Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » wo 07 feb 2024, 11:20

Deze nieuwe batterij-doorbraak is mogelijk dankzij koffiedik



https://www.bright.nl/nieuws/1178885/de ... iedik.html
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » vr 09 feb 2024, 21:04

Er gaat iets helemaal fout....

03-02-24

Na kweekvlees..nu kweek koffiebonen

“Israëlisch bedrijf ontwikkelt gekweekte koffiebonen”

Pluri Inc. kondigt zijn nieuwe technologie aan voor het reproduceren van cellen in de hoop een revolutie teweeg te brengen in de wereldwijde koffie-industrie.

Na het voortouw te hebben genomen bij de ontwikkeling van kweekvleeszuivelproducten, kondigde het Israëlische biotechnologiebedrijf Pluri Inc. vorige week aan, dat het een proces heeft ontwikkeld voor de productie van gekweekte vlees zuivel producten en koffie.

Dit betekent dat koffie niet op velden maar in een laboratorium wordt verbouwd, waarbij gebruik wordt gemaakt van geavanceerde technologie om de cellen van de oorspronkelijke plant te vermenigvuldigen.

Pluri is een van de eerste bedrijven ter wereld en het enige Israëlische bedrijf dat dit heeft bereikt.

https://www.ynetnews.com/health_science ... /rycs5ci9a#

https://youtu.be/_oTmv1nYHAY?si=nJfWpeinPRNzT8pT
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor gilleko B. » di 13 feb 2024, 09:18

Dit bedrijf heeft Mary Shelley niet gelezen, indien wel, heeft het geen indruk gemaakt.




Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor GuidovW » vr 16 feb 2024, 12:22

Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Vanaf 1 januari al in gebruik.
Is prima koffie uit te drinken, alhoewel sommigen vinden dat ze….. naar koffie ruiken…. :lol:
Of het goedkoper en milieuvriendelijker is weet ik niet; ze moeten natuurlijk afgewassen en handmatig nagedroogd worden.
Vond ik wel leuk om te delen.


https://www.foodclicks.nl/nieuws/sodexo ... ffieafval/

https://coffeebased.nl/
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » za 24 feb 2024, 12:28

IMG_9264.jpeg
Redouan Ait Chitt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 416
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Barista74 » wo 28 feb 2024, 14:20

Is al een maandje oud, maar interview met Keri en Mark eindredacteur van KoffieTCacao over koffie voor onderweg. Met speciale aandacht voor de 9barista.

https://open.spotify.com/episode/1fwUvR ... 60f1ea4afd

Hannah's Hymer
Beschrijving van aflevering
Hoe zet je een écht lekker bakkie koffie in de camper? Jannes en Hannah gebruiken een handpomp om onderweg espresso’s te maken en hebben een cafetière om op bestemming een pot koffie te zetten. Maar is deze french press wel zo gezond, of komt er te veel caféstol in je koppie, wat slecht is voor je gezondheid? En wat zijn de voor- en nadelen van koffie zetten met een percolator?

Deze- en nog veel meer vragen van luisteraars- worden in deze aflevering gesteld aan Keri en Marc van @thetravellingcamperfamily. Marc is uitgever van een magazine over koffie, thee en cacao en Keri is barista. Samen met hun zoon, twee honden en kat reizen ze zes maanden per jaar rond in de camper.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » za 09 mar 2024, 15:14

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » ma 11 mar 2024, 08:42

koffie komt pas in de laatste zin aan bod:

Inbraak

JULIEN ALTHUISIUS

Er was ingebroken in onze auto. Althans, we hadden de auto niet goed dichtgedaan en toen is er iemand in onze auto geweest. Technisch gezien is dat inbraak (toch?), maar het ging niet gepaard met geforceerde deuren of ingeslagen ramen. Dus laten we voor het gemak houden op 'zachte braak', al klinkt dat misschien wat goor.

Ik had half op de stoep geparkeerd en omdat de auto daarom wat schuin stond, had degene die de auto aan de passagierskant had verlaten - laat ik haar 'mijn vrouw' noemen - de extra zwaartekracht door het schuin staan van de auto moeten compenseren door het portier krachtiger dicht te duwen dan normaal.

Dat was niet gebeurd en daardoor stond de deur aan de passagierskant op een kier, zag ik toen ik 's ochtends naar de auto liep. Omdat we zijn verhuisd naar een keurige buurt, dacht ik toen nog niet: o jee. Dat dacht ik ook niet toen ik wilde instappen en zag dat de zonneklep naar beneden was, het dashboardkastje openstond en op de bestuurdersstoel wat oude papiertjes, een kaartje van een garage en het sleuteltje van de dakdragers lagen.

Zoals ik altijd doe, gaf ik eerst mijn vrouw de schuld. Die was in de auto geweest om iets te zoeken en had er een puinhoop van gemaakt. De brandblusser lag op de grond, net als de blauwe parkeerkaart. Ik maakte een foto van de troep en wilde die naar haar sturen met de tekst 'Heb jij dit gedaan?', toen het kwartje viel. Er was iemand in onze auto geweest. Een onverlaat. Een snoodaard. Een spitsboef. Deze schobbejak was 's nachts langs onze auto gekomen, had gezien dat het portier op een kier stond en zijn kans schoon gezien

('Maar hoe kan dat dan?', vroeg mijn vrouw toen ik haar later vertelde dat er iemand in onze auto was geweest. 'Nou', antwoordde ik, 'jij hebt... we... iemand... Het portier aan de passagierskant is niet helemaal goed dichtgedaan gisteravond. Door iemand.')

Terwijl ik keek of er iets ontbrak, bekroop me dat weeïge gevoel van vieze onveiligheid dat je krijgt als een onbekende zich toegang heeft verschaft tot een plek die je altijd als beschut hebt ervaren. Maar de brandblusser lag er dus nog, net als de FM-adapter waarmee ik mijn telefoon op de autostereo kan aansluiten, een doosje kauwgom en een zonnebril van Epos - misschien niet het meest exclusieve merk, maar ook bepaald geen Primark. Echt alles lag er nog.

Nu was ik beledigd. Iemand had zich wel verlaagd tot inbraak, maar kauwgom van de Aldi, een B-merk zonnebril en een superhandige brandblusser waren opeens te min? Blijkbaar ligt het niveau hier wat hoger. Excuses mijnerzijds zijn wel op zijn plaats, voor meneer of mevrouw de snob-inbreker. Volgende keer laat ik een pak single origin koffiebonen achter.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » di 12 mar 2024, 12:06

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » ma 18 mar 2024, 10:00

Wat heeft de mokapot daar nu mee te maken?
Scherm­afbeelding 2024-03-18 om 10.00.05.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron