Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ypuh » wo 29 sep 2021, 21:11

MOD BREAK:
Een regeltje om dit topic extra leuk te houden. Dit is zo'n topic waarin je kunt zeggen:
"this post is useless without pics"
Dus als je hier iets post moet dat MET poch foto of liever nog filmpje!
Dus GEEN post zonder beeld materiaal of als je het ding nog niet hebt. :D ;)


Een topic waarin je onafhankelijk kunt pochen met je nieuwe koffie aanwinsten. Al dan niet ter inspiratie wat voor grote variëteit er beschikbaar is in de koffiewereld.

Ik trap af:
Was op zoek naar een zware/degelijke tamper, liefst met een 58.5mm base die beter past bij de IMS filterbakjes (die meet zelfs 58.9mm, dus een 58mm tamper was nogal ruim). Ben wel gecharmeerd geraakt van het self-leveling en hoop me daarmee over één variabele minder druk te hoeven maken.

Afbeelding
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » wo 29 sep 2021, 21:27

Ik heb een Londinium 1 Luxe overgenomen!


[img]https://up.picr.de/42151844lw.jpg[/img]

Ik ben de 3e trotse eigenaar. Hiervoor stond deze machine bij Frans, daarna bij Manduca.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor ErikW » wo 29 sep 2021, 21:34

(geen commerciële belangen)

Ik heb van Bas de Flair hand-hevel overgenomen nadat hij heb goed aan de tand heeft gevoeld!
Verder ben ik op een Decent aan het wachten maar de aflevering gaat niet goed met UPS.
Weer eens een flinke baal met pakketten! Ik zal hier maar geen ervaringen posten1 :evil:

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bvds » do 30 sep 2021, 08:16

Twee houten handvatjes voor de Robot uit Griekenland...onderweg.

En de Eureka Oro SD gepreordert.

Wachten dus. Ook op de Vektis. Of anders de Argos.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » do 30 sep 2021, 08:25

Ok. Even een regel om dit topic extra leuk te houden. Dit is zo'n topic waarin je kunt zeggen:

"this post is useless without pics"

Dus als je hier iets post moet dat MET poch foto of liever nog filmpje!

Dus GEEN post meer zonder beeld materiaal of als je het ding nog niet hebt. Afbeelding Afbeelding

Ik geef een voorbeeld:



https://youtu.be/F6ypnA05eM4

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » do 30 sep 2021, 08:28


Ik geef een voorbeeld:
Goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » do 30 sep 2021, 09:07

Mooi ding Ypuh!!! Ik heb ook een dergelijke tamper gehad , daarnaast een op hoogte instelbare ronde geheel metalen, maar ben toch weer beland bij mijn oudste tamper ooit besteld in Canada bij Reg Barber. Uiteindelijk werkt voor mij een handmatig ding het beste. Heb alleen de basis gewijzigd van 58 naar 58,5. Werkt goed maar wellicht dat een 58,6mm nog beter werkt igv een IMS mandje.Afbeelding

Afbeelding



Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » do 30 sep 2021, 09:13

Mooi ding Ypuh!!! Ik heb ook een dergelijke tamper gehad , daarnaast een op hoogte instelbare ronde geheel metalen, maar ben toch weer beland bij mijn oudste tamper ooit besteld in Canada bij Reg Barber. Uiteindelijk werkt voor mij een handmatig ding het beste. Heb alleen de basis gewijzigd van 58 naar 58,5. Werkt goed maar wellicht dat een 58,6mm nog beter werkt igv een IMS mandje.

Afbeelding
Die tamper die jij had is wel even wat anders dan deze bravo hoor. Die jij had heeft een gefixeerde diepte, is niet handig. Deze bravo ligt op de ramd van het filterbakje en de tamper zelf drukt gewoon naar binnen maar blijft altijd recht tov het bakje. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » do 30 sep 2021, 09:56

Oke ik dacht dat het zo'n click-tamper was. Zo'n ding heb ik ooit gehad en weggegeven.




Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ypuh » do 30 sep 2021, 10:47

Werkt goed maar wellicht dat een 58,6mm nog beter werkt igv een IMS mandje.
Heb ik ook nog even overwogen. De IMS filterbakjes zijn zoals gezegd echt ruim (58,9mm!) Een 58.6mm was ook te bestellen en had waarschijnlijk ook nog wel gepast, maar met kleinere of ridged filterbakjes heb je dan misschien weer last dat deze vacuum trekt.

De Bravo is ook echt een beest/homp metaal, gebouwd om een leven lang mee te gaan en wordt door een hobbyist uit Brazilië geproduceerd. Beide heb ik wel een zwak voor :).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron