Koffiefilm(pje)s

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor pichichi » vr 28 sep 2018, 21:53

Grappig! Maar collecties, opstapelingen, militaire parades en dergelijke overdaad maken me doorgaans bedroefd en bedrukt. Lang heb ik een collectie van honderden antieke vulpennen gehad tot ik me realiseerde dat al die pennen ooit een hoogstpersoonlijk bezit waren geweest en nu naamloos, geschiedenisloos en voor altijd ongebruikt te kijk lagen. Vervolgens heb ik er een dozijn van verkocht (veel geld) en de rest rücksichtslos weggegeven want het schoot niet op. Het kan knap lastig zijn van collecties af te geraken. Ook eens veel te veel boeken gehad en het was een heel karwij die allemaal ergens achter te laten, in café's, bibliotheken en willekeurige vensterbanken.

Zo'n zooi espressomachines in een lege zaal vind ik ook griezelig. Elk van die dingen hoort in z'n uppie in een leuk café te staan, niet als grote blikvanger maar bescheiden, hard werkend om iedereen van lekkere koffie te voorzien.

Wanneer ik door omstandigheden per ongeluk meerdere machines heb, plaats ik die ook liefst in een achterkamer, zodat men niet denkt, als men op bezoek komt, dat ik een beetje eigenaardig zou zijn of zelfs een excentrieke verzamelaar van die spullen. Het mannelijke equivalent van 'kattenvrouwtje' zeg maar. Daarom houd ik mijn huiskamer zo gewoon mogelijk, met bureau, enkele espressomachines, analyse-apparatuur, branders, toongenerator en oscilloscopen.

Gaat ondergetekende net richting z´n 800ste espressokopje......
(Sommige -toenmalige- verzamelaarsverhalen wil je eigenlijk niet lezen... ;) )
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » zo 30 sep 2018, 08:30

Een documentaire over smaakbeleving en hoe merkbewustzijn hierop van invloed is:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor GuidovW » zo 30 sep 2018, 15:14

Hi, hi, grappig. :lol:
Maar documentaire.....
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor bobbee » di 02 okt 2018, 09:20

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor GuidovW » di 02 okt 2018, 17:09

Yak... :x
Nog nooit geprobeerd btw, maar lijkt me niets.... :oops:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Pti » di 02 okt 2018, 17:20

Sommige etenswaren worden alleen maar beter met een lekker (spiegel) eitje bovenop, geroosterd brood, een duitse schnitzel of een bordje pasta.

Maar van mijn koffie moet je afblijven!

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Wijmaar » ma 08 okt 2018, 08:05

https://youtu.be/8o7Oh-4nnuU

Het moment dat iemand geblinddoekt iets 100x beter doet dat je zelf zonder kan Afbeelding

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » ma 08 okt 2018, 09:56



Het moment dat iemand geblinddoekt iets 100x beter doet dat je zelf zonder kan Afbeelding
Leuk, wel dood-irritant dat ze er vioolmuziek overheen plakken zodat je niet hoort wat ze doet. Zij blind, wij doof. Raar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor GuidovW » ma 08 okt 2018, 10:17

Wow, knap hoor!
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

cosss
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 06 apr 2016, 17:09

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor cosss » do 11 okt 2018, 11:39

https://youtu.be/2tIZhSRRP60

Het Koffielab - Peru Cajamarca
Londinium R, Eureka Olympus 75mm TiN Mythos burrs, OE Pharos & Clever Dripper


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron