Branden met de Gene cafe

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor R&B » ma 27 feb 2012, 22:19

Dat ding doet helaas zijn naam alle eer aan "Gene koffie" :( voorlopig dan toch ;)
Ook een leuke speling op: "branden met de Gene cafe"! :D
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Spironski » di 28 feb 2012, 02:11

Dat ding doet helaas zijn naam alle eer aan "Gene koffie" :( voorlopig dan toch ;)
:o :lol: :lol:
Plaag dat joch niet zo Adriaan!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » di 28 feb 2012, 07:54

Kan wel wat hebben :D . Beter nu na 1,5 maand kapot dan na een jaar. Was ook wel leuk om te horen dat het kapot gaan van mijn rubbertjes volgens van Pommeren veroorzaakt zou worden door het voorverwarmen van de trommel. Op alle fora over de hele wereld lees je dat bijna iedereen dit doet zonder problemen. Ik heb blijkbaar een special edition die dat niet kan :mrgreen: . Gewoon een maandagochtendexemplaar.

Morgen even terug met de Gene en dan verwacht ik toch wel een passende oplossing. Heb er in ieder geval geen zin in om 6-8 weken of langer te moeten wachten totdat zo'n ding gemaakt is. Elke week weer verzendkosten voor verse bonen loopt dan ook wel in de papaieren. Gelukkig vergaan die 6KG groene bonen die ik nog heb liggen niet zo snel.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Midas
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 24 jun 2011, 13:52

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Midas » di 28 feb 2012, 10:28

We lezen allemaal mee met de service die van pommeren gaat leveren dus ik ben benieuwd.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » wo 29 feb 2012, 15:48

De Gene is weg. Moet een weekje wachten op een antwoord. Meteen maar even wat koffie van het Koffielab meegenomen om de tijd mee door te kunnen komen :D . Ze hadden nog nooit een dergelijk probleem gehad. Hopen dat ze wat vinden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor @3aan » wo 29 feb 2012, 16:48

Als het dan maar geen schrikkelweekje is, want dan duurt het zowat een maand ;) Nee ik ga niks uitleggen :o

Alleen ellende dat je elke keer weer zo'n rot end moet rijden voor een beetje service en dan weer mag afwachten, daar zou je toch eigenlijk op moeten kunnen wachten!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » wo 29 feb 2012, 18:58

Helaas is dit tegenwoordig bijna overal de standaard, niet alleen met koffiespullen. Zolang het maar niet te lang duurt. Maand is onacceptabel. Als ik maar geen problemen meer heb.

Electronica is echter meestal zo dat als je een exemplaar hebt waar dingen snel kapot aan gaan dat het ook blijft gebeuren. Of hij doet het daar wel en dan hier na vijf keer niet meer. Je weet het nooit.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

bakkieleut
Berichten: 9
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 11:56

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor bakkieleut » za 03 mar 2012, 17:42

Ik zie dat veel mensen een Gene hebben.

Nu zit ik zelf aan een Behmor 1600 te denken aangezien ik daar op coffeegeek veel goeds over gelezen heb en hij ook nog eens goedkoper is.

Iemand ervaring met de Behmor of nog mooier, met beide machines?

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Erik82 » wo 07 mar 2012, 19:20

De Gene is weer terug en doet het goed. Ze hadden bij van Pommeren niks kunnen vinden en hebben toch bij voorbaat de voeding vervangen. Zelfs nog 10 batches gedraaid zonder problemen alvorens hem weer aan mij over te dragen. Tevens het schot in de trommel vervangen voor de rubbertjes die de hele tijd kapot gingen (6 in 25 brandingen).

Moet zeggen dat het echt goede service is geweest van Van Pommeren.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Branden met de Gene cafe

Berichtdoor Spironski » do 08 mar 2012, 02:51

Pfjoe, dat is dan goed afgelopen, gelukkig! En terecht, natuurlijk.

Nu weer lekker zelf branden...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron