Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » za 18 mar 2023, 14:00

Scherm­afbeelding 2023-03-18 om 11.17.33.png
Haha!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

youssef88
Berichten: 115
Lid geworden op: di 10 mei 2022, 21:40

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor youssef88 » za 18 mar 2023, 23:23

Scherm­afbeelding 2023-03-18 om 11.17.33.png
hahaha nou dat gevoel had ik dus ook, alsof hetzelfde stukje teskst keer op keer eronder gezet word.. maar goed.. he wakuli is speicaal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ze doen iets wat andere koffie zaken niet doen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Londonium L R 24 + niche zero

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2194
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor omeCo » zo 19 mar 2023, 07:51

Ik heb geen instagram -- kan iemand zeggen wat er gaande is daar?
Ik bladerde door het recente verleden en las je opmerking. Volgens mij kan je ook zonder account het filmpje op Instagram bekijken. Bij mij lukte het iig zonder ingelogd te zijn.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Ypuh » zo 19 mar 2023, 08:21

Volgens mij levert Wakuli wel prima koffie toch? Niet beter dan andere koffiebranderijen, maar ook niet minder. Dat geneuzel eromheen geloof ik ook geen zak van, maar schijnbaar hebben die 3 jonge eigenaren iets gevonden wat verkoopt. Marketing is alles tegenwoordig, maar gelukkig beperkt dit soort onzin zich meestal tot de A10.

Aan de andere kant; als ieder bedrijf zich hier mee bezig hield, waren de problemen van klimaat en ongelijkheid weer een stukje minder. In die zin is het lastig om het af te keuren, maar om klanten nou €1,50 meer te laten betalen voor een kopje koffie omdat ze hun balie met jute zakken bekleden en de boer €0,10 meer betalen... Dat is gewoon een truc.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » zo 19 mar 2023, 13:18

Ik heb geen instagram -- kan iemand zeggen wat er gaande is daar?
Ik bladerde door het recente verleden en las je opmerking. Volgens mij kan je ook zonder account het filmpje op Instagram bekijken. Bij mij lukte het iig zonder ingelogd te zijn.
ja soms lukt het ook en een andere keer slaat het scherm als het ware op slot en wordt mij de keuze gegeven om lid te worden of op te zouten. Kan ook liggen aan de volgorde, dan kun je een dinges bekijken maar zodra je verder in de tijdenlijn schuift komt de balk erover.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » vr 16 jun 2023, 08:45

laatste stuk van column in Volkskrant vandaag door Bert vd Wagendorp:
In alle Wij/Zij-verhalen tot dusver komt de sterke opkomst van de BBB aan de orde, die door veel onderzoekers wordt gezien als het sterkste signaal van de heersende onvrede en polariserende ontwikkelingen. Leider Caroline van der Plas zelf behoort, net als de meeste van haar medeoprichters, tot de theoretisch geschoolden. Toch zien de praktisch opgeleiden haar kennelijk als iemand die hen begrijpt, en door wie ze zich vertegenwoordigd voelen. Dat zegt iets over de handige communicatiemethoden van de BBB, maar veel meer ook niet. 'Caroline van der Plas meldt dat ze haar haren niet föhnt, geen hakken draagt en de filterkoffie voor een tweede keer door het apparaat haalt', aldus Noordzij. 'En dat werkt.'

Ik hoop dat Margriet Oostveen zich niet zal beperken tot verklaringen van de theoretisch opgeleiden voor de ontstane tweespalt. Want dan blijven we toch weer hangen in wat de theoretische klasse als de oorzaken van de kloof beschouwt. Ik zou ook graag een analyse willen lezen van een beschouwend aangelegde, praktisch geschoolde Achterhoekse boer - ik ken er nog wel eentje.

Tot slot: wat bedoelt Caroline trouwens wanneer ze zegt dat ze haar filterkoffie 'voor een tweede keer door het apparaat haalt'? Ik kwam er niet uit, hier opent zich een nieuwe kloof, ditmaal veroorzaakt door de praktisch geschoolden, sorry hoor.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 888
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Joste » vr 16 jun 2023, 08:50

Eerlijk gezegd kan ik me ook niets voorstellen bij koffie twee maal door een filter halen...
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Dirk Jan » vr 16 jun 2023, 09:11

Ha, ja ik wel. Bij ons in het Cultureelcentrum van het dorp waar ik ben opgegroeid zag ik dat de beheerder dat ook deed. Zo'n groot filterapparaat, een kan water op het filter met koffie schenken en dan de eerste liter die in de pot druppelt ook weer in het filter gieten. Ik dronk geloof ik nog geen koffie, of ik proefde het niet. Maar mijn moeder zweerde dat ze het verschil proefde. Intenser,voller van smaak. Maar ja, zij gebruikte thuis ook Buisman.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Ypuh » vr 16 jun 2023, 09:37

Volgens mij associeren wij Nederlanders bitter/overextractie met 'een sterke bak'.

Ben stiekem wel nieuwsgierig hoe het proeft als je koffie er twee keer door heen haalt, maar heb geen filterapparaat thuis.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Ben70
Berichten: 759
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Ben70 » vr 16 jun 2023, 11:31

Ach ik was de pruttel koffie uit de aluminium percolator kan gewend
daar ging het water tig maal door het met koffie gevulde filter,ging er ook nog zout en buisman door de koffie
en iedereen vond het prima, jaren 60/70
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron