Revisie La Peppina

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Revisie La Peppina

Berichtdoor ArjanV » wo 04 dec 2019, 13:09

La Pavoni element, of één van een ander merk gaat niet passen, het element is heel specifiek gemaakt, ik ben het nog niet tegengekomen.
Als iemand weet waar deze te koop zijn dan hoor ik het graag, 1 op voorraad zou wel fijn zijn.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13295
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Revisie La Peppina

Berichtdoor bobbee » wo 04 dec 2019, 14:54

Om het element te drogen kun je de stekker ook in een niet geaard stopcontact doen. Enige voorzichtigheid in acht genomen natuurlijk!
Heb dat zelf namelijk weleens met een oventje gedaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Revisie La Peppina

Berichtdoor GuidovW » wo 04 dec 2019, 16:15

Om het element te drogen kun je de stekker ook in een niet geaard stopcontact doen. Enige voorzichtigheid in acht genomen natuurlijk!
Heb dat zelf namelijk weleens met een oventje gedaan.

Maar zorg er dan wel voor dat het apparaat op een niet geleidend (electrisch isolerend) matje staat en blijf er met je tengeltjes af.... :shock:
De aardlek is er niet voor niets en voor je het weet heb je een opdonder (of erger) te pakken. :oops:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13295
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Revisie La Peppina

Berichtdoor bobbee » wo 04 dec 2019, 16:27

Schrijf ik toch ook. Voorzichtig zijn. Als het element wat vocht heeft, krijg je geen schok.
Dus om even te drogen kan het geen kwaad.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Revisie La Peppina

Berichtdoor ArjanV » wo 04 dec 2019, 17:17

Klopt, zonder aarde werd hij eerst gewoon warm, na montage niet meer :o
Het leek mij toch veiliger om hem los in de oven te leggen.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron