Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Dirk Jan » za 09 mar 2024, 18:58

Lijkt me heerlijk zo'n pan!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » za 09 mar 2024, 21:09

Nu zal ik me de edele kunst van het crêpes bakken eigen moeten maken! Gelukkig is hij niet nieuw en al geseasoned, hopelijk scheelt dat.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Madencio » do 14 mar 2024, 20:42

De voornaamste reden waarom ik al mijn bakjes weg doe: heb de WW unibasket besteld. Kijken of het een groot verschil gaat zijn, in ieder geval ziet het er wel mooi uit.
PXL_20240314_193955132.MP.jpg
... / DF83

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » vr 15 mar 2024, 09:07

Prachtig stuk gereedschap! Zal nog even bij je uitgestalde waren kijken. Misschien zit m’n meest gebruikte bakje er bij. Die wil ik wel dubbel hebben zodat ik het bakje niet meer hoef te wisselen tussen de dubbele en de naked.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ben70 » vr 15 mar 2024, 09:45

Nu zal ik me de edele kunst van het crêpes bakken eigen moeten maken! Gelukkig is hij niet nieuw en al geseasoned, hopelijk scheelt dat.
Zelf gebruik in de plaatstalen pannen ven de Buyer, als ze goed geseasoned zijn ,dan was ik ze af met enkel heet water
ik gebruik dus nooit afwasmiddel, Gave pan die van jou ze gaan een mensenleven mee.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » vr 15 mar 2024, 12:23

Nu zal ik me de edele kunst van het crêpes bakken eigen moeten maken! Gelukkig is hij niet nieuw en al geseasoned, hopelijk scheelt dat.
Zelf gebruik in de plaatstalen pannen ven de Buyer, als ze goed geseasoned zijn ,dan was ik ze af met enkel heet water
ik gebruik dus nooit afwasmiddel, Gave pan die van jou ze gaan een mensenleven mee.
Ja, prachtig. Eerste probeersel was deels eetbaar Afbeelding

Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk een imitatie Staub heb gekocht….
Ik weet het niet 100% zeker maar de verkoper reageert niet op mijn berichten hierover en dat voedt mijn vermoeden dat hij niet echt is. Ik zie dat aan het ‘stempel’ op de bodem. Dat is bij mij nauwelijks leesbaar door de laag emaille. Foto’s op webshops van de bodem zien er echt anders uit

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fob » vr 15 mar 2024, 13:11

Dat zal toch niet? Zo duur zijn die pannen nu ook weer niet. Het lijkt deze te zijn, en die heeft zo'n achterkant:
SB1212823_03_staub-sb1212823-03.jpg
Ik gebruik trouwens meerdere pannen van het merk Lodge. Heel goed en oud merk, maar niet heel duur en onverwoestbaar.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » vr 15 mar 2024, 13:35

Nu zal ik me de edele kunst van het crêpes bakken eigen moeten maken! Gelukkig is hij niet nieuw en al geseasoned, hopelijk scheelt dat.
Zelf gebruik in de plaatstalen pannen ven de Buyer, als ze goed geseasoned zijn ,dan was ik ze af met enkel heet water
ik gebruik dus nooit afwasmiddel, Gave pan die van jou ze gaan een mensenleven mee.
Ja, prachtig. Eerste probeersel was deels eetbaar Afbeelding

Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk een imitatie Staub heb gekocht….
Ik weet het niet 100% zeker maar de verkoper reageert niet op mijn berichten hierover en dat voedt mijn vermoeden dat hij niet echt is. Ik zie dat aan het ‘stempel’ op de bodem. Dat is bij mij nauwelijks leesbaar door de laag emaille. Foto’s op webshops van de bodem zien er echt anders uit
Lijkt mij niet hoor. Sowieso is gietijzer gewoon goed en de pan die jij hebt ziet er gewoon legit uit, ik heb zelf van Ronneby Bruk de gietijzeren zware normale pannen maar ook de ultra light versie. Die zijn echt heel fijn. De grote wok gebruik ik bijna dagelijks. Vaak te koop voor een fractie van de prijs op markplaats! Of nee, ik bedoel ik koop hem 2e hands want dat is zo duurzaam en goed als je dat doet, doe dus als mij .
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ben70 » vr 15 mar 2024, 14:41


Zelf gebruik in de plaatstalen pannen ven de Buyer, als ze goed geseasoned zijn ,dan was ik ze af met enkel heet water
ik gebruik dus nooit afwasmiddel, Gave pan die van jou ze gaan een mensenleven mee.
Ja, prachtig. Eerste probeersel was deels eetbaar Afbeelding

Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk een imitatie Staub heb gekocht….
Ik weet het niet 100% zeker maar de verkoper reageert niet op mijn berichten hierover en dat voedt mijn vermoeden dat hij niet echt is. Ik zie dat aan het ‘stempel’ op de bodem. Dat is bij mij nauwelijks leesbaar door de laag emaille. Foto’s op webshops van de bodem zien er echt anders uit
Lijkt mij niet hoor. Sowieso is gietijzer gewoon goed en de pan die jij hebt ziet er gewoon legit uit, ik heb zelf van Ronneby Bruk de gietijzeren zware normale pannen maar ook de ultra light versie. Die zijn echt heel fijn. De grote wok gebruik ik bijna dagelijks. Vaak te koop voor een fractie van de prijs op markplaats! Of nee, ik bedoel ik koop hem 2e hands want dat is zo duurzaam en goed als je dat doet, doe dus als mij .
Voor wokken heb je liever geen zware giet ijzeren pan, gewoon plaatstaal en dan op gas is veel handiger ,en je kunt de pan dan bloedheet laten worden , en dat wokt veel beter, ik heb in de Aziatische keuken nog nooit een gietijzeren wok gezien. die dingen krijg je ook niet goed warm op een keramische kookplaat, en als je een gietijzeren wok gebruikt die geëmailleerd is op een inductie kookplaat dan springen de stukken emaille er af.
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Frup » vr 15 mar 2024, 16:59

Zeker! Ik had ook zo’n plaatstalen wok met ronde bodem, voor een paar euro in een toko gekocht. Echt ideaal in combinatie met onze grote gas-wokbrander. Maar nu hebben we inductie. Dus een zware (en dure) Demeyere wok gekocht. Niets dan ellende en aanbakken. Wél in een handomdraai schoon. Nu heb ik een goedkope wok bij Ikea gehaald. Bakt niet aan en kan best wel heet worden gestookt.

Vanmiddag Batavia bonen gekocht bij de Douwe Egberts winkel in Joure. Die werden vorige week donderdag gebrand in het museum. Dus best vers. Ben benieuwd.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron