Koffie groener maken (Vergroenen)

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor @3aan » za 29 okt 2022, 02:26


…..ik heb ook gekozen voor een hoge spanning wat dunnere kabels betekend, moeten wel soepele kabels zijn met veel dunne draden dat is minder weerstand, dat kan je zien bij hoogspanningskabel.
….

Het is wel een stukje weg gezakt, maar als ik me niet vergis heeft een kabel met massieve kern een lagere weerstand dan een samengeslagen kabel. is.
Ik lees veel en neem mij plausibel lijkende wetenswaardigheden op in de grijze cellen en beredeneer ze dan ook voordat ik ze spui en of gebruikt

Het gaat omdat naar het schijnt dat de soepele dikke kabel beter transporteerd doordat de stroom zich aan de buitenzijde van de aders bevind en met die dunne aders er minder weerstand zou zijn, als ik het nu teruglees en in mijn verleden van Vertaler voor een Italiaanse ingenieur in de Botlek bij een stuurinstallatie voor zeer grote motoren waar constructie- fouten in de geleverde explosievrije kasten zaten en ter plekke deze verholpen moesten worden, daar werden spanningsrails gebruikt v.a. 20 X 150 mm en dat was weinig soepel, ik was de enige bij dat bedrijf die Engels machtig was en de Italiaan sprak Spagetti Engels, paar leuke maanden gehad.




Laatst gewijzigd door @3aan op za 29 okt 2022, 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor fransg » za 29 okt 2022, 08:27

Yep
IMG_0083.JPG
IMG_0081.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor Barista74 » za 29 okt 2022, 10:54

Ziet er gaaf uit Adriaan! Ik vroeg me ook af waar je het allemaal laat en of je het dan iedere keer je bus in moet tillen. 6x45 kg is best een klus. Dan ben ik best blij met mijn gasfles in mijn koffiekar. En een 9Ah batterij. Welke omvormer heb je er bij in gebruik?
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor gilleko B. » za 29 okt 2022, 11:08

Ik vind dat Franse Bulldogje wel een schatje.

Afbeelding
Laat die het maar niet horen . . .
'T is een Terriër een Boston

Onderstaande is hem een jaartje jonger, knettergek zoals z'n baas daarom heet die ook Spijker4

Afbeelding
Aag zie nu dattie hoger op zijn poten staat en ranker is. Biedt namens mij maar een diep gevoeld excuus aan. Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor @3aan » za 29 okt 2022, 12:20

Ziet er gaaf uit Adriaan! Ik vroeg me ook af waar je het allemaal laat en of je het dan iedere keer je bus in moet tillen. 6x45 kg is best een klus. Dan ben ik best blij met mijn gasfles in mijn koffiekar. En een 9Ah batterij. Welke omvormer heb je er bij in gebruik?
Er wordt gezocht naar een betaalbare Victron Multiplus 48v/3kVa/35A (edit) stonden 3 nullen teveel., het leuke van zo'n 48v Multiplus is dat je van 33 tot 66 volt erin kan stoppen om te converteren.

Stond er tot twee keer toe een in België maar die lui zijn zo ontiegelijk traag met reageren en als ze weten dat je uit "Holland" komt ben je als laatste redmiddel om iets verkocht te krijgen, dan verkopen ze liever aan een medelander.

LPG is voor mij geen optie, heb een geheel polyester opbouw en daar mag niet met open vuur gewerkt omdat polyester behoorlijk kan branden.

PS 45kg is best te handelen de aggregaat weegt vol met onderstel rond de 75 kilo, die pak ik ook alleen, maar we hebben nu een ingebouwde oprijplank voor de scootmobiel van m'n meissie, tja dan ga je rollen inplaats van tillen.

Laatst gewijzigd door @3aan op za 29 okt 2022, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor @3aan » za 29 okt 2022, 14:05

Goede zaak! Adrlriaans vraagbaak. Afbeelding

En nu? Foto's, filmpje?
Van de speakers bedoel je?

Impulse 54

https://wietzesite.wordpress.com/2020/0 ... by-deel-2/
Had je liever de i74L gehad? Dat kan met heel veel upgrade's

In Sweet Lake City op Marktplaats €550,- vaste prijsAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor @3aan » ma 31 okt 2022, 20:01

Ziet er gaaf uit Adriaan! Ik vroeg me ook af waar je het allemaal laat en of je het dan iedere keer je bus in moet tillen. 6x45 kg is best een klus. Dan ben ik best blij met mijn gasfles in mijn koffiekar. En een 9Ah batterij. Welke omvormer heb je er bij in gebruik?
Vandaag een Victron MultiPlus-ll GX opgehaald
Een gloednieuwe in de doos.

48v/3000vAh en een ingebouwde lader van 35 amp.

Ik had via MP een vorig model gekocht, bij het ophalen in het magazijn bleek er een verkeerd type (12V) in teruggeplaatst te zijn, werd meegetroont naar een ander magazijn en kreeg dit nieuwste model mee, dat is nog eens behoorlijke meevaller, kreeg ook nog een demo model van een accu mee, uiteraard leeg, maar is een behuizing van een werkende accu, straks even openschroeven kijken of ik er wat cellen in kan passen, goede uitleg gekregen, topservice waar ze niet toe verplicht waren, echt Top!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @3aan op ma 31 okt 2022, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie groener maken (Vergroenen)

Berichtdoor bobbee » ma 31 okt 2022, 20:09

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron