Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » vr 22 mei 2020, 13:08

Gisteren bij Jaro een Nuova Simonelli espresso machine opgehaald. Nog bedankt daarvoor!

nuova simonelli mac 2000 v_01.jpg

Ik heb hem aan de buitenkant alvast een beetje schoongemaakt, binnenkort eens aansluiten en testen.

Ik heb eerst nog wat andere klussen te doen, de tuin en een plafond in de keuken.
Na de zomer wil ik machine volledig opknappen, eens kijken wat we allemaal wel of niet tegen komen :)

Mocht iemand een gebruikershandleiding en/of onderdelen boek als pdf hebben dan houd ik mij aanbevolen.
Ga ik in de tussentijd ook even op zoek naar wat documentatie.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor fransg » vr 22 mei 2020, 13:28

veel succes!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Tekork » vr 22 mei 2020, 14:01

Ja veel succes, deze link gebruik ik ook regelmatig vanaf pagina 179: http://e.issuu.com/embed.html?d=catalog ... gue_online
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor GuidovW » vr 22 mei 2020, 17:43

Veel succes.
Ik dacht er over te reageren toen jarno het oproepje plaatste.
Maar een flink project komt momenteel niet zo goed uit, helaas.

Ik ga je draadje wel volgen. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » za 23 mei 2020, 17:53

Bedankt voor de link :idea:
Ik heb al een plek waar ik hem tijdelijk neer kan zetten om te proberen, in de bijkeuken nog een plekje met aan/afvoer water.
In de keuken nog geen aan/afvoer water, nu nog teveel gedoe om dat aan te leggen :mrgreen:
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor ArjanV » do 28 mei 2020, 22:09

Zo, de machine staat op z'n tijdelijke plek, alles aangesloten en aangezet.
Pomp begint te lopen, voor mijn gevoel redelijk wat geluid. Na een paar minuten ging de LED van de aan/uit knop knipperen en ging er een alarm piepje.
Uitgezet en weer aangezet, dit een paar keer herhaald omdat de LED weer begon te knipperen i.c.m. een alarm.
De boiler werd wel steeds heter en uiteindelijk had ik heet water en stoom.

Machine uitgezet en na een uur weer aangezet, toen begon het probleem met de LED weer!

Wat zou dit te betekenen hebben?

Hier een plaatje van de opstelling zoals hij er nu bij staat.
Nuova Simonelli MAC 2000V_03.jpg
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor HanR » do 28 mei 2020, 22:33

Ik gok dat dit het "vul time-out" alarm is.
Je kunt beginnen te voelen of de motor warm wordt. In dat geval is je pomp overleden.
Als je twijfelt de pomp even loshalen van de motor en kijken of je de as van de pomp met de hand kunt draaien. Zo niet, met een tang proberen deze op gang te krijgen. Als ook dat niet lukt, als er zichtbaar vet uit het lager komt, of als het lager kraakt en piept ben je aan een nieuwe pomp toe.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Jaro
Berichten: 39
Lid geworden op: do 30 apr 2020, 15:13

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Jaro » do 28 mei 2020, 22:38

Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, de machine heeft mijn huis in werkende staat verlaten.

Even een hele stomme vraag: je hebt wel het vlinderklepje op de wateraansluiting opengezet nadat je hem hebt aangesloten op de waterleiding?
Als de pomp gaat lopen, mag dat max. een paar seconden zijn, want de boiler was nog op niveau. Als het piepje een timeout is, betekent het dat de pomp de hele tijd draait?

Zie je wel de waterdruk op de manometer staan als de machine uit staat (koud is)?

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Nuova Simonelli MAC 2000V opknappen

Berichtdoor Tekork » do 28 mei 2020, 22:42

Han zit heel warm denk ik. Onderstaand op pagina 10 vind je nog de “Trouble diagnosis” handleiding

https://simonelliusa.com/images/MacCup-Manual.pdf
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron