Branden met de Gene cafe

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » wo 22 feb 2012, 15:21

Ongebrand.nl heeft ze inderdaad op voorraad. Heb ze al gemaild en besteld. Hopen dat het na het vijlen nu is een keer over is.

@3aan: Zal is een foto maken om het te laten zien want dit schiet niet echt op.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

merten
Berichten: 72
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 19:57

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor merten » wo 22 feb 2012, 17:32

Ik heb nergens geen last van, zal toch wel iets scherp zitten anders kan het niet volgens mij.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Spironski » wo 22 feb 2012, 18:07

Kan me ook nog voorstellen dat het met de afstelling van het klepje heeft te maken. Als dat net een beetje hoog of laag hangt, valt het rubbertje misschien net niet recht op het glas, maar onder een hoek. Zoiets, ik bedenk maar wat...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

merten
Berichten: 72
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 19:57

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor merten » wo 22 feb 2012, 19:49

Heb jij wel al eens zoiets gehad met jou Gene, Spironski?

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Spironski » do 23 feb 2012, 00:21

Zie de vorige bladzijde: "Ik brand onderhand 3 jaar met mijn Gene en heb slechts 1x een rubbertje hoeven vervangen. Het kan verkeren."
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » ma 27 feb 2012, 14:57

Denk dat ik een maandagmorgen-exemplaar heb. Hij is nu defect. Bij branden gisteren na 10 minuten een geluid alsof er een dip in het stroomnet was (trommel draaide langzamer en zachter geluid) en vervolgens 2 minuten later ging de Gene helemaal uit en niet meer aan te krijgen. Fikse rook/oververhitting en meteen mijn ventilator op het apparaat gezet om te koelen.

Andere dingen op het stopcontact (ventilator) deden het wel dus lag echt aan de Gene. Paar uur later leeg gedraaid om te testen en weer ineens compleet dood na een aantal minuten. Geen foutcode of wat dan ook, gewoon uit en niet meer aan te krijgen gedurende 10 minuten.

Deze week even langs van Pommeren en hopen dat ik een nieuwe krijg anders wordt het weer een gedoe met bonen bestellen de komende tijd. Heb namelijk geen flauw idee hoe de service van Genesis is.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Spironski » ma 27 feb 2012, 15:07

Da's klote! Service zal van van Pommeren moeten komen, de fabrikant van de Gene zit in Z-Korea en staat nu niet bekend om z'n service.
Wettelijk is het trouwens ook de winkel die verantwoordelijk is voor de levering van een deugdelijk apparaat. Van Pommeren zal niet al te moeilijk (mogen) doen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » ma 27 feb 2012, 18:01

Nog maar 25 brandingen gedaan met het beestje. Hoop op een nieuwe want zoveel problemen in zo'n korte tijd is niet normaal. Voorspeld in ieder geval niet veel goeds voor de toekomst. Heb ook geen zin in reparatie na reparatie totdat de garantie verlopen is en het geld gaat kosten (parkeren in Utrecht is trouwens ook niet goedkoop).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor @3aan » ma 27 feb 2012, 21:50

Dat ding doet helaas zijn naam alle eer aan "Gene koffie" :( voorlopig dan toch ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Midas » ma 27 feb 2012, 21:57

:mrgreen: :mrgreen:

een voordeel ik zag net dat ongebrand.nl nu ook gebrand.nl heeft


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron