Slimme instelbare stopcontact

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Marco113
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 16:58

Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Marco113 » vr 23 apr 2021, 17:26

Wij hebben een faema ambassador E91 2 groeps koffiezet apparaat.
De koffieapparaat heeft een uur nodig om goed opgewarmd te zijn.
Wij zouden graag een op afstand (WiFi) instelbare stopcontact er tussen willen zetten zodat wij ook in de ochtend kunnen genieten van een kop koffie.
We hebben er al een geprobeerd die tot 3860w ging maar daar de stekker slaat er op uit.
Waarschijnlijk is de piekverbruik te hoog en daardoor de stekker een te lage wattage.
Maar kan natuurlijk ook te maken hebben met de kwaliteit van de stekker.
Het apparaat zit gewoon op 220V 16 ampere en alleen op een groep.

Heeft heeft er een tip wat we er tussen kunnen zetten zodat wij in de ochtend ook een lekker bakje kunnen drinken?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor fransg » vr 23 apr 2021, 17:31

Je zegt er niet bij welke je hebt gebruikt?

Ik heb enkele van deze in gebruik:

https://www.bol.com/nl/p/eve-energy-sli ... 072414306/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Marco113
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 16:58

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Marco113 » vr 23 apr 2021, 17:38

Je zegt er niet bij welke je hebt gebruikt?

Ik heb enkele van deze in gebruik:

https://www.bol.com/nl/p/eve-energy-sli ... 072414306/
Frans wij hebben bij bol.com de flinq smart power plug (slimme stekker met spraakbesturing) geprobeerd maar als je die dan aanzet slaat deze gelijk weer af.
Wij dachten dat dit komt doordat de stekker niet sterk genoeg is. Piekstroom?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Pti » vr 23 apr 2021, 18:29

Het kan zijn dat de stekker een thermische beveiliging heeft, ik maakte gebruik van een D-link smart socket die op de standaard instellingen dergelijk gedrag vertoonde.
Een e92 is nogal een flinke machine, zoiets neemt al snel een gehele toegewijde 16 ampere groep in beslag en slimme stopcontacten die geschikt zijn voor een dergelijk vermogen zijn vaak geen huis-tuin-keuken consumentenspul.

Marco113
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 16:58

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Marco113 » vr 23 apr 2021, 18:43

Het kan zijn dat de stekker een thermische beveiliging heeft, ik maakte gebruik van een D-link smart socket die op de standaard instellingen dergelijk gedrag vertoonde.
Een e92 is nogal een flinke machine, zoiets neemt al snel een gehele toegewijde 16 ampere groep in beslag en slimme stopcontacten die geschikt zijn voor een dergelijk vermogen zijn vaak geen huis-tuin-keuken consumentenspul.
Zou dit wat zijn dan?

https://warmteshop.eu/product/wifi-scha ... 6a-230vac/

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Pti » vr 23 apr 2021, 18:53

Ja dat lijkt me een serieuze unit.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor fransg » vr 23 apr 2021, 19:10

Ik heb voorheen mijn Londinium(s) op de Eve stekker gehad, dat gaf geen probleem. Inmiddels heeft de Londinium LR24 zijn eigen wifi aan/uit schakelklok via de app, dus ik heb de Eve er niet meer voor in gebruik. Toen ik nog enkele 1kW gloeilampen had deden die het prima op de Eve.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Jaro
Berichten: 39
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 15:13

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Jaro » za 24 apr 2021, 11:35

Als je toevallig een fritz router hebt, zijn de fritz dect 200 slimme stopcontacten een idee. Wel duur, maar doet wat het moet doen.

Via de fritz-box kun je schema's etc. instellen en/of via de app op je mobiel handmatig schakelen.

Vermoegen geen probleem, vooralsnog. Ik gebruik ze al jaren, ook voor mijn espresso-apparaat. Zo zet ik hem onderweg naar huis vast aan zodat eenmaal thuis ik direct een espresso kan genieten.

Overigens, de duitse is goedkoper dan de internationale versie, maar ze zijn hetzelfde. Koop dus de duitse versie...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » za 24 apr 2021, 11:52

De oude vertrouwde wemo, zou die niet werken? Ik gebruik die nog steeds. Niet op zo'n grote bak maar goed. Wellicht een idee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marco113
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 16:58

Re: Slimme instelbare stopcontact

Berichtdoor Marco113 » za 24 apr 2021, 16:51

Een fritz router hebben wij niet.
We hebben nu een WiFi schakelkast gekocht https://warmteshop.eu/product/wifi-scha ... 6a-230vac/
Hopelijk gaat dit werken, anders moeten we weer iets anders gaan verzinnen


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron