Is espresso een hobby of verslavend?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Is espresso een hobby of verslavend?

Berichtdoor Verenjano » di 24 jan 2023, 12:28

Ik zie mezelf als hobbyist, maar bij mij gaat het ook met vlagen. Meestal ben ik een hele tijd content met wat ik heb, ook met de kennis dat het vooral de boon is die het verschil maakt. Maar ik laat me zo nu en dan ook graag gek maken door de drang naar een nieuw speeltje. Soms leidt dat tot een obsessieve zoektocht die soms eindigt in een aankoop. Maar meestal blijft het bij het uitzoeken en heb ik daardoor weer van alles opgestoken.

Met een gezin, een hond, een kat en een mountainbike zijn er nog genoeg andere zaken waarop je een zak geld kapot kan slaan. Helemaal als de koffie in de basis gewoon goed is :)

Zonder koffie ben sinds mijn puberteit niet geweest, dus ik heb geen idee of ik zonder kan. Ik denk het wel, ik ben niet zo verslavingsgevoelig. Maar ik vind het veel te lekker. Bovendien drink ik nauwelijks alcohol, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Dus ik ben niet van plan om het te gaan proberen. Hier gaan er op een dag 1-3 cappuccino’s doorheen en soms ook een espresso.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2194
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Is espresso een hobby of verslavend?

Berichtdoor omeCo » wo 25 jan 2023, 07:51

Dit filmpje slaat de spijker op zijn kop:

https://www.instagram.com/reel/CnSHeDdJ ... MyMTA2M2Y=

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Is espresso een hobby of verslavend?

Berichtdoor gilleko B. » wo 25 jan 2023, 08:40

Dit filmpje slaat de spijker op zijn kop:

https://www.instagram.com/reel/CnSHeDdJ ... MyMTA2M2Y=
Heeft een houten Acaia Lunar verhoog c.q beschermkapje. Hii heeft een hoop spullen.Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Is espresso een hobby of verslavend?

Berichtdoor fransg » wo 25 jan 2023, 09:06

Hij heeft een hoop spullen.
Ja grappig ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Is espresso een hobby of verslavend?

Berichtdoor ErikvW » wo 25 jan 2023, 10:58

Op het hardware front is het zeker een hobby die ik leuk vindt. Ik ben iemand die voor de aanschaf van de volgende auto, telefoon, etc maandenlang haast obsessief alle opties met elkaar vergelijkt om tot een (voor mij) beste keuze te komen. Het verlangen naar "the next best" a.k.a. upgraditis is voor mij echt wel een ding, ook wel omdat ik merk dat ik het me kan veroorloven.

De fun-juice zelf ben ik niet verslaafd aan, ik kan best zonder, MAAR: ik merk wel dat op een dag zonder koffie ik mezelf merkbaar slechter voel en rond 16:00 mijn dag wel echt voorbij is.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron