Short stories / kerstverhaal over koffie

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor Chateau Rouge » di 22 feb 2022, 17:51

Voorleesverhalen gezocht!

Komend weekend een (jaarlijks) diner met vrienden. Een jaar of 10 terug ontstaan als kerstdiner van een commissie van een studentenvereniging.

Iedereen een gang, je kent het misschien wel. Ik heb gezegd dat ik de spoom wel wil maken maar ga me ook uitleven op de koffie.

Om het kerst-achtige wat aan te halen zoek ik naar een kort verhaal voor bij de koffie-gang. Het hoeft niet direct zoetsappig of herders-wijzen-kindje in de kribbe te zijn. Een short story met een boodschap is voldoende... Maar een knipoog naar koffie zou het helemaal afmaken. Nederlands/Engels mag allemaal. Een linkje en evt. korte omschrijving is prima. Of aanraders bij de boekhandel?

Ik hoor/lees graag jullie mooiste verhalen voor bij de koffie-gang! Alvast bedankt!

(en voor de geïnteresseerden: er zullen 2 filterkoffies van Manhattan Roasters geserveerd worden)

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor HanR » di 22 feb 2022, 18:55

Een sprookje van Godfried Bomans.
"De tuinman en de Dood" is wel erg kerstig.
Of van dezelfde auteur: een typetje uit "Kopstukken".

Musicale intro/begeleiding:"Black coffee".



Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor Chateau Rouge » di 22 feb 2022, 19:12

Thanks @HanR!
De tuinman/koning en de Dood net beluisterd op YouTube. De stijl is precies wat ik zoek! Misschien dat een wat vrolijker thema beter past, ik zal eens kijken wat Bomans nog meer vrij beschikbaar heeft staan.

Van welke artiest bedoel je "black coffee"?

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor ErikvW » di 22 feb 2022, 20:58

Het is een redelijk bekend jazznummer, origineel van Sarah Vaughan volgens mij. Bekendste van Ella Fitzgerald, maar ik vind de versie van Sinaed 'O Connor ook mooi.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Chateau Rouge
Berichten: 45
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 10:43

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor Chateau Rouge » do 24 feb 2022, 16:57

Ik ga waarschijnlijk voor het verhaal van "de pantoffelheld" van Godfried Bomans. Thanks voor de inspiratie!

En de filterkoffie ga ik zetten met de Chemex. Hopen dat er nog wat oefen tijd is met de nieuwe boon!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor fransg » do 24 feb 2022, 17:05

Chad Wackerman heeft ook een nummer met die titel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor gilleko B. » vr 25 feb 2022, 10:00

Ook een mooie CD van Bob Berg, heet ook short stories. Op de achtergrond bij een intieme kerstavond past wel heel mooi dat stemgeluid van die Amerikaanse meneer waarvan ik wel onder de indruk was, maar van wie ik de naam.door de hectiek van alle dag ben vergeten.





Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

Berichtdoor gilleko B. » za 26 feb 2022, 11:32

Chad Wackerman heeft ook een nummer met die titel.
Frans ik kan het niet meer vinden, maar wat is de naam van die man die met gedempte muziek zijn verhaal vertelt, het zit als een oorwurm, maar heel frustrerend dat ik het niet meer kan vinden. Het zou fijn zijn als je het nog een keer kan plaatsen.

Afbeelding



Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron