ChatGPT brengt je op ideeën

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 22:19

IMG_4128.PNG
en
IMG_4129.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor bobbee » wo 31 mei 2023, 22:24

Wow. Spot on.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor bobbee » wo 31 mei 2023, 22:34

https://nos.nl/l/2477186

Ik zeg stekker eruit!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 22:54

Ja inderdaad, met mijn stem de espressomachine uit zetten kost meer dan hem een poosje aan laten staan!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor gilleko B. » wo 31 mei 2023, 22:55

Ja dat chat GBT is wel een ongelooflijk iets.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 22:59

Ik voerde net een juridische tekst in die mijn advocaat vandaag stuurde, en ik vroeg chatgpt of er nog wat op aan te merken was en Chatgpt gaf binnen een seconde een uitvoerige uitleg van de inhoud waarbij de naam van de huurder etc correct werd gebruikt.
Alleen heb ik dan wel weer een ijskap ergens gesmolten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 23:03

Als AI-model ben ik ontwikkeld en draai ik op krachtige servers in een rekencentrum. Het exacte energieverbruik bij het beantwoorden van een vraag kan variëren en hangt af van verschillende factoren, zoals de complexiteit van de vraag, de lengte van het antwoord en de rekenkracht die nodig is om de berekeningen uit te voeren.

Hoewel ik geen toegang heb tot realtime gegevens over het energieverbruik van het rekencentrum, kan ik wel zeggen dat het energieverbruik van AI-systemen in het algemeen aanzienlijk kan zijn. AI-training en -inference vereisen grote hoeveelheden rekenkracht en dat kan resulteren in een aanzienlijk energieverbruik.

Het is belangrijk op te merken dat er voortdurende inspanningen worden geleverd om de energie-efficiëntie van AI-systemen te verbeteren. Onderzoekers en technologische bedrijven werken aan het ontwikkelen van efficiëntere hardware en optimalisatietechnieken om het energieverbruik te verminderen en de duurzaamheid te verbeteren.

Het precieze energieverbruik per vraag kan niet nauwkeurig worden vastgesteld zonder specifieke metingen en informatie over het gebruikte hardware- en softwarestacks. Daarom is het moeilijk om een exact antwoord te geven op de vraag hoeveel energie het beantwoorden van een vraag aan mij kost, rekening houdend met het rekencentrum.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor bobbee » wo 31 mei 2023, 23:08

Stomme vraag misschien maar hoe benader je dat chat gpt? Is dat een app die je moet installeren?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor bobbee » wo 31 mei 2023, 23:13

Het is trouwens niet alleen energie wat wordt misbruikt, vergeet het kostbare water niet wat die datacenters nodig hebben om de boel te koelen!

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... joen-liter
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ChatGPT brengt je op ideeën

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 23:16

Stomme vraag misschien maar hoe benader je dat chat gpt? Is dat een app die je moet installeren?
https://chat.openai.com/auth/login

nu is er voor de iPhone ook een app

https://tweakers.net/nieuws/210288/chat ... elgie.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten

cron