Webshop kurasu.kyoto

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Jeffreyk
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 29 okt 2021, 08:19

Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor Jeffreyk » zo 13 nov 2022, 16:16

Hi All,
Tijdens het googlen naar mooi filterpapier en een kono dripper kwam ik de volgende site tegen:

https://kurasu.kyoto

Een branderij in Japan met meerdere vestigingen maar bovenal een webshop die ook is gericht op internationale bestellingen!
Enfin de prijzen liggen daar een stuk lager wat de hoge verzendkosten a €24-€30 rechtvaardigt. Prijzen zijn ca 30%-50% lager.

Ik ben van plan daar wat spulletjes te bestellen maar als er meerdere mensen iets willen bestellen kunnen we delen in de verzendkosten. Bestelling mag Max €150 om zo de invoerrechten te vermijden.

Btw komt er volgens mij nog wel bij.
Ik woon in Santpoort. Spulletjes kunnen na levering bij mij op worden gehaald of ik stuur een pakketje op


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jeffreyk op zo 13 nov 2022, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor Ypuh » zo 13 nov 2022, 18:21

De Euro staat momenteel erg gunstig t.o.v. de Yen, wat het aantrekkelijk maakt voor ons om daar te winkelen. Wel moet je rekening houden met invoerrechten (2.5%), BTW (21%) en importkosten (verschilt per koeriersdienst, maar reken op €10-18). De Japanners zijn erg strict met het opgeven van deze bedragen, dus de kans dat je ze betalen moet (ook over de verzendkosten) is vrijwel 100%.

Het kan dan nog steeds wel voordelig zijn om in Japan te bestellen, maar niet altijd. Ik zou het alleen overwegen voor producten die echt alleen daar verkrijgbaar zijn of lange wachttijden hebben in NL. Heb het vorig jaar gedaan voor een paar Japanse messen. Tevreden met mijn aankoop, proces verliep makkelijk en in de EU overal uitverkocht en ook wel iets goedkoper, maar als het in de NED/DUI op voorraad was dan had ik daarvoor gekozen.

Max invoerrechten was naar mijn weten jaren geleden €150, daarna iets van €21 en bestaat inmiddels niet meer.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Jeffreyk
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 29 okt 2021, 08:19

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor Jeffreyk » wo 16 nov 2022, 12:05

Dank voor je reactie!
Ja de Yen staat inderdaad erg gunstig, ik vrees dat ik het bij nader inzien toch teveel gedoe vindt en de belasting erbij gerekend is het ook niet heel interessant meer. Even goed googlen en ik vind vast genoeg aanbieders in NL!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13277
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor bobbee » wo 16 nov 2022, 13:09

Soortgelijke winkel uit NL;

https://kohiraifu.com/

Geen idee wat je nodig hebt, maar wellicht makkelijker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Jeffreyk
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 29 okt 2021, 08:19

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor Jeffreyk » wo 16 nov 2022, 13:16

Yes kwam ik laatst ook tegen, thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor @3aan » zo 20 nov 2022, 19:11

De invoerrechten zijn rond de 3%, BTW wordt geheven over de aankoopprijs (factuur) + de verzendkostten ook worden er door de Post nog een bedrag van minimaal 15 euro aan inklaring en behandelingskosten gerekend, is niet echt een meevallertje, misschien dat iemand van de zuiderburen dat wel goedkoper kan verkrijgen, dat was in het verleden wel zo.

Bij geen bijgevoegde factuur word de waarde geschat en dat kan goed tegenvallen . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

HanR
Berichten: 1972
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Webshop kurasu.kyoto

Berichtdoor HanR » zo 20 nov 2022, 20:20

Ik heb een artikel 26 verklaring en mag zelf btw aangeven. Dat is gunstiger als de verzender zich ook aan de regels houdt.
Dat betekent Dat btwnummer en werkelijke waarde aan de buitenkant van het paket vermeld moeten worden.
Als de verzenden zich aan de regrls houdt, dan betaal je geen hehandelingskosten.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron