Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ypuh » do 23 dec 2021, 11:41

Toe maar! Gelikte verkoper is dat! :P

Moet toch iemand de schuld geven ;) :lol:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » do 23 dec 2021, 12:46

Er is iets verschrikkelijk mis gegaan. Via een bericht hier op het forum raakte ik aan de praat met Michaël van Op de Weis die me vriendelijk te hulp gestaan heeft. Van het één kwam het ander, en in een vlaag van verstandsverbijstering was de Rocket verkocht en stond er ineens deze machine. Had de laatste weken veel aan mijn hoofd (in positieve zin) en geloof dat ik dit proces niet volledig in de hand had, maar ben wel blij met het eindresultaat.

Met gepaste trots en lichte schaamte:
Afbeelding

Het lijkt me verstandig om me de komende weken even afzijdig te houden van dit forum Afbeelding.
Spontane achtie AfbeeldingAfbeelding, mooie actie gefeliciteerd, ik zit er ook mee in mijn hoofd. Prachtig, ben benieuwd naar je stoomactiviteiten, zit een RVS megaboiler in van 3 liter. Temperatuur stabiliteit schijnt ook indrukwekkend te zijn. Heb je ook de dubbelwandige stoompijp erop? Leuk dit hoor.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ypuh » do 23 dec 2021, 13:07

Spontane achtie AfbeeldingAfbeelding, mooie actie gefeliciteerd, ik zit er ook mee in mijn hoofd. Prachtig, ben benieuwd naar je stoomactiviteiten, zit een RVS megaboiler in van 3 liter. Temperatuur stabiliteit schijnt ook indrukwekkend te zijn. Heb je ook de dubbelwandige stoompijp erop? Leuk dit hoor.

Afbeelding

Nogal ja. Heb de afgelopen 2-3 maanden wel uitgebreid vooronderzoek gedaan en vrijwel iedere forumpost, review of wat dan ook gezien/gelezen en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het voor mij de ideale machine is. Toen ik de voors- en tegens op een rijtje zette, kon ik het prijsverschil t.o.v. een Synchronika (dat leek me de voornaamste tegenhanger) nog wel enigszins verklaren. Om dan nu al te upgraden was niet nodig, maar toen ik tegen een leuke aanbieding aanliep met een fijn contact, was het eigenlijk al te laat.

Dit model heeft de normale stoomwand en niet de 'Pro Touch'. De Nederlandse importeurs hebben er beide voor gekozen om deze niet standaard mee te leveren en zo de prijzen laag te houden. Ze bieden het aan als extra optie voor €300,- incl. montage maar excl. btw. Dat is het zeker niet waard :shock:.

Stomen is wel een nieuwe ervaring. De meegeleverde melkkan is iets kleiner (was ik toevallig nog naar op zoek), maar de melk is binnen 5-10 seconden(!!!) al op temperatuur. Dat terwijl de stoomboiler al een beetje teruggeschroefd is naar 1.75 bar. Het gaat nog wel een paar weken duren voordat ik dat onder controle heb.

Je bent welkom om hem een keer uit te komen proberen hoor (20km onder Utrecht).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » do 23 dec 2021, 13:44

Nog een leuk filmpje dat een indruk geeft hoe jouw machine er van binnen uitziet.

https://youtu.be/DBMTCQptM9E



Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » ma 17 jan 2022, 14:16

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor manduca » ma 17 jan 2022, 14:38

Cool, maar 550 euro voor een tamper......
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Ypuh » ma 17 jan 2022, 14:45

Hij is wel enthousiast. Begint meteen met stampen en voor de zekerheid direct nog een keer.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » ma 17 jan 2022, 14:46

Ik snap hem. Ukke-puck!

Mooi ding en leuke gadget. Het doet het goed van wat ie moet doen!
Nu je zoveel gemak hebt voor het brouwen van koffie kan werkelijk alle focus naar het branden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » ma 17 jan 2022, 14:50

Het leek mij aanvankelijk ook een duur ding, maar laatst ging het op het forum over een tamper-leveler die ongeveer zoiets als "porcupine" heette met enorm veel naaldjes. Die was ongeveer net zo duur en kan volgens mij niet goed werken.

Toen herinnerde ik mijn eigen die review die Jan en ik lang geleden maakten en ik werd wel benieuwd naar het leuke mini tampertje.

Toennet heb ik het ook geprobeerd (maar niet gefilmd, ik blijf niet aan de gang) met zonder harken/distribueren en dat gaat ook prima, ook op 10kg drukkracht, de lichtste tamp-instelling.

Dan is het een versimpeling van de werkstroom dan wel workflow en kunnen weer wat hulpstukken (roerdinges, ring) van de tafel af.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » ma 17 jan 2022, 14:52

Hij is wel enthousiast. Begint meteen met stampen en voor de zekerheid direct nog een keer.
Ja het is instelbaar. Ik moet nog lezen wat dat kan, maar zo te zien kan het extra snel, extra precies of eenmaal tampen
IMG_2797.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron