vervolg training

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

vervolg training

Berichtdoor Henrom » di 13 nov 2018, 22:31

Koffie branden is iets fascinerends. In een klein kwartiertje een groene boon laten exploderen tot een licht/medium of dark geroosterde boon met een veelvoud aan complexe smaken. Elke keer weer als ik brand en ik brand nog niet zolang wordt ik meegenomen door dit proces. Eerder dit jaar heb ik een de foundation roasting class gevolgd bij ITC en vanaf morgen ga ik 2 dagen lang de intermediate roasting class volgen. Ben benieuw welke kennis ik nu ga vergaren en welke bonen we gaan roosteren. Een ding is zeker het worden weer 2 super dagen.
:D :D
PS:
Wordt er wel eens door de leden gezamenlijk koffie ingekocht. Ik heb namelijk niet (altijd) de behoefte 60 kg van een boon op vrd te hebben, mijn afzet is op dit moment nog te gering. Maar goed het is ook nog maar een nevenactiviteit!
8-)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: vervolg training

Berichtdoor fransg » di 13 nov 2018, 23:17

Wordt er wel eens door de leden gezamenlijk koffie ingekocht.
Ja, als je even rondkijkt op het forum vind je de recente gezamenlijke inkoopacties wel!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: vervolg training

Berichtdoor Pti » wo 14 nov 2018, 08:44

Ik doe een paar keer per jaar vanuit onze branderij een inkoopactie voor thuis- en hobbybranders. Maar die verbruiken niet zo veel dus er zit ruime tijd tussen de acties.

De laatste is een maand of 2 geleden afgerond en inmiddels ben ik achter de schermen rechtstreeks in Indonesië bezig. Alles op zijn tijd.

De mensen die niet zelfs branden hebben de boon van de laatste actie ook nog steeds te goed. Het plan was dit samen te laten vallen met het testen van onze (aanstaande) webshop maar dat loopt helaas uit. Dus daar moet ik ook nog mee aan de slag...


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten