Oatly havermelk Barista Edition

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » vr 04 feb 2022, 12:05

Ik maak bijvoorbeeld Mexicaanse wraps van grof gehakte bloemkool en champignon als gehakt vervanger. De kruiden maken het af en echt, het smaakt te gek! Wrap + knoflooksaus, sla, bloemkool champignon gehakt, tomaat, komkommer, uitje, salsa saus en oprollen. Heerlijk!
Dat vraagt om een recept!
Ga ik opschrijven! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » vr 04 feb 2022, 12:06

Ik wilde volop voordelig bijdragen aan een wereld zonder slavernij maar de schappen van Oatly waren leeggetrokken door hamsteraars!
De 2 voor 2 euro is de Campina koeiemelk...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » do 03 mar 2022, 20:25

Ik heb 3 pakken liggen. Vind het niet lekker, in geen enkele koffie. Afbeelding
Ik kom hierop terug. De Oatly barista editie is lang zo smerig niet nu ik hem stukkie heter opschuim dan melk! Echt, de overheersende Havermelk smaak is verdwenen en latte art gaat ook prima. Dus lijkt erop dat je deze juist heter moet opschuimen dan melk.
Wellicht een tip voor een ander die ook wel wat minder koeien-leed wilt en vaker plant based melk wilt drinken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor ErikvW » do 03 mar 2022, 20:57

Heb heb laatst bij toeval ook gebruikt, geweldig om mee te werken. Ik vond de smaak een beetje leeg en je moet wel doordrinken voordat de schuim oplost. Of heb ik hem te heet gemaakt?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bvds » do 03 mar 2022, 21:35

Ik vind deze heel acceptabel.

De haver barista van Alpro daarentegen vind ik ronduit vies.

Sprout is ook wel aanrader!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron