Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » za 25 mar 2023, 20:26

Afbeelding

Ik zal het even uitleggen. Dit is een upgrade, soort van...Afbeelding Waarom? Ik heb soms het probleem dat ik twijfel of de koffie nog wel goed smaakt die ik zelf brand en zet, door af en toe een bakkie pleur uit dit ding te halen en op te drinken kun je weer goed objectief de eigen lekkere koffie beoordelen en ervaren hoe vreselijk goed, goede koffie is!

Aanrader! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor ErikW » za 25 mar 2023, 20:49

Dan winnen we altijd! :D

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » za 25 mar 2023, 20:53

Haha! Soms heb je even een opfrisbeurt nodig van de herinneringen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor GuidovW » zo 26 mar 2023, 12:49

Afbeelding

Ik zal het even uitleggen. Dit is een upgrade, soort van...Afbeelding Waarom? Ik heb soms het probleem dat ik twijfel of de koffie nog wel goed smaakt die ik zelf brand en zet, door af en toe een bakkie pleur uit dit ding te halen en op te drinken kun je weer goed objectief de eigen lekkere koffie beoordelen en ervaren hoe vreselijk goed, goede koffie is!

Aanrader! Afbeelding

Ha ha, om die reden drink ik bij m’n moeder regelmatig koffie.
Het is best aardige koffie, maar haalt het niet tov eigen bereide espresso!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » zo 26 mar 2023, 13:03

Afbeelding

Ik zal het even uitleggen. Dit is een upgrade, soort van...Afbeelding Waarom? Ik heb soms het probleem dat ik twijfel of de koffie nog wel goed smaakt die ik zelf brand en zet, door af en toe een bakkie pleur uit dit ding te halen en op te drinken kun je weer goed objectief de eigen lekkere koffie beoordelen en ervaren hoe vreselijk goed, goede koffie is!

Aanrader! Afbeelding

Ha ha, om die reden drink ik bij m’n moeder regelmatig koffie.
Het is best aardige koffie, maar haalt het niet tov eigen bereide espresso!
Haha! Als mama het maakt proef je ook liefde. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor manduca » zo 26 mar 2023, 16:21

Ik neem af en toe wat in de horeca. Houd je ook scherp.
Net een flatwhite.... je proefde de onder geëxtraheerde zure koffie er doorheen. En de melk was koud met een weeïge bijsmaak (houdbaar waarschijnlijk). ieeeeewwww.....

Schril contrast met de espresso gisteren @fransg toen ik de temperatuurkast ophaalde (om het weer een beetje ontopic te brengen).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » zo 26 mar 2023, 16:41

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

rolholrol
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 09:52

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor rolholrol » ma 27 mar 2023, 13:54

Een goed passend bakje (3D print) voor bij mijn nieuwe Eureka Oro Mignon XL, om de knoeiboel wat te verminderen:

https://www.etsy.com/listing/1202407431 ... ch_click=1
etsy tray.jpg

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor ErikW » zo 02 apr 2023, 20:08

Je mag niet raden gezien andere topics! :lol:

Magister ES40 die voor een heel aardig dingetje zomaar overstak...

Leuk om eens te proberen en je kan er geen buil aanvallen. Ziet er strak en ongebruikt uit. Douchescherm blanco.
Zeer onderscheidend uiterlijk in een voor mij positieve zin.

De Magister ES40 heeft de optie om pre-infusie aan te zetten en de temperatuur is zowel voor espresso als voor stoom zeer uitgebreid in te stellen.
Voor espresso kwaliteit is deze Magister verder bijzonder door de zeer zware PF, dwz stabielere temperatuur.
Ook de PF voor ESE is zwaar uitgevoerd.

Overige extra's vd Magister: 4 goed werkende programma-knoppen voor volume dosering. Waarschuwing lege tank. Grote watertank (3 liter) en boiler. Zeer strak design. Snel warm (ongeveer 6 minuten) en goed smal op het aanrecht. Gebruikers-vriendelijkheid voor de non-barista!
Ook redelijk apart: zeer grote mokken kunnen er onder. Voor kleine kopjes is er een zeer stevig rooster.
Pomp is behoorlijk stil.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » di 04 apr 2023, 18:55

Heb een funnel van Orphan espresso, een van Ali (die ik nog met een roerstok ga weggeven). Orphan espresso geeft een rand in de koffie, die van Ali rijkelijk hoog, dus oiv wat ik op hey forum zag, de funnel van Brave Elephant, made in Deutschland. Retezware kwaliteitAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding



Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron