behuizing met secondelijm vastgemaakt, calibratie op alle fronten compleet verprutst. Flip flap mod dan wel weer juist uitgevoefd.

Niet erg, ik vind het wel leuk om zo'n apparaat eens van binnen te bekijken. Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld. Daarvoor moet de machine toch zo goed als volledig gedemonteerd worden, en dat geeft direct de gelegenheid om alles weer op de juiste manier te monteren.

Hoef ik mijn onderschrift in elk geval niet meer aan te passen nadat ik jaren terug mijn eerder MK Vario Home heb verkocht. Wel zo gemakkelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

De Vario Home is inmiddels volledige gereviseerd en geupgradet met de Forte maalkamer. Vorige eigenaar bleek de schijven op zijn/haar manier uitgelijnd te hebben, waardoor er nog maar weinig marge overbleef om de maalgraad te verstellen. Allemaal opgelost, hyperalignment uitgevoerd en de eerste bakkies gedronken.

Dit ding is écht goed!
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » di 14 feb 2023, 09:59

De Vario Home is inmiddels volledige gereviseerd en geupgradet met de Forte maalkamer. Vorige eigenaar bleek de schijven op zijn/haar manier uitgelijnd te hebben, waardoor er nog maar weinig marge overbleef om de maalgraad te verstellen. Allemaal opgelost, hyperalignment uitgevoerd en de eerste bakkies gedronken.

Dit ding is écht goed!
Gaaf!

Heb je nog foto's gemaakt van de oude situatie en van jouw upgrades?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Fisherman » wo 15 feb 2023, 14:18

De Vario Home is inmiddels volledige gereviseerd en geupgradet met de Forte maalkamer. Vorige eigenaar bleek de schijven op zijn/haar manier uitgelijnd te hebben, waardoor er nog maar weinig marge overbleef om de maalgraad te verstellen. Allemaal opgelost, hyperalignment uitgevoerd en de eerste bakkies gedronken.

Dit ding is écht goed!
Gaaf!

Heb je nog foto's gemaakt van de oude situatie en van jouw upgrades?
Helaas niet! Hoewel er relatief veel materiaal over dit proces te vinden is, was het natuurlijk wel leuk geweest. Ik moest het nu 'even tussendoor' doen, en heb er daarom niet aan gedacht er een verslag van te maken.

Het is wel een waardevolle upgrade, omdat de metalen maalkamer beter in staat is om de uitlijning in ere te houden. De standaard plastic maalkamer kan dit niet zo goed, omdat deze aan de behuizing vastzit met schroeven, en dit eerder zal "ontspannen" dan een boutje met loctite.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron