Vis

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Vis

Berichtdoor Dirk Jan » zo 28 mei 2023, 18:42

Wij zijn vis liefhebbers en houden van eenvoud. Een restaurant met gesteven witte linnen servetten past niet bij ons. Wel zoiets als 't Ailand http://www.ailand.nl/.
Of zoals voorheen de uitgebreide viskar Vispaleis Westerhuis in Termunterzijl https://www.vispaleiswesterhuis.nl/.
Of Viscentre 't Wad in Den Oever. https://viscentrehetwad.nl/
Helaas zijn alle drie niet meer van die kwaliteit die wij wensen, ze hebben gekozen voor de wat snellere hap met ´plates' en het echte met liefde de vis bereiden zit er niet meer in. Zijn mijn woorden.

Maar wij zoeken wel zoiets. Wij wonen in Borger, Drente, maar willen best een uur in de auto zitten om iets lekkers te gaan nuttigen.
Nu heb ik gemerkt dat de mensen die serieus met koffie bezig zijn, ook serieus met andere smakelijk producten bezig zijn, vandaar mijn vraag:
Wie weet iets leuks in het noorden: Vis, eenvoudig, maar met kwaliteit?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Vis

Berichtdoor mutsje » ma 29 mei 2023, 11:36

In lauwersoog in de Haven zit een lekkere vishandel. Voooral de lekkerbekjes zijn enorm lekker daar :) niet precies wat jij zoekt denk ik maar volgens mij serveren ze veel meer dan alleen het lekkerbekje. Heb je gelijk dagje lauwersoog te pakken. Kom er van tijd tot tijd om familie in het noorden te bezoeken.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Vis

Berichtdoor Dirk Jan » ma 29 mei 2023, 12:53

Ja, de vishandels voor in de haven zijn bekend. Maar die zijn het net niet. 't Ailand, helemaal achter in de haven voorheen dus wel.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 542
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Vis

Berichtdoor Frup » ma 29 mei 2023, 16:15

Het is al weer een tijdje geleden dat we er waren, maar het was toen erg goed: het visrestaurant in Woudsend (Friesland). Het staat nog steeds goed aangeschreven.
Of ze witte linnen servetten hebben weet ik niet meer. Ik prefereer overigens een echte servet boven een paar velletjes papier.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Boem
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 20:21

Re: Vis

Berichtdoor Boem » zo 14 jan 2024, 22:35

Altijd leuk om een oud draadje te laten herleven.

Mijn tip: 't kleine oestertje in Oldehove(Gr)

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1506
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Vis

Berichtdoor Dirk Jan » ma 15 jan 2024, 12:45

Leuk, weer twee adresjes, bedankt!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron