Op bezoek bij Caffetto

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Op bezoek bij Caffetto

Berichtdoor turboyeast » zo 05 okt 2014, 20:31

LS,
Een tijdje geleden was ik in de gelukzalige situatie dat ik een vriend zo ver heb gekregen 5 kg groene boontjes mee te nemen uit Ethiopie. Via het toeristencircuit kan dit op een bedroevende ervaring uitmonden, maar deze boontjes kwamen via betrouwbaardere wetenschappelijke connecties. Ik heb me laten vertellen dat het om Harrar koffie ging afkomstig uit de West Hararghe streek van Ethiopie. De boerencooperatie heet Odabultum farmers cooperative Union en is (indirect) betrokken bij diverse wetenschappelijke projecten met oa. Wageningen Universiteit. Vanwege goede contacten met Rob van Caffetto, maar eens een sample opgestuurd om een eerste evaluatie te kunnen doen. Volgens Rob waren de resultaten veelbelovend (lekker veel Mocca), dus dit weekend maar eens langsgegaan om de bonen te branden. Ik ben een volslagen leek, dus ik onthoud me van detailcommentaar. Laat de foto's hun werk maar doen... :D

Rob, bedankt voor je enthousiasme en uitleg! Nu hopen dat de smaak raak is!
Cheers, TY

5 kilo mooie boontjes...
Afbeelding

De TJ-067 van North Coffee.
Afbeelding

Rob aan het werk!
Afbeelding

De boontjes tijdens de droogfase.
Afbeelding

Fire in the hall!
Afbeelding

Het monster spuugt de boontjes uit...
Afbeelding

Mooi gebrande boontjes...
Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten