Peru Microlot

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Peru Microlot

Berichtdoor pichichi » di 10 apr 2018, 20:17

Fijne, hele fijne berichten van allen!
Heerlijk om te genieten, en te lezen ook, over elkaars bevindingen en proeverijen. Echt tof!
Blij dat de Peru bevalt. En best wel beetje trots op dit pareltje.. 8-)
Geniet ze!!
p.s. Een hele dikke duim omhoog voor Arnoud en al het regelen en versturen!! Top man.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Peru Microlot

Berichtdoor kilo » di 10 apr 2018, 20:22

Vandaag ook de Peru geproefd. Complexe en zachte smaken. Erg lekker.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Peru Microlot

Berichtdoor fransg » di 10 apr 2018, 21:35

ja erg mooi dat je die voor ons ontdekte!!

met zo'n mooi boontje wordt het hele proces wel erg gemakkelijk succesvol, van branden naar espresso drinken ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Peru Microlot

Berichtdoor fransg » di 10 apr 2018, 21:36

p.s. Een hele dikke duim omhoog voor Arnoud en al het regelen en versturen!! Top man.
Absoluut, een pionier die het inkoopniveau van de zelfbranders hier flink heeft opgetrokken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Peru Microlot

Berichtdoor Pti » di 10 apr 2018, 22:16

Geen dank hoor, ik zou graag meer leuke dingen doen om de thuisbranders en -baristas in Nederland wat dichter bij elkaar te brengen.

Dus als mensen nog met een gek idee zitten, bij ons op de zaak is in principe ook plek zat om eens iets leuks te organiseren.

En Norman, jij ook bedankt, houdt vooral je zintuigen gespitst wanneer je nog eens iets moois tegenkomt met inkooppotentie ;) Maar je hebt de lat al behoorlijk hoog gelegd.

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Peru Microlot

Berichtdoor pichichi » di 10 apr 2018, 23:43

Geen dank hoor, ik zou graag meer leuke dingen doen om de thuisbranders en -baristas in Nederland wat dichter bij elkaar te brengen.

Dus als mensen nog met een gek idee zitten, bij ons op de zaak is in principe ook plek zat om eens iets leuks te organiseren.

En Norman, jij ook bedankt, houdt vooral je zintuigen gespitst wanneer je nog eens iets moois tegenkomt met inkooppotentie ;) Maar je hebt de lat al behoorlijk hoog gelegd.

Dat is een prachtig idee met potentie, om bij jou en Roland een KP gathering te houden! Alleen maar mooie spullen aanwezig, ruimte ook, en parkeren zal ook redelijk lukken.. ;) Cuppen, barbecuen (al dan niet vleesch of bonen)...

Ik houd zeker nieuwe pareltjes in de smiezen; inderdaad mooi om vele redenen, om zodoende de prettige en amicale koffieniches op te vullen!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Peru Microlot

Berichtdoor bobbee » di 15 jan 2019, 21:45

Wie wat bewaard, die heeft wat! Zojuist gebrand, ben benieuwd. Vorige keer dat ik hem dronk was met strega en olympus. Over een week met Bianca en Niche. Afbeelding

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 22cd17.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... a3cc74.jpg[/IMG]

[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... ff7cff.jpg[/IMG]

Bijna 16%.vocht verlies, mooi 1e krak ruim doorgekomen. Temp iets rustiger op laten komen waardoor (met de behmor) 1e krak starte op 205 graden ipv 200 als ik hem volgas laat gaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Peru Microlot

Berichtdoor Marcje » di 15 jan 2019, 23:57

Ik heb hem nu toevallig ook op de molen.
Vind hem zelf erg lekker, maar veel 'gasten' (vaak Douwe Egberts Aroma Rood / Moccamaster drinkers) vinden hem te apart denk ik. Ook als Americano is hij best uitgesproken.

Heb nog een paar kilo groene boontjes waar ik daarom evt wel vanaf wil.
Als er iemand belangstelling heeft voor een koop of ruil, dan hoor ik het wel ;-)
dus...

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Peru Microlot

Berichtdoor Wijmaar » wo 16 jan 2019, 21:24

Vind hem zelf erg lekker, maar veel 'gasten' (vaak Douwe Egberts Aroma Rood / Moccamaster drinkers) vinden hem te apart denk ik.
Daarom heb ik toch ook altijd nog gewoon een pak Douwe Egberts in huis Afbeelding.

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Peru Microlot

Berichtdoor kilo » wo 16 jan 2019, 21:43

Mooi gebrand voor met de Behmor.
Ik drink de Peru nu ook met de Niche en de Bianca. Mooi fruitig en niet zuur. Beetje sinaasappel.
Eerste krak met de Bullet op 196. Cijfers zijn onderling niet te vergelijken natuurlijk.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron