Van de Beem naar Behmor of Gene?

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Aziraphale
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 jan 2021, 09:34

Van de Beem naar Behmor of Gene?

Berichtdoor Aziraphale » di 23 aug 2022, 14:51

Ik brand nu een aantal maanden met een Beem Roast-Perfect brander en op zich bevalt me dat goed, alleen maakt het apparaat een behoorlijke herrie en kan er max. 100 gram bonen in. Aangezien ik zelf branden toch wel erg leuk vind, wil ik eigenlijk wel naar iets groters met iets meer controle mogelijkheden. De eerste logische stap is dan de Gene Cafe of de Behmor (ook financieel gezien), maar dat maakt de keuze nog niet makkelijk.

Wat me tijdens mijn research is opgevallen, is dat beide branders een duidelijke fanbase hebben en dat de meeste gebruikers in het buitenland zitten. In Nederland lijkt de Gene de meest aangeboden brander, maar de Behmor is nu ook weer verkrijgbaar.

Wat is de mening/het advies hier voor wat betreft deze twee branders? Kan ik beter voor de Gene of voor de Behmor gaan en waarom? Mijn ervaring beperkt zich nu nog tot het vullen van de Beem en op de 'medium' knop drukken, dus bij beide branders zal ik sowieso moeten leren branden. :)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Van de Beem naar Behmor of Gene?

Berichtdoor fransg » di 23 aug 2022, 14:58

Je zou eens bij een Behmor-bezitter langs kunnen gaan om e.e.a. te zien /beleven en daarna bij een Gene...

Wanneer je aangeeft waar je ongeveer woont duikt er wellicht iemand op die niet te ver weg zit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Aziraphale
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 jan 2021, 09:34

Re: Van de Beem naar Behmor of Gene?

Berichtdoor Aziraphale » di 23 aug 2022, 15:58

Dat is zeker een idee. Ik woon in Assen, dus als er hier iemand in de buurt zit houd ik me aanbevolen.

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Van de Beem naar Behmor of Gene?

Berichtdoor Ben70 » zo 04 sep 2022, 19:02

Als je nog niet geslaagd bent ik heb een gene brander je bent welkom ,ik woon in Apeldoorn
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Aziraphale
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 jan 2021, 09:34

Re: Van de Beem naar Behmor of Gene?

Berichtdoor Aziraphale » vr 09 sep 2022, 21:15

Als je nog niet geslaagd bent ik heb een gene brander je bent welkom ,ik woon in Apeldoorn
Dank voor het aanbod, maar inmiddels staat hier ook een Gene en heb ik de eerste bonen gebrand. Het is nog wel even zoeken naar de juiste recepten voor mijn bonen, maar de Brazilië Capricornio van Koepoort die ik gisteren heb gebrand smaken al prima. Maar als er nog mensen zijn die tips hebben voor sites waar ik goede recepten kan vinden (of zelf hebben), dan hoor ik het graag.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron