Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Pti » di 15 jan 2019, 12:55

Zullen we misterieuze en halfbakken verhalen over antivries en anderen voor dom uitmaken gewoon op Facebook houden. Waar het thuishoort.

[EmojiBEETJENORMAALDOENOUWEDIBBES89]

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 13:16

Het is bekend dat je met wat antivries in de boiler heel makkelijk en zoet-romig de melk opstoomt. Op HB is daar al veel over geschreven, dus is het waar, Erik82 zal dat kunnen beamen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 13:19

Zullen we misterieuze en halfbakken verhalen over antivries en anderen voor dom uitmaken gewoon op Facebook houden. Waar het thuishoort.

[EmojiBEETJENORMAALDOENOUWEDIBBES89]
ja, daar heb je wel een punt. Humor is leuk, daarom vind ik mijn eigen inbreng vaak ook wel te pruimen, maar pure onversneden knorrigheid daar zit niemand op te wachten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor bobbee » di 15 jan 2019, 13:48

Ik vind het niet erg. Mijn opmerking kan dom gevonden worden of grappig. Beide is prima.

Ik ga zo weer even branden om back on topic te komen. 2x400 gram! Weet nog niet welke...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Erik82 » di 15 jan 2019, 14:36

Het is bekend dat je met wat antivries in de boiler heel makkelijk en zoet-romig de melk opstoomt. Op HB is daar al veel over geschreven, dus is het waar, Erik82 zal dat kunnen beamen.
En dat is dan weer een domme, totaal ongepaste opmerking van Frans waar ik toch wel iets meer niveau van verwacht had. Waarom zou het waar zijn als het op HB staat en zou dat mijn ding zijn. Op HB staat nog veel meer onzin dan hier. Eigen kennis is veel beter dan al die onzin en die is wel voldoende aanwezig, daar heb ik geen HB voor nodig.
Laatst gewijzigd door Erik82 op di 15 jan 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Capulus » di 15 jan 2019, 14:43

Het is bekend dat je met wat antivries in de boiler heel makkelijk en zoet-romig de melk opstoomt. Op HB is daar al veel over geschreven, dus is het waar, Erik82 zal dat kunnen beamen.
En dat is dan weer een domme, totaal ongepaste opmerking van Frans waar ik toch wel iets meer niveau van verwacht had. Waarom zou het waar zijn als het op HB staat en zou dat mijn ding zijn. Op HB staat nog veel meer onzin dan hier. Eigen kennis is veel beter dan al die onzin en die is er wel voldoende, daar heb ik geen HB voor nodig.
Ik snap niet zo goed dat heel HB wordt afgeschilderd als goed of fout. Net als hier zitten er naar mijn mening gedegen onderzoeken bij die prima aan te halen zijn als referentie, maar ook lui die maar wat roepen. (Hoewel er hier volgens mij sprake is van wat satire merk ik wel een serieuze ondertoon. Dit is soms lastig te vatten op papier).

Oja on topic;), ik heb geen brander:(
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 15:17

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 15:34

Op HB staat nog veel meer onzin dan hier. Eigen kennis is veel beter dan al die onzin en die is wel voldoende aanwezig, daar heb ik geen HB voor nodig.
Het is heel goed dat te horen! Ik meende, geheel onterecht dus, dat jij (al dan niet grappig bedoeld) HB als een soort bijbels naslagwerk beschouwde.

Nu is mijn al te vaak herhaalde grap dus niet leuk meer, helaas, maar het voordeel weegt hier wel tegenop!

Welkom in de wakkere wereld van kritisch denkenden!!

Ik wist dat je het in je had ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor fransg » di 15 jan 2019, 15:37

Ik snap niet zo goed dat heel HB wordt afgeschilderd als goed of fout.
Dat is ook niet goed te snappen, van beide kanten niet.

Ik ben zelf ook meer van de nuance, maar op HB zijn wel spraakmakende baasjes die enorm gewichtig doen en ik ben een beetje allergisch voor de bijna religieuze idolatrie en de pretentieuze opschepperij en zelfverheffing die er ook te vinden is.

Vandaar dat ik soms overdreven ben ik mijn negatieve commentaar, wat in wezen niet strookt met mijn ruimdenkendheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Pti » di 15 jan 2019, 15:45

Wat ik vooral kolder vind is wanneer Persoon A Persoon B dom of onkundig gaat noemen om zichzelf te verheffen.
Dat kom je daar, zelfs met die Amerikaanse bescheten beleefdheid, nog veel te vaak tegen...

Ook zo mooi als pietje vanuit zijn troon roept dat men een speciale sterrenkijker nodig heeft om zijn espresso naar een hoger plan te tillen. Dan racet de trouwe schare volgers naar de winkel om vervolgens met hun recente aankoop de beoogde voorsprong op de rest blindelings op de panelen te bevestigen.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron