Duits alternatief voor de Decent?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Zordanië
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 09:37

Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor Zordanië » ma 09 okt 2023, 22:07

Dames en heren,

Geen idee of dit het juiste rubriek is maar ik vind het leuk en interessant.

Onderaan heb ik een link geplaatst naar een interview met twee zeer jonge ondernemers. Die een machine hebben ontwikkeld die naar mijn idee een toegankelijk alternatief voor de DE1 modellen biedt.

De User interface en het design zal meer mensen aanspreken verwacht ik.

De UI heeft drie opties.

1 explorer
Dit is een soort beginners modus met instructies hoe men dranken moet bereiden zoals een flat white.
Ook zit hier een fail safe ingebouwd om slechte puckprep of maalgraad op de vangen zoals het adaptive profile van de Decent
Ook geeft hij adviezen wat je zou kunnen doen om je shot te verbeteren op basis van de gemeten output en doorloop tijd.

2 expert
Meer vrijheid qua instellingen geen instructies
Maar nog steeds behapbaar voor de meeste gebruikers

3 extreme ? Naam niet definitief.
Volledige vrijheid om met alle parameters te spelen

Daarnaast hebben ze een rotatie pomp ingebouwd ipv de vibratie pompen waar John Buckman met overtuigende argumenten aan vast houdt.

De insteek van de jongens is dat zij een Hx e61 machine hadden, en dat de machine zich onvoorspelbaar gedroeg.
Vooral op het gebied van temperatuur stabiliteit.
Dit proberen zij nu met moderne tech en software te verbeteren.

Zij zijn er van overtuigd dat veel gevestigde fabrikanten er voor kiezen om geen moderne technologie in te bouwen, omdat zij met de bestaande tech, voor kleine extra features veel grotere premiums kunnen vragen.


Het is even afwachten of de de scale up van prototypes naar productie overleven; maar het kan een leuke speler worden op de markt. Al is de verwachte prijs van 4500 niet erg toegankelijk.

Wat denken jullie er van?

https://maro.coffee

https://youtu.be/t-NkHX9GHQk?feature=shared


P.s. ik heb dit bericht 3 keer opnieuw getypt omdat mijn sessie was verlopen… maar ach uit het verhaal wordt wel steeds efficiënter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor bobbee » ma 09 okt 2023, 22:33

Wat leuk! Mooi om die ontwikkeling te volgen maar denk dat ze het best moeilijk kunnen krijgen met zulke prijzen. Zoiets nieuws neemt ook risico mee voor de koper en niet iedereen wilt 4500 euro uitgeven voor een Kaffeemaschine. Hoe gek ik ook van koffie ben, ik ga zo'n bedrag niet uitgeven aan een koffiemachine en als ik dat wel zou doen dan zou ik een gerenommeerd merk kiezen.

De machine en zijn techniek is natuurlijk altijd gaaf en leuk genoeg om te volgen! Dank voor het delen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Zordanië
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 09:37

Re: Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor Zordanië » ma 09 okt 2023, 22:52

Zo sta ik er dus ook mee, de prijs is erg jammer zeker van een merk en concept wat zich nog niet heeft bewezen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor fransg » di 10 okt 2023, 00:09

De lange video wasrin ze voorsl zelf in beeld zijn heb ik vlot doorgespoeld.
De korte reclamevideo over de machine die ze bedoelen te gaan maken lijkt leuk maar vooral fictief.
“Ga met ons mee op deze reis” klinkt niet als “we hebben een product voor u”
😉
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor ErikW » di 10 okt 2023, 14:21

Leuk dat ze nu zo ver zijn.
Ik had (op dit forum of KaffeeNetz?) er al over gelezen en m.i. zeker een conculega voor Decent.

Zordanië
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 01 feb 2023, 09:37

Re: Duits alternatief voor de Decent?

Berichtdoor Zordanië » di 10 okt 2023, 20:18

De lange video wasrin ze voorsl zelf in beeld zijn heb ik vlot doorgespoeld.
De korte reclamevideo over de machine die ze bedoelen te gaan maken lijkt leuk maar vooral fictief.
“Ga met ons mee op deze reis” klinkt niet als “we hebben een product voor u”
Afbeelding
De lange video is een soort interview op een beurs.

Ik vond de korte reclame video ook erg kickstarter achtig, dus ik ben ook daar gaan zoeken. En was succesvol.

https://www.kickstarter.com/projects/ma ... g-espresso

Ik vind het toch een interessante gedachte, decent is ooit begonnen met het idee dat ze veel voor weinig wilde bieden met of the shelf parts. En zijn uit eindelijk uitgegroeid tot een merk dat de ultieme open source koffie machine probeert te maken.
Originele richt prijs was onder de 1000 USD en daar zitten ze allang niet meer. Toch is het uiterlijke ontwerp nooit significant aangepast aan de hogere prijskaart. (Wat niet perse slecht is, het scherm slijt en verouderd als eerste en dit is bij de decent snel te vervangen)

Deze jongens zetten eigenlijk gelijk hoog in met veel geld erachter van sponsors.
Maar leveren op de eerste blik wel een gelikte machine


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron