Houten hockeypuck

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Houten hockeypuck

Berichtdoor fransg » vr 12 okt 2018, 10:41

Eergister kwam Peter de Goede op bezoek. Was gezellig al had ik weinig tijd, even snel wat espresso's gemaakt van dezelfde maling in achtereenvolgens de L-R, de L1 en de Pavoni.

Ik had, omdat mijn schoonzoon een lekje had in de stoompijp van zijn L-R, die van mijn machine losgehaald om te zien welk onderdeel & gereedschap ik daarheen mee moest brengen alleen kreeg ik de koppeling niet meer zo goed in elkaar. Gelukkig kon Peter me er even op wijzen waar dat aan lag: ik had de volgorde van enkele onderdelen verkeerdom waardoor het niet meer kon passen. Zo zie je maar!

Peter had ook voor de afwisseling een vervanging bij zich voor de rubber ijshockey-puck die ik rondom de machines gebruik als ondergrond voor tampen en espressokopje. Deze is gefabriceerd van natuurlijk materiaal:
wood-1000-01-IMG_5812-181012.jpg
Dankje Peter!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Houten hockeypuck

Berichtdoor MichielH » vr 12 okt 2018, 11:27

Mooi en origineel!
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod

Gebruikersavatar
DeepnGroond
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 18:14

Re: Houten hockeypuck

Berichtdoor DeepnGroond » vr 12 okt 2018, 11:54

Mooie kopjes ook.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Houten hockeypuck

Berichtdoor namor » vr 12 okt 2018, 19:17

Yep, mooi hee

dat heb ik ook bij Peter 'overgenomen'
Ik heb twee houten puks voor La Pavonis... een lage voor dubble uitloop en een hoge voor naked filter
Voor grote machine heb ik iets anders bedacht. Plank waarop ik wegschaal met kopje zet en naast bakje voor de andere 2de 30ml. Op de plank heb ik twee markeringen om makkelijker allea platsen.
Als 30ml espresso in kopje zit dan met je vinger plank naar links schuiven.... als ik een moet uithalen en andere zetten dan het mis Afbeelding

Maar echte puk heb ik ook... het is handig voor tamper en afklop werk.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron