Koffiekaart van de wereld

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor Pti » do 14 mar 2019, 14:56

Is het niet een link naar een pagina waar een review over de koffiebar/brander staat?

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor Capulus » do 14 mar 2019, 14:57

Is alleen een verkeerde plaats vermeld!

Transportweg 67, 2676 LM Maasdijk (dus niet Maassluis)
Blij dat je enthousiast bent @3aan! Ik heb het aangepast, maar ik heb ook de plaatsnaam uit de popup verwijderd. Op de site van Roast staat het nog steeds verkeerd, daar kan ik niets aan veranderen :-) Wel even de cache van je browser legen(CTRL+F5), anders zie je misschien de wijziging niet.
Dit. Is. FANTASTISCH!!

Enorm prachtig gedaan Emiel. Wow :!:

Bij deze KP´er van de maand :D

Maar echt, serieus, staande ovatie man.

;) Dank je wel. Bedankt voor jullie aanvullingen zoals dus Roast en Third Wave Wichteln. Ik denk dat dit de volgende wordt https://www.bestcoffee.guide/

Mochten jullie nog meer lijstjes vinden die bijvoorbeeld bepaalde steden of (buiten)gebieden uitlichten dat zet ik ze er bij. De Nederlandse grote steden zijn al redelijk gevuld. Liefst sites met reviews van de locatie waar ik direct naar de specifieke review kan linken. Dan kan je alvast een beetje de sfeer proeven.
Zeer mooi initiatief. Voor onbekende plekken kan dit erg handig zijn.

Ik vroeg mij eveneens af of het wellicht mogelijk is om hier een koffiepraatreview overheen te plaatsen. Ik snap dat ook dit gevoelig is voor reclame e.d., maar ik maak vaak genoeg mee dat ik naar een koffiespeciaalzaak ga en hier matige koffie drink (vaak oud of verbrande koffie die vaak ook nog eens slecht gezet is. Het zou fantastisch zijn om dit (grote teleurstellingen) enigzins te kunnen voorkomen. De praktische haalbaarheid zou vast erg lastig zijn, maar op die manier zou het voor mij echt veel waarde toevoegen.

(voor mij bekende steden, op gebied van speciaalkoffie, zijn Groningen, Deventer en Barcelona. Daar kan ik wat zinnigs over zeggen).


Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor Tekork » do 14 mar 2019, 19:24

Gebruik hem al tijden icm Google maps. Geweldig gemaakt en zeer bruikbaar. Een rating of commentaar zou inderdaad wel een leuke toevoeging zijn.

Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor Barista74 » vr 15 mar 2019, 08:19

Gebruik hem al tijden icm Google maps. Geweldig gemaakt en zeer bruikbaar. Een rating of commentaar zou inderdaad wel een leuke toevoeging zijn.
Leuk dat je hem gebruikt! Ik vind de google maps versie voor dagelijks gebruik ook handiger, omdat deze als vaste achtergrond gebruikt wordt bij mijn standaard zoektermen en je dus snel ziet dat je toevallig in de buurt bent van een koffiezaak. Nadeel is het beperkt aantal layers en dat alle icoontjes over elkaar heen vallen. Ik zal eens kijken of ik de google maps versie ook kan updaten.
Zeer mooi initiatief. Voor onbekende plekken kan dit erg handig zijn.

Ik vroeg mij eveneens af of het wellicht mogelijk is om hier een koffiepraatreview overheen te plaatsen. Ik snap dat ook dit gevoelig is voor reclame e.d., maar ik maak vaak genoeg mee dat ik naar een koffiespeciaalzaak ga en hier matige koffie drink (vaak oud of verbrande koffie die vaak ook nog eens slecht gezet is. Het zou fantastisch zijn om dit (grote teleurstellingen) enigzins te kunnen voorkomen. De praktische haalbaarheid zou vast erg lastig zijn, maar op die manier zou het voor mij echt veel waarde toevoegen.

(voor mij bekende steden, op gebied van speciaalkoffie, zijn Groningen, Deventer en Barcelona. Daar kan ik wat zinnigs over zeggen).
Het doel is om de beste koffielijsten te verzamelen en je aan de hand van de reviews zelf een oordeel kunt vellen over de kwaliteit van de koffie. Eigenlijk geef je geen cijfer aan de koffiezaak, maar aan de blogger. Dus als er op koffiepraat ook een lijst komt met de beste sites en de review, prima. Dan neem ik die integraal over en voeg ik die aan de rest van de reviewers. Ik verzamel alleen maar :-). Het idee was ook om aan de hand van de scores van de reviewers, vanzelf de koffiezaak ook een notering te kunnen geven, maar dat maakt het misschien (voor nu) wat te ingewikkeld.
Is dit de bedoeling om koffie abonnementen aan te gaan of een gids waar je lekkere koffie kan gaan drinken?

Als voorbeeld staat er bij Koffiebranderij Boon 4 verschillende linken,
zie echter geen koffiebranderijboon.nl

europeancoffeetrip.com/netherlands
dekoffiefilters.nl
thirdwavewichteln.com
roast.nl
Het doel is om een gids te maken waar je lekkere koffie kunt drinken, vooral niet om abonnementen te verkopen. Maar als ergens een goede lijst staat, neem ik die graag (met bronvermelding) over. Zo zou ik ook graag een lijst met koffiezaken hebben die gebruik maken van bepaalde branders, bv bocca, koffielab. Omdat je dan weet dat je daar goed terecht kan.

Ik moet nog een oplossing vinden om de linkjes netjes te tonen, zodat je niet denkt dat erop de plek van Boon vier koffiezaken zijn, maar dat je ziet dat het vier reviews zijn. Een directe link naar de koffiezaak is misschien ook wel handig om toe te voegen.

Overigens heb ik nu ook een extra webadres aangemaakt. www.worldmapofcoffee.com
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor @3aan » vr 15 mar 2019, 17:10

www.worldmapofcoffee.com

En dan kom je op ?? Koffiestrateeg !
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor bobbee » vr 15 mar 2019, 18:28

www.worldmapofcoffee.com

En dan kom je op ?? Koffiestrateeg !
Ben je nou negatief over dit project of komen je opmerkingen gewoon verkeerd over ?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor fransg » vr 15 mar 2019, 18:34

Ik denk dat @3aan ergens verontwaardigd over is, maar het wordt niet duidelijk waarover precies.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor mloes » vr 15 mar 2019, 19:19

Nou werd ik juist nieuwsgierig naar wat is de site van koffiestrateeg....daarvoor had ik die link nog niet gelegd ;)

Volgende week naar Berlijn dus heb de koffieplekjes alvast op een rijtje! Afbeelding
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor bobbee » vr 15 mar 2019, 19:40

Ik denk dat @3aan ergens verontwaardigd over is, maar het wordt niet duidelijk waarover precies.
Misschien dat hij het zelf veel beter had gedaan als hij het gedaan?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffiekaart van de wereld

Berichtdoor @3aan » vr 15 mar 2019, 23:18

Ik denk dat @3aan ergens verontwaardigd over is, maar het wordt niet duidelijk waarover precies.
Misschien dat hij het zelf veel beter had gedaan als hij het gedaan?


Nee, maar er werd gewag gemaakt van een nieuwe link, echter kwam je daarmee weer op de oude terecht, lijkt me zinloos.

Het idee op zich is helemaal top, had liever een simpelere aanduiding van de zaken gezien en niet tig verwijzingen naar elke keer dezelfde Cluster linkjes van de review sites of verkoopkanalen van de diverse koffies.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Lof

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron