gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: gespot

Berichtdoor Frup » do 29 feb 2024, 21:24

Die Elizabeth toch … :lol:
Ik zou even een bericht sturen dat je toevallig dit weekend op Schier bent en het graag wil ophalen.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: gespot

Berichtdoor Ben70 » do 29 feb 2024, 21:56

Zoiets dus (zoek toevallig een onderdeeltje voor mijn fietstrainer); https://www.marktplaats.nl/v/sport-en-f ... roltrainer
We hebben er weer eentje :roll:
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: gespot

Berichtdoor omeCo » do 29 feb 2024, 22:26

Zoiets dus (zoek toevallig een onderdeeltje voor mijn fietstrainer); https://www.marktplaats.nl/v/sport-en-f ... roltrainer
Hee, das toevallig. Ik overweeg zo’n apparaat aan te schaffen. Ik heb alleen echt geen idee waar ik op moet letten enzo.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: gespot

Berichtdoor manduca » do 29 feb 2024, 23:45

Ik heb een taxc flux 2. Het kleune broertje. Kunnen er best een keer over babbelen en proberen (met een bakkie koffie)
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: gespot

Berichtdoor omeCo » vr 01 mar 2024, 00:29

Ik heb een taxc flux 2. Het kleune broertje. Kunnen er best een keer over babbelen en proberen (met een bakkie koffie)
Is misschien wel een goed idee! Dank alvast, ook voor je donatie!

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: gespot

Berichtdoor Ypuh » vr 01 mar 2024, 09:27

Heb de Vortex, Flux en Neo gehad. Zou persoonlijk toch de Neo aanraden als het budget het toelaat. Ze zijn tegenwoordig al lager geprijsd dan een paar jaar geleden. Grootste voordeel van een Neo (en volgens mij ook de Kickr's) is dat er een klein beetje zijdelinge bewegingsvrijheid in zit. Dat maakt een wereld van verschil voor je knieeen en zitbotjes. Weerstand en Neo 1/2 of 2T of Wahoo maakt voor de rest niet zoveel uit.

Voor de rest is binnentrainen niet echt leuk natuurlijk, maar als je het zo comfortabel mogelijk maakt is het te verdragen ;).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: gespot

Berichtdoor omeCo » vr 01 mar 2024, 10:39

Dat geeft alvast wat richting. Dankjewel.
De aanleiding om naar zo’n apparaat te gaan kijken heeft te maken met mijn gezondheid. Onlangs is uit een kleine studie gebleken dat een paar keer per week zeer intensief trainen (hartslag op 80-85% van je Max) er voor zorgt dat dopamine producerende cellen gezonder worden en meer dopamine gaan produceren.
Dus denk ik dat ik daarmee aan de slag moet. De fiets lijkt me daarvoor zeer geschikt!

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: gespot

Berichtdoor Frup » vr 01 mar 2024, 12:10

Alternatief dat ik zelf gebruik is een roeimachine.
Zelf heb ik al jaren een Concept 2 staan.
https://www.concept2.nl/nl/indoor-rower ... pt2-rowerg
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: gespot

Berichtdoor Ypuh » vr 01 mar 2024, 12:22

Of gewoon buiten fietsen natuurlijk. Afgelopen jaar was minder leuk door de extreme hoeveelheid regen (het zou een keer op moeten houden zou je denken, maar door klimaatverandering lijkt het tegendeel waar te zijn). Toch kon je in principe het hele jaar door wel fietsen. Een leuke mountainbike, hybride of gravelfiets, desnoods met spatborden, koop je voor hetzelfde bedrag als een fietstrainer thuis. De wat minder leuke buitenritten gaan vaak nog steeds boven de 'beste' binnenritten, al is dat laatste wel efficient en je kunt makkelijker kort en op hoge intensiteit trainen.

Nu weer terug naar koffie machines spotten. Als je vragen hebt, stuur gerust een pb.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: gespot

Berichtdoor omeCo » vr 01 mar 2024, 13:12

Of gewoon buiten fietsen natuurlijk. Afgelopen jaar was minder leuk door de extreme hoeveelheid regen (het zou een keer op moeten houden zou je denken, maar door klimaatverandering lijkt het tegendeel waar te zijn). Toch kon je in principe het hele jaar door wel fietsen. Een leuke mountainbike, hybride of gravelfiets, desnoods met spatborden, koop je voor hetzelfde bedrag als een fietstrainer thuis. De wat minder leuke buitenritten gaan vaak nog steeds boven de 'beste' binnenritten, al is dat laatste wel efficient en je kunt makkelijker kort en op hoge intensiteit trainen.

Nu weer terug naar koffie machines spotten. Als je vragen hebt, stuur gerust een pb.
Ach ja, gewoon buiten blijft het leukst. Ik heb een fijne hybride fiets waarmee ik alle kanten op kan. Laat ik dat maar eerst oppakken.

En nu, zoals je al schreef, terug naar de koffie. In mijn geval naar de branderij. Er is veel te doen en er zijn nieuwe koffies: Rwanda en een Honeydew!


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron