Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Emass
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor Emass » wo 01 mar 2023, 20:35

Hi allen,

Sinds vanochtend zat de aan uit switch van mijn expobar brewtus 4 vast en na beetje proberen te wiebelen hangt hij er nu slap en zielig bij, kortom kapot. Ik heb gelukkig het reserve onderdeel gevonden en wil deze vervangen. Ik vind het leuk om te beginnen met sleutelen aan mijn machine (tot nu nog niet gedaan) , maar ben erg benieuwd of ik dit beter kan laten repareren of zelf kan proberen. Iemand ideeën?

En kan ik dit tijdelijk omleiden dat deze altijd aan staat? Ik regel het namelijk met een smartplug
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

QuantumCat76
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 11:03
Locatie: Dordrecht

Re: Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor QuantumCat76 » wo 01 mar 2023, 21:08

Zit er nog garantie op?
Anders een keer op Youtube kijken hoe je 'm uit elkaar haalt en dit zelf aan durft? Of kijken of er tekeningen van zijn.

Ik heb helaas geen ervaring met de Expobar Brewtus 4, dus ik durf het niet zo te zeggen.
Mijn gevoel zegt dat het geen rocket science kan zijn, maar ik weet ook niet of de knop op een ongelukkige plaats zit: kom je er makkelijk bij, of moet je je halve espresso apparaat uit elkaar halen.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor HanR » wo 01 mar 2023, 22:43

Omleiden van de hoofdschakelaar kan natuurlijk altijd.
Je maakt 2 doorverbindsnoertjes.
1 voor de fase en 1 voor de 0.
Snoertjes met aan beide kanten een male 6,3mm faston.
Zorg wel dat je de boel goed isoleert.
Of met overschuif schoentjes, of met isolatietape.

Emass
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor Emass » do 02 mar 2023, 14:20

Dank voor de reacties! Heb deze middag het onderdeel opgehaald en ga vanavond aan de slag. Mijn eerste stap in zelf klussen, zin in!
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Emass
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor Emass » do 02 mar 2023, 20:32

Zit er nog garantie op?
Anders een keer op Youtube kijken hoe je 'm uit elkaar haalt en dit zelf aan durft? Of kijken of er tekeningen van zijn.

Ik heb helaas geen ervaring met de Expobar Brewtus 4, dus ik durf het niet zo te zeggen.
Mijn gevoel zegt dat het geen rocket science kan zijn, maar ik weet ook niet of de knop op een ongelukkige plaats zit: kom je er makkelijk bij, of moet je je halve espresso apparaat uit elkaar halen.
Was inderdaad geen rocket science, ik heb weer espresso :-) leuke eerste uitdaging
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

QuantumCat76
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 11:03
Locatie: Dordrecht

Re: Expobar brewtus 4 aan uit flipper

Berichtdoor QuantumCat76 » vr 03 mar 2023, 12:59

Blij dat het gelukt is! :D
Was inderdaad geen rocket science, ik heb weer espresso :-) leuke eerste uitdaging


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten