Philips Baristina

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Joris7
Berichten: 23
Lid geworden op: za 28 jan 2023, 13:26

Philips Baristina

Berichtdoor Joris7 » vr 22 mar 2024, 22:19

Rond Juni komt er een nieuwe koffiemachine van Philips op de markt, waarmee je simpel met 1 machine een espresso kan maken met verse bonen.

Lijkt het jullie wat?

https://koffiemachine.org/philips-baristina/

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Philips Baristina

Berichtdoor bobbee » vr 22 mar 2024, 23:26

Nee. Lijkt mij niks.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Philips Baristina

Berichtdoor fransg » za 23 mar 2024, 06:42

Helemaal niks!

Slecht Nederlands ook
IMG_9944.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Leinad
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 21:07
Locatie: Nijmegen

Re: Philips Baristina

Berichtdoor Leinad » za 23 mar 2024, 07:04

Nee, dit is niet het overwegen waard...

Maar, ook voor dit apparaat zal wel een markt zijn.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Philips Baristina

Berichtdoor Frup » za 23 mar 2024, 08:29

“voor de thuisbarista”. Ben je een barista als je met één druk op de knop “snel een aromatische espresso of koffie wil zetten zonder troep in de keuken?”
Maar misschien biedt dit apparaat wel een drinkbaar alternatief voor bijv. een Senseo of zelfs Nespresso. Misschien eerst maar eens proeven alvorens te oordelen. Aan mij is het in ieder geval niet besteed.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Philips Baristina

Berichtdoor B003 » za 23 mar 2024, 23:10

Het is wel iets zoals het er nog niet is. Het gemak van Nespresso maar geen lege cupjes weggooien maar een puck.
Wat het verschil met die b.v. Saeco volautomaten is wordt mij niet helemaal duidelijk.

Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Philips Baristina

Berichtdoor Pti » zo 24 mar 2024, 00:55

In het straatje van Senseo en Nespresso is dit best een interessante ontwikkeling toch. In de volautomaat is het wegwerken van de gebruikte puck na de extractie de lastige handeling. Je moest een weten wat een schimmel en ranzige zooi er soms aan de binnenkant van zo'n volautomatische zetgroep zit. Bij deze machine is dat het stukje dat handmatig gaat én het geeft je de vrijheid voor goede koffiebonen te kiezen ipv pads of cupjes. Natuurlijk is het niets voor ons, als puristen maar wie weet zit er voor minder veeleisende mensen wat muziek in, zeker met zo'n pressurized portafilter redelijk vergevingsgezind.

Ik heb vrienden/familie die niet opzoek zijn naar een nieuwe hobby maar wél goede koffie willen altijd de phillips grind&brew serie aangeraden. Dat zijn van die filterkoffie machines die on demand malen en dus gewoon filterkoffie zetten en daar komt echt een hele acceptabele bak uit, dikwijls veel beter dan een lungo uit een volautomaat.

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Philips Baristina

Berichtdoor B003 » zo 24 mar 2024, 11:58

Het is vast niets voor koffie hobbyisten, maar als je een volautomaat hebt of had dan is dit misschien wel een aardige optie.
Die volautomaten in deze prijsklasse gaan ook maar een jaar of 3 mee hoor ik zo om mij heen, en het schoonmaken moet kennelijk ook serieus genomen worden.

Hier beweegt de filterdrager van rechts waar de gemalen koffie er in valt en aangestampt wordt automatisch naar links waarna het water er doorheen gaat.

En het is ook veel milieuvriendelijker dan cup oplossingen met bijna hetzelfde gemak.

Als ie als ambassadeurs aanbieding voorbij komt in de Philips shop probeer ik hem misschien wel.

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Philips Baristina

Berichtdoor B003 » zo 24 mar 2024, 11:59


Joris7
Berichten: 23
Lid geworden op: za 28 jan 2023, 13:26

Re: Philips Baristina

Berichtdoor Joris7 » ma 25 mar 2024, 09:27

Ik zie inderdaad ook als voordeel: Veel minder schoonmaakwerk. De koffie gaat niet door een zetgroep heen of wat dan ook. De machine raakt niet zo vervuild. Het schoonmaakwerk zit in het handvat, maar die klik je los en spoel je af onder de kraan. De doelgroep is dan ook; Mensen die met zo min mogelijk moeite lekkere koffie willen drinken. Het zal qua onderhoud en schoonmaken wel ongeveer gelijk zijn aan een senseo, nou kan me wel voorstellen dat de koffie beter smaakt uit deze nieuwe baristina dan uit de senseo.

Ik ga 'm ook niet nieuw kopen, maar ben wel nieuwsgierig naar de koffie. Ik drink eigenlijk nooit espresso's, lungo's. Maar de laagdrempeligheid van dit ding maakt me wel nieuwsgierig.

Geinig filmpje!

Fascinerend dat er goede koffie uit de philips grind en brew komt. Heb deze machine vaak overwogen, maar omdat ik de enige koffiedrinker thuis ben vind ik het onhandig en onnodig dan steeds met zo'n grote kan in de weer te zijn voor 300 ml koffie maximaal. Verder twijfelde ik erg over de kwaliteit van de molen.

Omdat ik geen espresso drinker ben viel een volautomaat ook wel af. Ookal zijn er veel mooie apparaten. Ik zet nu koffie mbv een losse maler baratza encore esp (de nieuwste), een schattige melitta aromaboy (want 300 ml is de max precies genoeg voor mij) , en een kalitta wave 155 glas versie met kalitta filters. Het oorspronkelijk filtermandje is cone-shaped, de kelitta is een flat bottom. Ooit ergens gelezen dat een flat bottom brewer koffie maakt met een wat zoeter smaakprofiel. Daarom de kelitta wave er onder geknald. En tot nu toe klopt dat wel aardig ja. Zelf handmatig zetten met de V60 of de kelitta leidde altijd tot wisselende resultaten. (enfin volledig offtopic)


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron