Slimme instelbare stopcontact

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Ben70 » zo 12 mar 2023, 14:44

Ik heb deze sinds december in gebruik. Gekocht voor 11,99 euro. Doet het prima. Misschien ook leuk voor iemand anders.

TP-link Tapo Smart WiFi-stopcontact Tapo P110 met energieverbruiksregeling, smart home Alexa-stopcontact, werkt met Alexa, Google Home, spraakbesturing, toegang op afstand, geen hub nodig

https://amzn.eu/d/5DwVAN5

Afbeelding
kun je dat stopcontact ook gebruiken als tijd schakelaar?
Afbeelding

Yes.
ik heb er eentje besteld, bij amazon ,,,,echter heb ik altijd gedoe met hun,,,,,altijd eerst vooraf een berichtje dat het pakje onbezorgbaar is en ik het geld retour krijg,,,,en altijd word het toch bezorgd ,,gaat wel altijd een week overheen voordat ik het heb.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor bobbee » zo 12 mar 2023, 14:46

Herken ik eigenlijk niet. Gaat prima en snel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Ben70 » zo 12 mar 2023, 16:58

Herken ik eigenlijk niet. Gaat prima en snel.
ik heb dat probleem alleen bij Amazon.......en alles klopt. postcode adres etc
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Ben70 » zo 12 mar 2023, 17:08

Dit dus
Bijlagen
6E4E7965-B17E-4241-8C3D-8E731963DA1D.png
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor RigolleM » ma 13 mar 2023, 15:30

Volgens mij heeft de Plug S wel een opvolger gekregen. Zelf zou ik alleen de zwaardere nemen boven de 1000 Watt.
Volgens mij is de Plug S nog niet uit het assortiment, is nog perfect leverbaar bij Shelly: https://www.shelly.cloud/en/products/shop/shelly-plug-s

Er is wel een nieuw model namelijk de Plug Plus S: https://www.shelly.cloud/en/products/sh ... lus-plug-s, ik heb die al in test draaien, maar voorlopig nog geen definitieve bestemming omdat ik hem nog moet testen via Home Bridge (aansturen via Apple Homekit).

Ik heb geen toestellen die hoger gaan dan 12A via stopcontact.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Ben70 » ma 13 mar 2023, 21:02

Ik heb deze sinds december in gebruik. Gekocht voor 11,99 euro. Doet het prima. Misschien ook leuk voor iemand anders.

TP-link Tapo Smart WiFi-stopcontact Tapo P110 met energieverbruiksregeling, smart home Alexa-stopcontact, werkt met Alexa, Google Home, spraakbesturing, toegang op afstand, geen hub nodig

https://amzn.eu/d/5DwVAN5

Afbeelding
ik heb hem wonder boven wonder vandaag binnen gekregen tapo p110 maar geen idee waar je die energieverbruiksregeling kunt vinden in die app
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor bobbee » ma 13 mar 2023, 21:06


Ik heb deze sinds december in gebruik. Gekocht voor 11,99 euro. Doet het prima. Misschien ook leuk voor iemand anders.

TP-link Tapo Smart WiFi-stopcontact Tapo P110 met energieverbruiksregeling, smart home Alexa-stopcontact, werkt met Alexa, Google Home, spraakbesturing, toegang op afstand, geen hub nodig
ik heb hem wonder boven wonder vandaag binnen gekregen tapo p110 maar geen idee waar je die energieverbruiksregeling kunt vinden in die app
Het zit er wel in.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Ben70 » ma 13 mar 2023, 21:24

Ik heb deze sinds december in gebruik. Gekocht voor 11,99 euro. Doet het prima. Misschien ook leuk voor iemand anders.

TP-link Tapo Smart WiFi-stopcontact Tapo P110 met energieverbruiksregeling, smart home Alexa-stopcontact, werkt met Alexa, Google Home, spraakbesturing, toegang op afstand, geen hub nodig
ik heb hem wonder boven wonder vandaag binnen gekregen tapo p110 maar geen idee waar je die energieverbruiksregeling kunt vinden in die app
Het zit er wel in.
klopt gevonden. , en ingesteld ik moest einde pagina naar boven vegen en daar was die, dank voor je link naar Amazon
Rocket Appartamento Compak E8

Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

RoelP
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 12:44

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor RoelP » ma 03 apr 2023, 16:06

Ik heb een vraag m.b.t. de veiligheid.
Onlangs heb ik de aan-uitschakelaar van mijn Rocket Giotto V moeten vervangen (mechanisch defect). Toen viel mij op dat dit een Dubbelpolige schakelaar is (DPST), waarbij zowel de fase- als de null-draad fysiek wordt onderbroken. Daarmee kan het gehele circuit achter de schakelaar spanningsvrij worden gemaakt. Volgens mij is dat een eis bij apparaten waar 240V en vocht bijeenkomen.

Bij gebruik van een 'Slimme instelbare stopcontact', maak je deze veiligheid echter ongedaan. Deze schakelaars zijn enkelpolige schakelaars, waarbij enkel de fase-draad wordt onderbroken. Binnen jouw apparaat kan er dus nog altijd een spanningsverschil bestaan tussen de geschakelde nuldraad ten opzichte van de aarde.

Maar nu is mijn vraag: is dat een echt probleem? Ik heb net te weinig kaas gegeten van de materie om een serieuze risicoafweging te kunnen maken.

Ik speel namelijk met de gedachte om een slimme schakelaar in te bouwen in mijn Giotto, en op een dusdanige wijze dat deze zowel 'smart-' geschakeld kan worden, als door de authentieke mechanische mooie metalen tuimelschakelaar. Op papier en op de testbank werkt mijn opstelling al, maar dit potentiële risico heeft me vooralsnog weerhouden om dit uit te voeren.

Ik hoop dat een expert meer licht op deze kwetsie kan laten schijnen.

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor HanR » ma 03 apr 2023, 17:43

Ben geen expert maar je het het over inbouwen. Daar leid ik uit af dat je zelf iets bouwt. In dat geval gebruik je een dubbelpolig relais.

Er zijn (uitzondering) 2-polig schakelende slimme stekkers. Dat is alleen goed zoeken.
Het schijnt dat minstens 1 outdoor stekker van Fritz dubbelpolig schakelt.


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten