Koffie op TV

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie op TV

Berichtdoor bobbee » za 20 nov 2021, 13:50

Gevonden.

Kijk nu BinnensteBuiten op NLZIET
https://app.nlziet.nl/vod/r6uitaIiP0u8eCf7Vm5Yeg
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

CAvE
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 aug 2021, 14:10

Re: Koffie op TV

Berichtdoor CAvE » vr 25 feb 2022, 21:19

Net op NPO3 een interessante uitzending gezien "de prijsknaller" over de koffie business.
https://kro-ncrv.nl/persberichten/kro-n ... ver-koffie

Onthutsend om te zien hoe slecht de koffieboeren betaald krijgen voor hun bonen. :shock:

Voor mij alleen nog maar Direct trade (eventueel fairtrade) bonen! Net snel eventjes gekeken bij m'n huisleverancier en volgens mij heb ik dat de afgelopen jaren ook gekocht :D .

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Koffie op TV

Berichtdoor mr Blanc » ma 28 feb 2022, 09:29

Net op NPO3 een interessante uitzending gezien "de prijsknaller" over de koffie business.
https://kro-ncrv.nl/persberichten/kro-n ... ver-koffie

Onthutsend om te zien hoe slecht de koffieboeren betaald krijgen voor hun bonen. :shock:

Voor mij alleen nog maar Direct trade (eventueel fairtrade) bonen! Net snel eventjes gekeken bij m'n huisleverancier en volgens mij heb ik dat de afgelopen jaren ook gekocht :D .
Ging ook voornamelijk over de supermarkt Robusta bonen maar was idd wel schokkend om te zien dat ze eigenlijk gewoon verlies lijden met de bonen.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 18:23

Item op het nationale journaal over de wens van plastic wegwerp koffiebekertjes etc af te komen
Schermafbeelding 2022-03-29 om 18.22.00.png
https://nos.nl/artikel/2423047-klant-mo ... king-to-go
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie op TV

Berichtdoor gilleko B. » di 29 mar 2022, 19:25

Gisteren op ziggo sport.F1 keukentafel . Bij Doornbos thuis .
Achtergrond: Strega en Mini en nog een kleiner malertje ernaast.
Klopt, leuke vent die Doornbosch alleen mijn zoon en ik stellen ons wel eens de vraag of hij een facelift heeft laten doen of iets anders. Maar hij heeft een hevel.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie op TV

Berichtdoor gilleko B. » di 29 mar 2022, 19:30

Gisteren op tv NPO2.
Koffiebranders( euh sorry roosteraars) uit Amsterdam.
Het snobisme droop eraf. De heren "branden"niet maar "roosteren".
Alles wat niet geel van kleur is kennelijk verbrand en smaakt naar as.
Nee. Ze waren op zoek naar aardbei tonen en meer van zulks.
Hier wil ik ZO niet bij horen. Verschrikkelijk.
Hahaha! Grappig. Dat zei ik ook over die man van Black en Bloom uit Groningen. Hij schrijft : ik heb wat extra geroosterd...

Maar geroosterd is toch braden op een rooster of iets dergelijks? Is het koffie branden of koffie roosteren? Het is koffiebranderij en niet koffieroosterij. Maar in Engels is het coffee roasting. Verbastering.

Welk programma was het wat je gister keek?
Het gaat mij erom hoe ze donkere brandingen ff wegzetten. De arrogantie die er van af straalde. Ik heb dan een teiltje nodig.
Kijk dat je niet van koffie houdt is prima. Maar drink dan aardbeienthee en zet mij niet weg als iemand die niet weet wat lekkere koffie is.
Klopt, als je zegt dat je van donkere branding houdt zet je jezelf bij die nieuwe hipster coffeescene buiten spel. Zo.is het ook mode binnen de wijn om te zeggen dat je geen Chardonnay wilt. Want dan heb je dus verstand van wijnAfbeelding.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 19:30

Gisteren op ziggo sport.F1 keukentafel . Bij Doornbos thuis .
Achtergrond: Strega en Mini en nog een kleiner malertje ernaast.
Ik zie de foto er niet bij
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » do 26 mei 2022, 21:31

In een stukje Jiskefet van vroeger
jiskefet-espresso1.png
https://www.youtube.com/watch?v=7mL1Rud7Ys8
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Joste » za 28 mei 2022, 18:41

Hahaha! Grappig. Dat zei ik ook over die man van Black en Bloom uit Groningen. Hij schrijft : ik heb wat extra geroosterd...

Maar geroosterd is toch braden op een rooster of iets dergelijks? Is het koffie branden of koffie roosteren? Het is koffiebranderij en niet koffieroosterij. Maar in Engels is het coffee roasting. Verbastering.

Welk programma was het wat je gister keek?
Het gaat mij erom hoe ze donkere brandingen ff wegzetten. De arrogantie die er van af straalde. Ik heb dan een teiltje nodig.
Kijk dat je niet van koffie houdt is prima. Maar drink dan aardbeienthee en zet mij niet weg als iemand die niet weet wat lekkere koffie is.
Klopt, als je zegt dat je van donkere branding houdt zet je jezelf bij die nieuwe hipster coffeescene buiten spel. Zo.is het ook mode binnen de wijn om te zeggen dat je geen Chardonnay wilt. Want dan heb je dus verstand van wijnAfbeelding.

Afbeelding
Tja, laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke espresso zetten. Dan praten we weer verder...van bonen van een lekkere donkere branding ....

Maar moeten we het ook over wijn gaan hebben? Dan voor mij toch ook liever geen Chardonnay.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Tekork » do 16 jun 2022, 15:22

Het is blijkbaar al oud maar dit fenomeen kende ik nog niet en laat ik ook graag aan mij voorbij gaan - koffie via Uranus

TLC 'My Strange Addiction': Coffee Enemas
https://youtu.be/bznDjbQLzMo
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten