afscheid van een San Maria SM 97/a

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Djodjotje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 20 feb 2024, 15:43

afscheid van een San Maria SM 97/a

Berichtdoor Djodjotje » di 07 mei 2024, 11:42

Ik heb een gok genomen en een San Mario 97/A gekocht ..... en er stond in de advertentie bij... "voor de klusser"

Nu vind ik dat leuk een beetje klussen aan die machines maar van deze machine schrok ik toch wel even, wat een zwaar ding en wat een problemen.

Ik heb een pak goedkope bonen gekocht om mee te testen en kreeg binnen de kortste tijd zat de uitloop dicht met koffie en wilde ook niet meer doorlopen. Daar is nog wel wat aan te doen maar zo ver kwam het niet.. het grote probleem is de motor.

De motor heeft even goed gedraaid, heerlijk lage toeren en ontzettend veel vermogen. Maar na een korte tijd stop de motor met goed draaien en is hij al niet meer in staat om een boon te kraken. hij gaat staan trillen, schokken en zoemen en wordt veel te warm.

Ik heb de condensator al nagemeten en die meet 7 micro Farad al staat er 8 op,. de wikkelingen meten 17 ohm voor de hoofdwikkeling en 47 ohm voor de hulp wikkeling. Zelf dacht ik dat ook dat in orde was.

Wat kan het zijn aan zo'n motor wat er voor zorgt dat hij geen vermogen meer heeft en moeilijk opstart. Kan ik hem gewoon weggooien...? Wie heeft al eerder met dit bijltje gehakt.?

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron