Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 15:59

Wat ik vooral kolder vind is wanneer Persoon A Persoon B dom of onkundig gaat noemen om zichzelf te verheffen.
Dat kom je daar, zelfs met die Amerikaanse bescheten beleefdheid, nog veel te vaak tegen...

Ook zo mooi als pietje vanuit zijn troon roept dat men een speciale sterrenkijker nodig heeft om zijn espresso naar een hoger plan te tillen. Dan racet de trouwe schare volgers naar de winkel om vervolgens met hun recente aankoop de beoogde voorsprong op de rest blindelings op de panelen te bevestigen.
JA!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 17:53

Cremalover, ik vrees dat je gelijkt hebt (dwz met je inmiddels verwijderde bericht). Hoe fijn zou het zijn als ik na 6 jaar manische focus op koffie zo ver was gekomen en zo hoog, dat ik mijn mening van dit moment kon opleggen aan anderen, en de faam van mijn favoriete machine kon vestigen als een vaste waarde in de koffiecultuur, met mijn batterij aan malers moeiteloos andere kon verpletteren.

Niet voor niets zegt men wel eens 'mijn espressomachine is gebouwd als een tank' -- die mensen stellen zich heimelijk voor om op die machine gezeten de anderen eens ferm tegemoet te rijden en op het juiste moment de allesvernietigende stoomspuit open te draaien.

Ik heb een poosje deel uitgemaakt van 'de aquariumwereld' en destijds waren mannen met gigantische bakken, waarin ze achteloos een school kostbare enorme maanvissen flikkerden, steevast kampioen in hun regio. Zij, met hun bekers, konden dan anderen zeggen dat ze verkeerd bezig waren met foute osmosewaterwaarden en nietrietpieken.

Ook hoorde ik laatst dat in de wereld van kortegolfontvangers en zendamateurs er ook zeer gevestigde namen zijn die vinden dat sommige anderen met hun pietluttige apparaatjes niet werkelijk meetellen, ook al omdat ze de verkeerde seinsleutel hebben of zelfs geeneens geen morse kunnen verstaan.

Laten wij als koffiebende eens tonen hoe het in feite hoort. Ruimdenkend, hoffelijk, en voor de aardigheid met z'n allen eensgezind afgevend op plastic automatenbakken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Erik82 » di 15 jan 2019, 18:32

Op HB staat nog veel meer onzin dan hier. Eigen kennis is veel beter dan al die onzin en die is wel voldoende aanwezig, daar heb ik geen HB voor nodig.
Het is heel goed dat te horen! Ik meende, geheel onterecht dus, dat jij (al dan niet grappig bedoeld) HB als een soort bijbels naslagwerk beschouwde.

Nu is mijn al te vaak herhaalde grap dus niet leuk meer, helaas, maar het voordeel weegt hier wel tegenop!

Welkom in de wakkere wereld van kritisch denkenden!!

Ik wist dat je het in je had ;-)
Mijn post over jou was ook met een dikke glimlach op mijn gezicht geschreven :mrgreen: . Ik weet hoe ruimdenkend jij bent ;) . Niks anders dan lof voor jou maar dat weet je.

Mijn enige naslagwerk zit in mijn hoofd en daar teer ik op met zo af en toe een zinnige aanvulling vanuit een forum of artikel (ofwel <1% van alles wat wordt geschreven).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 18:42

all good, clear skies!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor cremalover » di 15 jan 2019, 18:55

Cremalover, ik vrees dat je gelijkt hebt (dwz met je inmiddels verwijderde bericht). Hoe fijn zou het zijn als ik na 6 jaar manische focus op koffie zo ver was gekomen en zo hoog, dat ik mijn mening van dit moment kon opleggen aan anderen, en de faam van mijn favoriete machine kon vestigen als een vaste waarde in de koffiecultuur, met mijn batterij aan malers moeiteloos andere kon verpletteren.

Niet voor niets zegt men wel eens 'mijn espressomachine is gebouwd als een tank' -- die mensen stellen zich heimelijk voor om op die machine gezeten de anderen eens ferm tegemoet te rijden en op het juiste moment de allesvernietigende stoomspuit open te draaien.

Ik heb een poosje deel uitgemaakt van 'de aquariumwereld' en destijds waren mannen met gigantische bakken, waarin ze achteloos een school kostbare enorme maanvissen flikkerden, steevast kampioen in hun regio. Zij, met hun bekers, konden dan anderen zeggen dat ze verkeerd bezig waren met foute osmosewaterwaarden en nietrietpieken.

Ook hoorde ik laatst dat in de wereld van kortegolfontvangers en zendamateurs er ook zeer gevestigde namen zijn die vinden dat sommige anderen met hun pietluttige apparaatjes niet werkelijk meetellen, ook al omdat ze de verkeerde seinsleutel hebben of zelfs geeneens geen morse kunnen verstaan.

Laten wij als koffiebende eens tonen hoe het in feite hoort. Ruimdenkend, hoffelijk, en voor de aardigheid met z'n allen eensgezind afgevend op plastic automatenbakken.
Die post was geschreven na een te grote whiskey.Op nuchtere maag valt die wel eens slecht en schrijf ik dingen waarvan ik een half uur later denk.....haal maar weg,komt gedonder van.

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Erik82 » di 15 jan 2019, 19:03

all good, clear skies!
Blue skies in mijn geval ;)
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 20:07

Die post was geschreven na een te grote whiskey.
vast en zeker een verrukkelijk shot!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Capulus » di 15 jan 2019, 20:13

Die post was geschreven na een te grote whiskey.
vast en zeker een verrukkelijk shot!
Is dat mogelijk met whiskey? Als het nou whisky was...
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor cremalover » di 15 jan 2019, 20:15

Die post was geschreven na een te grote whiskey.
vast en zeker een verrukkelijk shot!
Een 18 jaar oude Aberlour.En hij was lekker.Maar ik drink het te weinig en kan er daarom niet zo goed tegen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor cremalover » di 15 jan 2019, 20:17

Die post was geschreven na een te grote whiskey.
vast en zeker een verrukkelijk shot!
Is dat mogelijk met whiskey? Als het nou whisky was...
Ik drink zowel Iers als Schots.Blends en single malts.Zelfs een verdwaalde amerikaan.Net als met espresso is enig snobisme mij vreemd.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron