Koffie op TV

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » do 16 jun 2022, 19:56

Ik ga het ook niet proberen ;-)

Toen ik net met koffiebranden op de FZ94 begon had ik al snel een kist vol bonen die ik nog niet geschikt vond voor espresso. De vrouw van een vriend kwam die graag halen want zij zocht juist goede kwaliteit biologische bonen, lichtgebrand, voor de klisma's

Daarna heeft ze er nooit meer naar gevraagd en ik ook niet.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie op TV

Berichtdoor gilleko B. » ma 11 jul 2022, 23:52

Het is blijkbaar al oud maar dit fenomeen kende ik nog niet en laat ik ook graag aan mij voorbij gaan - koffie via Uranus

TLC 'My Strange Addiction': Coffee Enemas
https://youtu.be/bznDjbQLzMo
Ik heb geen TLC. Dat is wel een bizarre zender. De kleinzoon van Clark Gable presenteerde daar een programma dat heet Cheaters, maar dit slaat alles. Jammer dat ik het niet meer heb. Blijf koffie vooralsnog alleen via de orale weg innemen.Afbeelding

Afbeelding



Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Madencio » di 12 jul 2022, 10:16

voor de klisma's
Gedurende het filmpje van TLC en nu ook zit ik echt van: 'what the f...' Ik heb dit soort gebruiken nooit begrepen, een beetje meer vezels in je dieet doet ook wonderen denk ik...
... / DF83

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Koffie op TV

Berichtdoor ErikvW » di 12 jul 2022, 10:43

En jouw opmerking over vezels gaat dan naadloos over in dit filmpje waar mijnheer Hoffmann ook een belangrijke rol heeft en mij veel nieuwe inzichten gaf:

https://www.youtube.com/watch?v=XO-7irGCaTA
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Madencio » di 12 jul 2022, 11:38

En jouw opmerking over vezels gaat dan naadloos over in dit filmpje waar mijnheer Hoffmann ook een belangrijke rol heeft en mij veel nieuwe inzichten gaf:

https://www.youtube.com/watch?v=XO-7irGCaTA
Had het gezien idd! Sowieso erg leuk om het geheel te beluisteren, geeft wel interessante inzichten in wat er daadwerkelijk in koffie zit en wat voor effect het heeft op het lichaam.
... / DF83

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Marcje » ma 12 sep 2022, 21:54

Zometeen om 22:15u zal er in 'VPRO Tegenlicht' (Ned 2) een Kees van der Westen voorbij komen, in een documentaire over ASML :mrgreen:
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » za 22 okt 2022, 08:52

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie op TV

Berichtdoor gilleko B. » zo 20 nov 2022, 00:18


Het gaat mij erom hoe ze donkere brandingen ff wegzetten. De arrogantie die er van af straalde. Ik heb dan een teiltje nodig.
Kijk dat je niet van koffie houdt is prima. Maar drink dan aardbeienthee en zet mij niet weg als iemand die niet weet wat lekkere koffie is.
Klopt, als je zegt dat je van donkere branding houdt zet je jezelf bij die nieuwe hipster coffeescene buiten spel. Zo.is het ook mode binnen de wijn om te zeggen dat je geen Chardonnay wilt. Want dan heb je dus verstand van wijnAfbeelding.

Afbeelding
Tja, laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke espresso zetten. Dan praten we weer verder...van bonen van een lekkere donkere branding ....

Maar moeten we het ook over wijn gaan hebben? Dan voor mij toch ook liever geen Chardonnay.
Weinig aromatische druif maar je hebt tongstrelende chardonnay's

Afbeelding


Laatst gewijzigd door gilleko B. op zo 20 nov 2022, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie op TV

Berichtdoor gilleko B. » zo 20 nov 2022, 00:25


Klopt, als je zegt dat je van donkere branding houdt zet je jezelf bij die nieuwe hipster coffeescene buiten spel. Zo.is het ook mode binnen de wijn om te zeggen dat je geen Chardonnay wilt. Want dan heb je dus verstand van wijnAfbeelding.

Afbeelding
Tja, laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke espresso zetten. Dan praten we weer verder...van bonen van een lekkere donkere branding ....

Maar moeten we het ook over wijn gaan hebben? Dan voor mij toch ook liever geen Chardonnay.
Weinig aromatische druif maar je hebt tongstrelende chardonnay's

Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie op TV

Berichtdoor bobbee » zo 27 nov 2022, 22:01

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron