Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Verenjano » vr 07 okt 2022, 17:27

La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » vr 07 okt 2022, 19:42

https://www.omroepwest.nl/nieuws/463622 ... een-bakkie

Wat voor apparaat is dit?
FDFB48F2-0CEF-478E-A86D-612FA2790D9E.png
Ja dat is wel een befaamd ding, werdt wel over gepraat in Den Haag. We gingen er wel ijs halen, maar toen dronk ik nog geen koffie. Iedereen zei : het is zoooo lekkere koffie. Stiekem denk ik dat het wel meeviel. Maar voor de koffiedrinkers wellicht een andere beleving om filterkoffie uit zo'n apparaat te tappen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor gilleko B. » vr 07 okt 2022, 20:29

Leuk, Florencia, tegenover die Opel Riva garage. Ging er ook wel eens een ijsje eten.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » vr 07 okt 2022, 23:32

Bakje koffie in de ochtend wordt bijna een luxe

Koffiedrinkers zijn in een jaar tijd flink meer gaan betalen voor hun bakkie. In augustus betaalden Nederlanders in de supermarkt ruim 22 procent meer voor koffie dan een jaar eerder, becijferde het Europese statistiekbureau Eurostat.

https://www.nu.nl/economie/6228245/bakj ... -luxe.html


Koffie in de ochtend wordt een luxe, de rest van de dag niet. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor @3aan » za 08 okt 2022, 00:50

Het Florencia machien werkte met een koffie concentraat wat op een matige temperatuur werd gehouden daar werd een kleine hoeveelheid van in een kopje getapt en daar ging een soort van melkschuim bovenop, ik denk dat het melk met een smaakje was en iets aangezoet, ze maakten natuurlijk ook grote hoeveelheden ijs en konden zodoende wel met smaak stoeien, heb er vaak een bakkie gedaan en er zeer betaalbare smakelijke broodjes gegeten.

Parkeren was en is een ramp, dat moet je voor lief nemen.

Het lijkt me stug dat het machien niet opgeknapt kan worden, misschien wat voor Buurman om een icoon weer in ere te herstellen?

Mooi gebaar voor z'n erelijstje.

Laatst gewijzigd door @3aan op za 08 okt 2022, 00:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor @3aan » za 08 okt 2022, 00:53

Leuk, Florencia, tegenover die Opel Riva garage. Ging er ook wel eens een ijsje eten.

Afbeelding
Das allang geen Garage meer maar een mooie vreettent, met aparte plees waar je zowat eleptische aanval verschijnselen zou krijgen. AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » za 08 okt 2022, 04:01

Koffie in de ochtend wordt een luxe, de rest van de dag niet. Afbeelding
😆 ja

Nog netjes dat ze niet ‘bakkie leut’ schreven.

Middagkoffie is een burgerrecht, dat gaat gratis worden natuurlijk, gaat de overheid veel kosten, nu ja dat moet dan maar!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Verenjano » za 08 okt 2022, 06:19

Een middagkoffietoeslag zou wel het minste zijn.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Ben70
Berichten: 759
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Ben70 » za 08 okt 2022, 13:49

Het Florencia machien werkte met een koffie concentraat wat op een matige temperatuur werd gehouden daar werd een kleine hoeveelheid van in een kopje getapt en daar ging een soort van melkschuim bovenop, ik denk dat het melk met een smaakje was en iets aangezoet, ze maakten natuurlijk ook grote hoeveelheden ijs en konden zodoende wel met smaak stoeien, heb er vaak een bakkie gedaan en er zeer betaalbare smakelijke broodjes gegeten.

Parkeren was en is een ramp, dat moet je voor lief nemen.

Het lijkt me stug dat het machien niet opgeknapt kan worden, misschien wat voor Buurman om een icoon weer in ere te herstellen?

Mooi gebaar voor z'n erelijstje.
Ik woonde destijds de jaren 70 in Den Haag ,een vriend van mij was wederverkoper van het ijs van Florencia tot het moment dat de eigenaar met zijn stropdas in de ijsmachine kwam en stikte, mijn zwager uit Apeldoorn dacht dat die een ijsje van 2 gulden wel op kon dus die bestelde dat, kreeg die een grote karton emmer van 2 liter met ijs, daar betaalde je destijds in Apeldoorn zeker 5 gulden voor super goedkoop ijs verkochten ze toen
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » za 08 okt 2022, 14:09

Het Florencia machien werkte met een koffie concentraat wat op een matige temperatuur werd gehouden daar werd een kleine hoeveelheid van in een kopje getapt en daar ging een soort van melkschuim bovenop, ik denk dat het melk met een smaakje was en iets aangezoet, ze maakten natuurlijk ook grote hoeveelheden ijs en konden zodoende wel met smaak stoeien, heb er vaak een bakkie gedaan en er zeer betaalbare smakelijke broodjes gegeten.

Parkeren was en is een ramp, dat moet je voor lief nemen.

Het lijkt me stug dat het machien niet opgeknapt kan worden, misschien wat voor Buurman om een icoon weer in ere te herstellen?

Mooi gebaar voor z'n erelijstje.
Je kunt toch er tegenover parkeren in de torengarage? Naast Rock Palace?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten