Oatly havermelk Barista Edition

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Bertjepower
Berichten: 141
Lid geworden op: di 12 feb 2013, 22:05

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor Bertjepower » vr 14 jan 2022, 20:57

Ik gebruik altijd lactose vrije melk! Die is ook heerlijk.

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor B003 » vr 14 jan 2022, 21:32

Respect voor iedereen die geen vlees eet. Mij lukt het niet, minderen wel.
Zeg 3-4 x per week vlees, en altijd van een slager.
Maar havermelk en sojamelk in koffie niet.
Havermout in sojamelk weer wel. Sojamelk smaakt zoeter dan koemelk en bevat minder calorieën, dus win-win.
Overigens leven planten ook, er zijn mensen die daarom alleen plantaardige producten eten waarbij de plant in leven blijft. Dus geen krop sla want dan is de plant weg maar wel een appel omdat de boom blijft leven. Het wordt dan wel wat karig allemaal....

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » vr 14 jan 2022, 22:07

Een plant is een levend organisme maar heeft geen actief darmkanaal, verplaatst zich niet en kijkt je niet aan als je hem "oogst". Ben je zelf een wezen met hersenen, ogen, oren en kun je bewegen dan heb je een keus, dan kun je kiezen om geen dier te eten. De cycle of life is wat mij betreft geboren worden, leven en sterven met alle risico's onderweg. Niet zomaar eten en gegeten worden want je sterft ook zonder gegeten te worden en voeding kan overal vandaan komen. Het is een grote samenhang.

Alles valt of staat denk ik met de achterliggende keuze om wel of geen vlees te eten los van of het (on)gezond is. Verbind met wat je eet en kies dan. Besef dat je een levend wezen eten en geen enkel levend wezen wilt dood.
Dit is mijn drijfveer en waarom het geen issue is. En damn, als je eenmaal met kruiden weet te werken dan kan er een hoop! Stel je een wereld voor zonder vlees, dus dan moet je wel. Je wordt creatief en er komt van alles uit.

Ik maak bijvoorbeeld Mexicaanse wraps van grof gehakte bloemkool en champignon als gehakt vervanger. De kruiden maken het af en echt, het smaakt te gek! Wrap + knoflooksaus, sla, bloemkool champignon gehakt, tomaat, komkommer, uitje, salsa saus en oprollen. Heerlijk!

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor gilleko B. » vr 14 jan 2022, 23:22

Afbeelding

Amsterdamse baby heeft haar eerste havermelktand

Goed nieuws: de Amsterdamse baby Hilke heeft haar eerste havermelktand! Het gelige tandje vol essentiële aminozuren steekt schattig uit de onderkaak van het 8 maanden oude meisje.
Haar ouders zijn verheugd. “Ze heeft de eerste maanden van haar leven bijna volledig havermelkvoeding gekregen”, vertelt haar moeder Julia. “Als je dan zo’n tandje ziet doorkomen, weet je waar je het allemaal voor hebt gedaan. Alles beter dan een gewone melktand.”
Hilke’s ouders hopen op een volledig havermelkgebit. “Dat is niet alleen gezonder, maar ook nog eens beter voor de dieren en het klimaat. Al zou het natuurlijk ook heel leuk zijn als er ineens een sojamelktandje, geitenyoghurttandje of amandeltandje doorkomt.”
Dat havermelk veel duurder is dan poedermelk of gewone melk, is voor Julia geen probleem. “Ik moet er voor kromliggen, maar voor je kindje heb je dat wel over.”


Amsterdam in full effect! Yeah boi....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggeniaal!

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » vr 04 feb 2022, 08:59


Ik gebruik nog volle gesteriliseerde van Campina (nog niets gevonden wat ik lekkerder vind dat dit)met zo'n handig sluitdop op het pak.
Afbeelding
Ik heb de melk geprobeerd en is idd lekker! Kom ik net in de Jumbo: deze maand 2 voor 2 euro! Hatsikidee, 10 liter gekocht! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 feb 2022, 09:00

Ik gebruik nog volle gesteriliseerde van Campina (nog niets gevonden wat ik lekkerder vind dat dit)met zo'n handig sluitdop op het pak.
Afbeelding
Ik heb de melk geprobeerd en is idd lekker! Kom ik net in de Jumbo: deze maand 2 voor 2 euro! Hatsikidee, 10 liter gekocht! Afbeelding
Goeie tip ga gelijk kijken!!!!

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » vr 04 feb 2022, 09:22

Oh leuk, ik check de Jumbo straks ook even
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor Ypuh » vr 04 feb 2022, 09:55

Vlees eten hoort natuurlijk gewoon bij de natuur. Wat niet bij de natuur hoort zijn megastallen en iedere dag voorverpakte plakjes boterhamworst en frikandellen (aldus iemand uit een familie van generaties lang boeren). De boeren zelf vinden het boeren van nu ook helemaal niet leuk meer; waar ze alsmaar groter/efficienter moeten om rond te kunnen komen en daarmee ineens verbonden zijn aan allerlei klimaat- en milieuvraagstukken.

Of havermelk de oplossing is durf ik te betwijfelen :lol:.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » vr 04 feb 2022, 10:18

Ik wilde volop voordelig bijdragen aan een wereld zonder slavernij maar de schappen van Oatly waren leeggetrokken door hamsteraars!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor manduca » vr 04 feb 2022, 11:45

Ik maak bijvoorbeeld Mexicaanse wraps van grof gehakte bloemkool en champignon als gehakt vervanger. De kruiden maken het af en echt, het smaakt te gek! Wrap + knoflooksaus, sla, bloemkool champignon gehakt, tomaat, komkommer, uitje, salsa saus en oprollen. Heerlijk!
Dat vraagt om een recept!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58


Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron